Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: Olielek 306 cabrio 2.0, waar komt het vandaan?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2008
    Laatst Online
    20-05-09 om 20:00
    Berichten
    11
    Topics
    1

    Topic: Olielek 306 cabrio 2.0, waar komt het vandaan?

    Model : 2.0 Cabriolet Bouwjaar : Februari 1995

    Hey mensen,

    Ik heb een vraag omtrent mijn 306 cabrio. Mij valt op dat altijd na het rijden er een paar drupjes olie onder de auto verzamelen.

    Ik heb het vermoeden dat de koppaking olie lekt maar heb nog nergens een bericht gelezen van een soort gelijk geval. Nokkenaskering lijkt mij ook wat uitgesloten daar deze iets te hoog zit.

    De olie komt aan distributie kant en dan aan de voorkant van de motor eruit. Je ziet dat de motor daar echt nat is. Dit komt onder de motor steun weg. Aan de achterkant van het blok lijkt wat op de hoek weg te komen. Dit lijkt onder de ditributie kap vandaan de komen. Het valt vanuit hier helaas op de aandrijfas met alle gevolgen van dien.

    Daar ik niet meer weet wat ik moet onderzoeken en haast niet kan geloven dat dit de koppakking is ben ik benieuwd naar jullie reacties.

    Owh ja, de kleppendekselpakking heb ik vervangen. Aan de voorkant van de motor is ook duidelijk te zien dat de olie lek onder deze naad vandaan komt.

    De motor loopt perfect en start altijd. Geen olie bij de koelvloeistof en andersom. Olieverbruik is te verwaarlozen.

    Wie o wie helpt mij.

  2. Naar Boven | #2
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2008
    Laatst Online
    20-05-09 om 20:00
    Berichten
    11
    Topics
    1

    Topic Starter

    Niemand die mij hiermee kan helpen?

  3. Naar Boven | #3
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    03-11-10 om 20:31
    Berichten
    105
    Topics
    1

    stoom de moter eens af. zodat alle olie weg is.
    laat de moter wel draaien als je het doet.

    dan ga je een stukje rijden. en dan kun je wel zien waar het lek vandaan komt...

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2008
    Laatst Online
    20-05-09 om 20:00
    Berichten
    11
    Topics
    1

    Topic Starter

    het zit zowel voor en achter de motor (achter is erger) maar dan wel alleen aan de distributie kant.

    Komt tussen blok en kop weg...maar het lijkt mij gewoon dat een koppakking geen olie kan lekken, niet op zo een groot stuk. (xu motor)

  6. Naar Boven | #5
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    01-06-19 om 19:53
    Leeftijd
    63
    Berichten
    32
    Topics
    15

    Man Gebruiker komt uit: -

    Hallo,

    Een drupje olie op straat lijkt al gauw veel. Bij deze blokken -beresterk, goed voor tonnen en tonnen rijplezier, onderhoudsarm- wil het wel eens voorkomen dat een krukaskeerring wat zweet (dat klinkt anders dan lekken en is ook iets anders).

    Het is van geen enkele betekenis. Wat van belang is, is het olieverbruik. Hieraan kun je ook zien of er echt sprake is van olieverlies en dat kan dan ook nog verschillende oorzaken hebben, zoals zwetende krukaskeerring of lekke koppakking.

    Overiges, t.a.v. van lekke koppakking is er natuurlijk een misverstand: de koppakking is niet lek, maar de kop is krom en daardoor dicht de koppakking niet meer goed af. Dat ter zijde.

    Met een zwetende krukaskeerring kun je jaren doorrijden, zoals ik zei moet je gewoon het olievebruik wat in de gaten houden. Met mijn ZX diesel uit 1997 met huidige km. stand van 4 ton, rijd ik al drie jaar met zwetende krukaskeerring. Geen probleem, het olieverbruik is circa 1 liter op 8.000 km en dus te verwaarlozen gezien km.stand en leeftijd.

    Als je met enige regelmaat bij het autowassen ook de hogedrukspuit onderlangs het blok haalt, houd je de zaak redelijk schoon en zul je ook geen overdreven lekkage zien.

    Gewoon lekker doortuffen !

  7. Naar Boven | #6
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als iets zweet mag het toch alleen vochtig zijn, en geen druppels vertonen? :roll:
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  8. Naar Boven | #7
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Vochtig wordt vanzelf een keer meer en dan zijn het druppels

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    14-07-19 om 12:07
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    krukas keering is een redelijk tsd probleem krijgt elke auto wel eens last van.

    idd bij zweten komt een een kleine hoeveelheid olie door de keering (er dus niet langs) dit houd in dat de keering aan het uitdrogen is en idd naarmate tijd verstrijks vormt zich vanzelf een druppel onder bij de keering die dan uit eindelijk een keer op de grond valt..


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 10-09-11, 19:52
  2. Olielek XSi 2.0
    Door steven85 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 24-06-08, 07:45
  3. (306xsi) - olielek
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  4. Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.