Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: 306 cabrio met gti 6 blok en bak

  1. Naar Boven | #1
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    26-10-19 om 00:05
    Locatie
    Dirksland
    Leeftijd
    40
    Berichten
    427
    Topics
    42
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 306 cabrio met gti 6 blok en bak

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Hallo Allemaal,

    Ik zag dat ik hier op het forum nog geen eigen topic had van mijn dagelijkse/ hobby wagen.

    Ik mijn voorstel topic heb ik er wel eens over gehad, maar ik denk dat hij inmiddels al wel een eigen topic verdient

    Het begin;

    Ik heb dus altijd snelle peugeotjes gehad en nog steeds, maar eind 2006 had ik wel zin in iets anders en ik heb de 306 altijd erg mooi gevonden, die is ontworpen door pininfarina en is een van de weinige wagens die zowel open als dicht mooi zijn en natuurlijk peugeot.

    Ik ben toen mijn zoektocht begonnen en vond er 1 in november 2006, de wagen kwam oorspronkelijk uit zwitserland en had bijna alle opties die destijds leverbaar waren, alleen stoelverwarming ontbreekt,

    Vol leer
    airco
    electrische kap
    electrische ramen
    ABS

    En natuurlijk de snelste motor die destijds te leveren was de 2.0 8v met 123pk

    Deze heb ik toen gekocht en mijn vrouw plechtig beloofd om deze origineel te laten want deze was om te cruisen
    olice:

    Zo als het voor vele van jullie wel te herkennen is bleef dit niet lang goedgaan,

    Als snel zag ik op een forum een paar hele mooie 18 inch velgen die een speciale maat hadden speciaal voor kleinere peugeots 18 inch 7 j en een ET van 19 dus perfect voor mijn cabrio

    Nadat ik deze had gekocht en er mooie falkens onder had gezet moest hij natuurlijk ook verlaagd worden want anders ziet het er niet uit.

    Zo zag dat er toen uit;



    Daarna heb ik met een tijdje kunnen inhouden, maar het begon toch te kriebelen, ik wilde wat snellers;
    Na heel veel gelezen te hebben had ik mijn zinnen gezet op een V6 24v uit en 406 coupe.

    Om een heel lang verhaal kort te maken;

    Door oa een brand en toch niet helemaal haalbaar heb ik helaas het V6 blok moeten skippen omdat het niet zo paste zoals ik het wilde en ik geen consessies wil doen met de veiligheid.

    daarna moest er toch wat anders komen want ik had mijn oude blok al gebruikt om een andere 306 op te knappen en die was inmiddels verkocht.

    Toen kwam ik heel toevallig een 306 GTI6 tegen op internet en ik kan gelukkig heel veel zelf doen en als ik er niet uit kom heeft een hele goede vriend van me een peugeot garage waar ik alles aan kan vragen en zelfs zelf mag sleutelen.

    Dus gti gekocht en opgehaald, snel bleek dat het hele blok kapot was en dat ik een andere onderblok nodig had,

    Hier staan beide wagen in de sleutelloods de rode in de donor GTI



    Hier kan je het probleem al een beetje zien, blok was warm gelopen en had geen compressie meer op 3 cilinders



    Daarna een ander onderblok gekocht en de kop laten reviseren en alles netjes gemaakt en weer terug gemonteerd
    dan ziet een kaal blok er zo uit;



    Deze motor levert standaard 167 pk en lekker veel koppel en heeft een 6 versnellingsbak die ik ook ga overnemen in de cabrio,
    Je kan natuurlijk wel bijna 40 % vermogen meer in je wagen gooien, maar je moet het ook wel tot stoppen kunnen brengen. Ik had van mijn V6 project ook nog de brembo remklauwen overgehouden en deze had ik al eens gemonteerd met 290 mm schijven maar deze piepte zo erg dat ik er gek van werd.
    Gelukkig hadden meer mensen daar last van en iemand in Engeland heeft toen een kit ontwikkeld met grotere schijven en een spacer, deze 330 mm 2 delige schijven en kit heb ik toen gekocht en gemonteerd. Dit vult de velgen wat beter op en piept helemaal niet meer :hosanna:



    De inbouw zelf is niet zo heel erg spectaculair want de 306 motorruimtes zijn gelijk, ik heb wel alles over gebouwt van de gti; Dus subframe, nieuwe draagarmen en stabilisatiestangetjes, stabilisatiestang van de gti (dikker) stuurhuis van de gti begrenst de stuuruitslag ivm de 6 bak.

