Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Peugeot 306 Cabrio 1.8 8V ombouw naar 2.0 8V

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    09-11-15 om 12:41
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    46
    Berichten
    12
    Topics
    7
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1996 / XU7JP LFZ
    Kleur
    Groen Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Peugeot 306 Cabrio 1.8 8V ombouw naar 2.0 8V

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Ik wil mn 306 Cabriolet welke is voorzien van de 1.8 8V ombouwen naar een 2.0 8V.

    Projectje staat gepland in 3 dagen

    Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten?

    Gr,
    Jeroen

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Vandaag om 20:57
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    remmerij
    kabelboom
    andere positie van bepaalde onderdelen...

  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    13-07-14 om 11:53
    Berichten
    43
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: -

    waarom niet meteen een 16 klepper (RFS bijvoorbeeld?) als je toch bezig bent?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb ik toch de vraag wanneer die 3 dagen in gaan,
    Is het een weddenschap dat het binnen 3 dagen lukt ?

  6. Naar Boven | #5
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Vandaag om 20:57
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    wanneer ga je los dan????

    had ik idd ook voor een 16V gekozen (met een 6 bak er achter :P) maar dan word het nog duurder....

    denk trouwens niet dat het je in 3 dagen gaat lukken ivm aanpassen van heel veel zaken en je komt altijd nog weel dingen tegen...

  7. Naar Boven | #6
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    16-10-19 om 21:09
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.710
    Topics
    364
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    denk zoiezo aan je remmerij / motor is zwaarder, dus ook je schokbrekers zullen meer te verduren krijgen / doorhangen
    verder de kabelboom + ECU, andere locatie van sommige componenten onder de kap.
    uitlaat die anders onder de auto doorloopt ?

    en natuurlijk de vermogenswinst, hoeveel PK krijg je meer, let hierop met de papieren. krijg jij een aanrijding en je hebt meer vermogen dan waarmee je auto geleverd is (Ik dacht vermogenstoename van meer dan 40%) ben je niet meer verzekerd, mits je de auto laat herkeuren bij de RDW.

  8. Naar Boven | #7
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    16-10-19 om 21:09
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.710
    Topics
    364
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dit vond ik nog even over andere motor inbouwen, emailtje van de RDW

    U vraagt of er bij een motorwijziging een herkeuring moet plaats vinden.

    Wanneer er in een gekentekend voertuig een motor wordt aangebracht met een andere motorcode dan moet het voertuig bij een van de keuringsstations van de RDW worden gekeurd om het kenteken en het kentekenregister aan te laten passen.

    Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde importeur.

    Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig niet overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring dan wordt u doorverwezen naar het Test Centrum Lelystad (TCL), voor het afleggen van een geluidstest. Wanneer de geluidstest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

    Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

    De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00. Een afspraak voor een keuring kan bij een van de keuringsstations van de RDW worden gemaakt. De keuringsstations zijn bereikbaar via www.rdw.nl of telefoon 0900 0739.
    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker Klantenservice RDW

  9. Naar Boven | #8
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Gaat ie het überhaupt nog doen of wat? hij reageert heel niet meer...
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    13-07-14 om 11:53
    Berichten
    43
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: -

    Ik zie dan concreet ook geen enkel nut in het ombouwen van een 1.8 8v naar een 2.0 8v. Dan lijkt me zelfs de 1.8 16v nog een beter plan... (op 2.0 16v rfs na uiteraard )


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. xsi 16v naar gti ombouw
    Door dvdw in forum Project Showcase
    Reacties: 63
    Laatste bericht: 06-11-12, 17:34
  2. Ombouw van handgeschakeld naar Automaat
    Door jeroenloes in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 02-12-07, 20:48
  3. (tim_groot) - ombouw 306gti blok in cabrio
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.