Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 17

Onderwerp: Verlagen en Velgen/Breedte uit wielkasten!!

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    03-05-09 om 17:39
    Berichten
    5
    Topics
    1

    Topic: Verlagen en Velgen/Breedte uit wielkasten!!

    Hallo Allemaal,

    Ik heb enkele vragen met betrekking op verlagen en velgen!

    Sinds 250409 heb ik een peugeot 306 1.4 plus gekocht. Een
    erg leuk autootje maar ik kan het niet meer aanzien dat hij
    er nog zo standaard en gewoon uit ziet!

    Helaas heb ik nog niet zoveel ervaring met auto's! Ik kom nog
    maar net vers uit de scootertuningswered gerold, daarom heb
    ik jullie hulp dus echt nodig.

    Ik heb voor velgjes gekeken en ik kwam een erg leuk en
    betaalbaar setje tegen dat zijn deze:




    - Breedte: 6.5 J
    - Inch: 15
    - Steek: 4x108
    - ET: 15

    Nu is mijn vraag!!!! 'Komt ie hoor=P', Ik wil echt ubergraag dat mijn velgen een stukje
    uit mijn wielkasten komen!!! Is dat bij deze velgen het geval? Hoe breed zijn ze dan
    met 6.5J en ET 15??

    Nou dat was vraag 1.

    Als dat gebeurd is wil ik graag beginnen met verlagen! Hoe laag is een leuke hoogte
    om het zo maar is te formuleren?! =D
    Het mag behoorlijk laag zijn, ik hou er van wanneer mijn velgen bijna in de auto
    vallen maar ik wil wel graag van een uitrit af kunnen rijden en drempels kunnen passeren!!

    Ik hoop dat ik mijn vragen niet te gecompliceerd en onduidelijk heb gesteld! Wanneer
    jullie denken van:'Nou daar weet ik wel raad mee'! Schroom niet en geef me je tips
    want ik kan ze echt gebruiken als beginner in de 'Autowereld'.

    Alvast super bedankt

    Groetjes marwinn

    306loverrrrrrr(H)(A)

  2. Naar Boven | #2
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    03-11-10 om 20:31
    Berichten
    105
    Topics
    1

    hoi, je spreekt jezelf al tegen.
    je wil dat je velg uit je wielkast komt, en dan wil je hem verlagen tot de velgen bijna in de auto vallen ...

    gaat nooit lukken zonder hem op stoppen te leggen.

    ik heb 7" breed op ET 14 en die komen belange niet uit wielkast. dus met een 6.5 gaat dat ook niet lukken.

    ideale maten zijn vooraan 7 breed op ET 15 en achteraan 7.5 op ET 10.
    vallen ze net binnen de wielkasten. breder gaat ook, maar dan moet je toch al gaan uitrollen of kloppen... ( zeker als je laag wil gaan, want ik schuur nu al regelmatig...)

    grt Tom

  3. Naar Boven | #3
    Grietje's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    16-10-15 om 10:45
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    445
    Topics
    19
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    geel

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    Sowieso, wielen uitsteken uit wielkasten is verboden

    En rijd niet fijn, elke hobbel gaat gigantisch aanlopen, dan moet je inderdaad echt gaan uitrollen of al het plaatwerk wegslijpen (werkte bij mij :P)

    Beter, goedkoper iig en niet illegaal is gewoon 15 inch 6,5 J met 195 breed erop leggen, 306je 4 cm omlaag en dan staat het ook echt wel sjiek hoor. En dat rijd nog prima, kan je zelfs (zwaar) beladen nog op normale snelheid over drempels e.d.

    Denk als je 16 inch erop gaat gooien dat je bijna niet meer omlaag kan, en dan moet je plattere banden wat weer minder comfort is...

    Ik heb zelf een buikschuivertje staat thuis maar echt handig vind ik het niet. Heb er een auto bij gekocht omdat ik hem dagelijks niet meer kon/wou gebruiken :P elke drempel/hobbel in de weg loopt t aan en voel je gewoon de pijn van het autotje :P Maja t staat zo gaaf.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    03-05-09 om 17:39
    Berichten
    5
    Topics
    1

    Topic Starter

    Hallo,

    Super bedankt voor jullie reacties! Daar heb ik zeker wel
    wat aan!. Ik ben vandaag nog even naar de autofit gegaan
    en zij hadden mij aangeraden om spacers er in te plaatsen.

    Hebben jullie hier toevallig ook ervaring mee?