    Daarna alles aangesloten en dan ziet de motorruimte er zo ongeveer uit;


    het is natuurlijk nog niet af, maar je krijgt een idee.

    Ook heb ik nog het uitlaatsysteem moeten aanpassen want de bodemplaat van een cabrio is wel anders dus de uitlaat van de gti paste niet helemaal, deze heb ik de aangepast met een stuk van de originele uitlaat en een mooie remus ovale einddemper die mooi in mijn uitsparing van de bumper past



    De wagen is inmiddels weer terug op de weg na 14 maanden sleutelen en passen en nu moet ik nog een paar dingen maken en of aanpassen zodat hij naar de rdw kan om deze motor op kenteken te krijgen.

    Dan van de winter gaat hij weer helemaal uit elkaar om overgespoten te worden en dan komt er ook gelijk een subtiele bodykit van de franse fabrikant Esquisse op.

    Dit was het dan al weer, sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie het leuk vinden.

    MVG Dennis Orgers

  2. Naar Boven | #2
    Bengel †'s Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    03-04-16 om 00:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    60
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    goed werk verricht, WEER een 306 op de weg

    lang was je verhaal wel, maar met duidelijke foto's waar je onderwerp(en) over gaan.

    Complimenten en heel veel rijplezier


  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    28-10-19 om 21:47
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    heb je er nog wat meer foto's van???
    ik overweeg ook zoiets..

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    03-06-12 om 14:54
    Berichten
    119
    Topics
    7

    Mooie 306, mooi verhaal. Cool dat je zo'n project zelf doet, knap. Vind persoonlijk de velgen wat aan de grote kant waardoor het zijaanzicht voor mij wat uit evenwicht lijkt. Maar dat is persoonlijk en doet er niks aan af dat het een mooie auto is!

  6. Naar Boven | #5
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    26-10-19 om 00:05
    Locatie
    Dirksland
    Leeftijd
    40
    Berichten
    427
    Topics
    42
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Die 18 inch zijn inderdaad nogal smaak afhankelijk,

    ik vind ze helemaal geweldig, maar moet er wel bij zeggen dat als straks de bodykit erop zit dan je dan wel meer evenwicht terug krijgt.

    nu zie je eerst hele grote velgen, straks is dat meer in evenwicht

    MVG Dennis

    @ TvH waar wil je nog foto;s van hebben?

    Ik heb er genoeg

    dit is de link naar mijn album;

    https://www.mijnalbum.nl/Album=AZZRKJCL

  7. Naar Boven | #6
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 15:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nette bak hoor!

    En goed gedaan! respect!
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  8. Naar Boven | #7
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    06-11-10 om 12:26
    Berichten
    533
    Topics
    7

    mooi verhaal van een mooi project
    blijf dit wel volgen.

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    28-10-19 om 21:47
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    heb je foto's van vervanging stuurhuis e.d.
    ben namelijk benieuwd hoe dat in zn werk gaat en eventueel een verhaaltje van hou of wat.

    zoals ik al zij wil ik ook graag een cabrio en daar een gti-6 inbouwen..

  10. Naar Boven | #9
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    26-10-19 om 00:05
    Locatie
    Dirksland
    Leeftijd
    40
    Berichten
    427
    Topics
    42
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik heb het eigenlijk heel erg makkelijk gehad,

    ik heb op de werkbank het gehele subframe opgebouwd, dus inclusief stuurhuis, draagarmen, stabistang en de fusee's

    Daarna alles op een krik gezet en zo onder de wagen gemonteerd.

    Dit is denk ik het makkelijkste, het subframe zit maar met 6 bouten vast dan kan je overal goed bij.

    MVG Dennis Orgers

    PS ik denk dat het ook wel met het subframe nog aan de auto ook wel lukt maar dat is meer gepiel zeg maar

  11. Naar Boven | #10
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    28-10-19 om 21:47
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    oké stelde dus niet heel eel voor..

    heb je ook nog op de foto gezet van hoe of wat met de bedrading die aangepast moet worden?
    hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden..


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. 1.4 xsi blok in 306
    Door aasgier22 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 22-08-11, 11:06
  2. 1.8 cabrio blok probleempjes..
    Door jorg306 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 15-11-10, 20:22
  3. GTI inlaat op XSI blok
    Door bobcoenen in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 12-07-10, 23:40
  4. (tim_groot) - ombouw 306gti blok in cabrio
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 03:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.