Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 21

Onderwerp: Peugeot 306 gti aanschaffen??

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    13-07-14 om 11:53
    Berichten
    43
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: - Topic: Peugeot 306 gti aanschaffen??

    Hallo allemaal,

    Ik heb op het moment een gti van eind '96 op het oog.
    De auto lijkt mij in redelijk goede staat.
    Alleen de kilometerstand, +- 200.000 km brengt mij een beetje aan het twijfelen i.c.m. verhalen die ik heb gelezen
    Ik las een bericht ergens van iemand de gti blokken na de 2 ton er een eind aan beginnen te breien.
    In hoeverre is dit waar? ik begrijp dat afgetrapte auto's met deze kilometerstand uiteraard een korte levensduur hebben, maar ik heb niet het idee dat het bij dit exemplaar ook het geval is.
    Weet iemand hier meer van?
    Bedankt!

  2. Naar Boven | #2
    Grietje's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    16-10-15 om 10:45
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    445
    Topics
    19
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    geel

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    2 ton klinkt idd als een behoorlijke mijlpaal.

    Opzich zouden ook GTI blokken (en onderstel) moeten kunnen hebben,
    maar de staat van onderhoud en hoe er mee gereden is bepaald of ze dit ook zonder mankementen halen.

    Auto van 220.000 met slecht/geen onderhoud was echt aan zijn eind, terwijl ik ook een auto met 230.000 ken die als nieuw is. Maar hoe dan ook, hoe ouder /meer kms de auto word/meemaakt hoe meer reparaties er aan komen. Slijtage....

    En als er bijvoorbeeld altijd met gas van de rotonde afgereden is, dan word de aandrijflijn zwaar belast. Word er altijd flink mee over drempels gereden? Gaat ten koste van je onderstel.
    Altijd -koud- meteen vol gebruikt? Ten koste van je motorblok e.d.

    En andersom, word een auto nooooooit in toeren gejaagd en is 2 ton als een oude lul gereden -> heel het motorblok onder de zooi en als je dan wel gaat gassen mol je hem alsnog.

    Maarja, persoonlijk vraag ik me af of dit zo anders is bij een auto van 130.000 km's oud..... ALthought ik zelf dus nooit een auto met meer dan 2 ton wil, vanwege slijtage aan het onderstel. Motor is zo gereviseerd.

  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    13-07-14 om 11:53
    Berichten
    43
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: - Topic Starter

    Bedankt voor je antwoord!

    Mijn vraag is (vooral) gericht op de 306gti.
    Het exemplaar wat ik op het oog heb, staat bij een handelaar.
    De auto heeft (geloof ik) 2 eigenaren gehad, en je weet natuurlijk nooit hoe er mee om is gegaan in het verleden.
    Uiteraard kijk ik de auto wel eventjes na wanneer ik een proefrit ga maken.
    Het valt mij op dat er veel gti's net onder, en net boven de 200000 te koop staan.
    Ik denk trouwens dat het reviseren van een gti-blok wel behoorlijk prijzig zijn (hint: iemand een idee?)
    Er is hier vast wel iemand die ervaring heeft met een gti

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    13-07-14 om 11:53
    Berichten
    43
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: - Topic Starter

    niemand????

  6. Naar Boven | #5
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    kijk hier/vraag hier eens even.
    https://team306tuning.forumup.nl/index.php?mforum=team306tuning

  7. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2009
    Laatst Online
    04-07-18 om 17:05
    Leeftijd
    33
    Berichten
    85
    Topics
    7

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    het probleem bij de gti is gewoon dat er niet heel veel van gemaakt zijn en daarom ook niet zo veel ervaringen bekend zijn ,

    Wat ik wel weet is dat de s16 blokken (voor loper van de gti) niet zo heel degelijk zijn maar over de gti blokken (120kw) heb ik nog weinig negatief gehoord en heb er al een hoop gespot met 2ton + km standen.

    Wel kan ik je aanraden om minimaal een fase twee aan te schaffen ziet er toch een stuk beter uit maar technisch zit er volgens mij geen verschil in .