    De velgen moeten idd niet te ver uit de wielkasten, maar nu
    zitten ze er super ver in en dat vind ik lelijk!
    Ze moeten dus net binnen de wielkasten gaan vallen!

    Echt super bedankt!!

    Haha te laag is idd nietss!! Ik moet wel een beetje door kunnen rijden!xD

    Groeten Marwin

  6. Naar Boven | #5
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    03-11-10 om 20:31
    Berichten
    105
    Topics
    1

    gecentreerde spacers nemen. dan zit je wel goed.

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    03-05-09 om 17:39
    Berichten
    5
    Topics
    1

    Topic Starter

    Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik nog wel even moet
    wachten.! De auto lekte wat dus ben naar de plaatselijke dealer
    gegaan. Hij heeft hem even nagekeken en dit alles is loos:

    Wielremcilinder rechtsachter vervangen
    Remschoenen achter vervangen
    Klepdeksel pakking lek
    Koppaking ?!!!
    Stabilisator stang linksvoor
    Uitlaat tussendemper lekt

    Echt super balen! Ik had hem van een oude vriend gekocht dus
    dacht dat ik wel goed zat! Helaas kan je niemand meer vertrouwen.

    Groetjessssss Marwin

  8. Naar Boven | #7
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2009
    Laatst Online
    25-02-12 om 09:56
    Berichten
    622
    Topics
    22
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    Op de koppakking na zijn dit kleine veel voorkomende dingetjes. vanwaar de koppakking? dit had je zelf toch ook al wel door moeten hebben? weet je wel zeker dat die lek is?

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    03-05-09 om 17:39
    Berichten
    5
    Topics
    1

    Topic Starter

    Hallo Danoontje power,

    Nou dit had ik door toen ik hem al gekocht had!
    Ik had hem van een maat van mij gekocht, althans
    maat, een oud klasgenootje! Ik dacht het zal wel goed
    zitten en heb er dus helemaal niet over nagedacht
    om is goed die motor te onderzoeken!

    Heel dom natuurlijk van mij! Maar ach hij bracht het
    heel mooi moet ik zeggen:P
    Overigenss hij weet nu nog steeds van niks en beweert
    dat het niet mogelijk kan zijn en dat de garage overdrijft:P

    De koppakking is nog niet helemaal zeker, hij lekt als een
    beer maar naar mijn gevoel is het alleen maar olie!

    Weet je toevallig wat de symptonen zijn van een lekke
    koppakking??

    Groetjess marwin

  10. Naar Boven | #9
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    wat ik ervan weet is dat je hem hoort 'borrelen' als je gas geeft. dat i slucht in het systeem, dan lekt je pakking idd en moet je hem vervangen voordat er er tussenuit vliegt (zoals bij mij toen :roll: )
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    03-05-09 om 17:39
    Berichten
    5
    Topics
    1

    Topic Starter

    Je hoort hem niet echt borrelen! Hij loopt ook gewoon nog stationair! Je merkt in principe niks aan het rijgedrag.
    Ik ga gewoon even flink sparen! Moet ook nog voor mijn
    rijbewijs.XD

    Word over 19 dagen 18 Als alles een beetje meevalt
    En ik mijn rijbewijs heb gehaald en auto laten maken
    voor de zomervakantie! Dan ga ik volop werken voor
    diiiiiiiiiiiiiit=D :

    Voorkant

    lampen angel eyes € 200,00 jan-10

    Achterkant

    Lexus achterlichten black style € 100,00 jan-10
    Demper inwerken

    Zijkant

    Velgen MOMOtorque3000 Black € 545,00 Zomervakantie
    Verlagen(5cm) € 300,00 Zomervakantie

    Interieur

    JBL WOOFER/VERSTERKER € 150,00 Meivakantie


    Onderhoud

    zwarte plekken verwijderen Meivakantie
    In waxen Zomervakantie
    Stikkers verwijderen Zomervakantie
    Peuken rotzooi weg Zomervakantie
    Dashbord etc Cockpitspray € 10,00 Zomervakantie
    Bumpers invetten € 10,00 Zomervakantie
    Reperatie € 300,00 Meivakantie


    Totaal € 1.615,00


    Meivakantie € 450,00
    Zomervakantie € 865,00
    Januari 010 € 300,00


    Groetjess

  12. Naar Boven | #11
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nog een hoop te doen dus...
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  13. Naar Boven | #12
    Grietje's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    16-10-15 om 10:45
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    445
    Topics
    19
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    geel