  8. Naar Boven | #7
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2009
    Laatst Online
    25-02-12 om 09:56
    Berichten
    622
    Topics
    22
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark306gti
    Wel kan ik je aanraden om minimaal een fase twee aan te schaffen ziet er toch een stuk beter uit maar technisch zit er volgens mij geen verschil in .
    Kost aanzienlijk meer knaken om aan te schaffen. een km stand van 2 ton kan ook voordelen hebben. ik heb op mijn 306 (geen gti) met km stand van 150 bijna alles vervangen wat er maar vervangen kon worden omdat het allemaal op was. dikke kans dat al die kosten ook al zijn gemaakt bij die gti zodat jij daar verlopig niet tegen aanloopt, let wel op dat de versn bak, koppeling en aandrijflijn goed zijn en dat ie geen sporen vertoond van extreem olieverbruik.

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    die van mij heeft ook al heel wat om de kont gehad en heb 160000 er nu op staan.

    mijn vorige had 230000 op de teller en daar gingen alle sensoren naar de kloten..

    dus bedenk goed wat je doet, mijn ervaring is dat de 306 een dure auto is om te rijden maar ook verslavend goed rijd. oftewel zodra je eenmaal rijd blijf je er hoe dan ook voor zorgen dat hij dat blijft doen..

    mijn advies is koop 1 met een volledige history dat scheelt kopzorgen, kost misschien wel iets meer...

  10. Naar Boven | #9
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De motor houd het best nog wel een tijd uit, ook met 2 ton op de klok hoor..

    Het verrotte is alleen dat de rand apparatuur die de motor draaiend houden verrot gaan, zoals ThV al bijvoorbeeld zei: sensoren..
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    12-08-13 om 22:37
    Locatie
    Emmen
    Leeftijd
    50
    Berichten
    26
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik weet niet of je nog wat aan de reactie hebt, maar bij deze. Ik heb mijn '97er 306 GTi al 7 jaar. Gekocht met 78.500km, de teller staat nu op 290.xxx km....

    Ik heb nog geen revisie hoeven te doen, buiten normaal en op tijd onderhoud plegen heb ik in al die tijd (buiten normale onderhoud en slijtage) alleen de mapsensor, de BDP sensor, een stoelrails en een raamschakelaar moeten vervangen. That's it! En dat is meteen het geheim van de smit, doe het onderhoud op tijd en goed.

    En dan blijft het bij de beurten en af en toe nieuwe banden, eens een nieuwe accu, nieuw lampje en remmen en zo. Het gewone normale onderhoud en de slijtage onderdelen vervangen zoals bij elke auto. Niets bijzonders.

    En dan heb je een auto met een geweldige wegligging, een beer van een motor en naar mijn ervaring een zeer betrouwbare auto. Mijn kilometerstand is nog niets overigens, bij de Peugeot dealer in Amersfoort is een 306 GTi in onderhoud die al over de 4ton is en bij Leeuwenservice (Peugeot GTi specialist) in Nijkerk is ook een 306 GTi in onderhoud die de 4 ton al nadert.

  12. Naar Boven | #11
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    jawel maarja hoe hebben de vorige eigenaren het gedaan bij deze dat is mijn vraag dan weer.
    ik ben altijd bang wanneer jee een gti koopt met 2ton dat ie de 7000 toeren al heel vaak voorbij heeft zien komen door 1 of andere jong ventje die hem gebruikt bij stoplicht sprintjes.

    kijk als je hem koopt met minder als een ton en hem dan naar de 3 ton rijd ja dan weet je hoe het onderhoud gaat en hoe er in gereden word.

    kijk jij geeft hem optijd onderhoud maar dat zegt niks over alle andere gti rijders.
    heb al verhalen gelezen van drijfstangen die via de onderkant het blok verlaten wat gewoon te wijten is aan af trappen en slecht onderhoud...

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    12-08-13 om 22:37
    Locatie
    Emmen
    Leeftijd
    50
    Berichten
    26
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Begrijp ik, maar drijfstangen die uit een RFS blok lopen? Dat is wel een bekende kwaal van de 1.9 16V MI16 motoren, maar over de RFS (306 GTi) motoren heb ik dat nog niet eerder gehoord.

    Maar uiteraard heb je een punt daar, dat je niet altijd weet hoe er voorheen in gereden is. Aan de andere kant wordt de 306 GTi natuurlijk nu pas echt betaalbaar. Je ziet ook vaak dat ze redelijk lang in bezit zijn. Mijn ervaring is dat ze meestal in handen van liefhebbers zijn/zijn geweest. De jonge ventjes zeg maar, daar is vaak een 205 GTi financieel bereikbaarder voor.