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    Die dingen die je opnoemt (koppakking daargelaten) zijn geen dingen die echt 'mankementen'zijn en ook zeker geen dingen die je snel merkt Dus je oud klasgenootje zal niet gelogen hebben
    Wielremcilinder rechtsachter vervangen -> 30 e en half uurtje werk
    Remschoenen achter vervangen - 23 e en half uurtje per kant (maar als je aan 1 kant de remcilinder toch al doet..)
    Klepdeksel pakking lek - 10tje en 2 seconden werk
    Stabilisator stang linksvoor - ja wat is daarmee? bevestigingsblokje los? nieuw blokje zal de wereld niet kosten. Of droplink stang los?
    Uitlaat tussendemper lekt - Jammmeeerrrr lekker laten zitte! Desnoods uitelkaar met dikke gumgum er tussen terug :P

    Koppakking is wat anders maaruhm. Zoveel garage's zeggen maar ooh ja je koppakking is lek terwijl dat heeeel vaak niet het geval is!

    Had ik volgens mij al ergens getypt maar koppakkingen kunnen op veel verschillende manieren lek zijn.
    - naar buiten toe, dan gooit ie olie of water uit je motor. Dat is gevalletje 'jammer'. bij blijven vullen :P Als ie er echt liters uitgooit wel kut ntrlk maja.
    - olie naar water, dan gooit ie olie in je water of water in de olie. Dan heb je hele vieze beige drap in je olie en/of water systeem. Onderaan de vuldoppen e.d. Soort maynaise is het, super ranzig. Ook dit is opzich niet zo erg, en die drap krijg je ook onder je olie dop van condens van stilstaan!!! Maar in je water systeem drap is je koppakking wel lek, zegmaar.
    Maar ook dit is beetje gevalletje 'jammer':P

    Dan, wat wél erg is:
    - olie of water in je verbrandingskamers. Dan verbrand is dus water of olie mee... Dat is kut, dan gaat je motor slechter lopen, je water borrelen, roken en oververhitten.
    Dit moet je dan dus ook DIRECT repareren.


    Helaas als je 1 v/d eerste 2 hebt is het meestal een teken dat de gehele pakking gaar is en zal die uiteindelijk het ook wel in je verbrandingskamers gaan gooien. Maar zolang als die dat niet doet.... ach...

    Oh en je kan testen hoe je pakking is door compressie te meten.
    Bougie eruit, compressie meter erin, doorstarten (zonder ontsteking)

    Compressie is de druk die hij opbouwt in je cilinders. Als de pakking 100% afsluit zal deze compressie precies zijn hoe het moet. Maar als je pakking lekt, lekt ie ook compressie (de druk word lager omdat de lucht ontsnapt door je pakking)
    Overigens kan de compressie ook laag zijn bij versleten zuigerveren, maar dat is stuk verder gezocht.

  14. Naar Boven | #13
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ja en ik had dus de 3de variant..

    Hij sloeg ineens af, opnieuw starten en BOEM! een heleboeel witte rook..

    ach... nieuwe zat er in voor totaal 325 euries...
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  15. Naar Boven | #14
    Grietje's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    16-10-15 om 10:45
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    445
    Topics
    19
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    geel

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    dat is best goedkoop!
    Maar idd als je je koppakking er echt uit 'blaast' kan dat best spectaculair zijn :P
    Keertje op de rally, 205je GTI, blaaste hem er compleet uit. Bestuurder schakelde terug en plankte hem om nog die paar meters de finish over te krijgen :P

    Daarna sloeg die wel af en legde die het hele parcours in de rook, haha. Die's stuk! Maarja 205/ AX is NOG gevoeliger voor koppakking problemen dan die 1.6i 306 van mij, die haalt maar 90 pk uit een blok waar ze in de AX wel 130 pk uit halen. Tja, met minder PK's blijft ie wel langer heel :P

  16. Naar Boven | #15
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ja he? kheb ook een hele goeie garage :mrgreen:

    kreeg er toen ook 4 liter nieuwe olie bij, voor niks!
    maar roken, dat deed ie toen wel haha!

    Arme BMW die achter me zat.. die had opeens dichte mist :P
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. wielkasten 306
    Door deklatte in forum Exterieur
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29-05-11, 14:17
  2. (RODNEY) - xsi verlagen
    Door Team306Tuning in forum Ophanging / Remmen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  3. (Mar.co) - Verlagen!?
    Door Team306Tuning in forum Ophanging / Remmen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.