    Maar in alle gevallen is het verstandig om de boekjes te controleren op de onderhoudsbeurten, iemand die alle rekeningen heeft bewaard is een plus natuurlijk en bij twijfel kan je er altijd eerst een Peugeot specialist naar laten kijken of een ANWB of Dekra aankoopkeuring laten uitvoeren.

    Wat ook wel eens helpt is dat als je een proefrit maakt dat je eerst even meerijdt met de eigenaar voor je zelf een ronde doet. Zo kun je een indruk krijgen van hoe er mee is omgegaan. Het blijft moeilijk natuurlijk, maar als zo iemand meteen gaat planken zonder warm te rijden, weet je al genoeg.

  14. Naar Boven | #13
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    13-07-14 om 11:53
    Berichten
    43
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: - Topic Starter

    alsnog bedankt voor de info, maar ik ben inmiddels al een tijdje eigenaar van een phase 1 gti.
    de auto stond te koop bij een dealer/handelaar die hem (althans dat wist hij me te vertellen) voor een klant verkocht.
    het onderhoud is wel altijd netjes gedaan voor zover ik kon zien.
    inmiddels al bijna 2500 km eropzitten zonder noemenswaardige problemen.
    op de teller staat nu bijna 203000km, maar hij trekt nog als een beest.
    het is dus inderdaad gebleken, dat veel kilometers niet bij voorbaat slecht hoeft te zijn

  15. Naar Boven | #14
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gtikiller
    alsnog bedankt voor de info, maar ik ben inmiddels al een tijdje eigenaar van een phase 1 gti.
    de auto stond te koop bij een dealer/handelaar die hem (althans dat wist hij me te vertellen) voor een klant verkocht.
    het onderhoud is wel altijd netjes gedaan voor zover ik kon zien.
    inmiddels al bijna 2500 km eropzitten zonder noemenswaardige problemen.
    op de teller staat nu bijna 203000km, maar hij trekt nog als een beest.
    het is dus inderdaad gebleken, dat veel kilometers niet bij voorbaat slecht hoeft te zijn
    neej het hoeft inderdaad niet bij voorbaat een probleem te geven echter wou ik gewoon mee geven dat je wel op je hoede moest zijn bij de aankoop van een gti met een hoge km-stand..

    ik wens je veel mooie en behouden km's toe...

  16. Naar Boven | #15
    flyingfloris's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2010
    Laatst Online
    15-06-12 om 12:45
    Locatie
    Wenen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Cabrio Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Europa

    Hallo allemaal,

    Ben nieuw op dit forum en heb me ook aangemeld omdat ik info wilde over het vervangen van de kachel radiator bij mijn GTi.
    Kachelradiator heb ik inmiddels vervangen (wel een kl@#e werk trouwens) en auto is weer pipi fijn.
    Ik rij mijn 96er Gti nu bijna 9 jaar dus heb wat ervaring met de 306 en heb nu 230000 op de klok en ik ben er overal mee geweest.
    Naar zuid portugal waar ik bijna een jaar heb gewoond, regelmatig op de Nordschleife mijn rondjes volgas gedraaid, meermaals op vakantie naar italie unlimited op de duitse autobaan en zo nu en dan een stoplichtsprintje met een vervelend Golfje of iets dergelijks en dat alles zonder noemenswaardige problemen.
    Key to succes: op tijd olie wisselen en allerbelangrijkst, warm rijden (als een ouwe #*$ rijden tot oliedruk normaal is, niet op koelwatertemp. achten) en dan is er nix aan het handje.
    Kan nu nog steeds 15000km met dezelfde olie rijden en hoef nooit iets bij te vullen.
    Moet er wel bij zeggen dat de GTi zwakke Fuseekogels en stabilisator(tussen)stangen heeft maar die krijgen natuurlijk ook zwaar te verduren met 17" velgen en sportief rotonde werk.

    Trek hieruit je conclusie en je hebt een fijne auto aan de 306 GTi

    Groeten Floris


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Xsi aanschaffen
    Door erik-xsi in forum Aankoopadviezen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 22-06-11, 00:01
  2. (R) - Audio aanschaffen, paar vraagjes over Ohm's
    Door Team306Tuning in forum Audio
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.