Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: Getril bij hoge belasting en toeren

  1. Naar Boven | #1
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Topic: Getril bij hoge belasting en toeren

    Het volgende valt me sinds kort op:

    In zn 2,3 en vier bij hoge belasting en toeren dat ik erg veel getril voel.
    Is dat gewoon van de motorsteunen of ligt dit wellicht aan de versnellingsbak??
    Ik merk dit op omdat wij het met een renault master camper dit ook hebben en dat het daar wel aan de versnellingsbak ligt maar die heeft er ook nog een geluid bij...

    Mijn auto heeft bijna 180.000 km gelopen maar is dit het zoveelste eufel bij mijn 306 of ligt dit tog echt aan mij??

  2. Naar Boven | #2
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Topic Starter

    Heb is proefgereden met me vader(blijft de eerste guru).
    Heb gemerkt dat het bij hoge snelheid (boven de 80) en dan flink sturen voel je het getril ook licht (koppeling in)
    Ook voel ik speling op het wiel rechts achter. Wiellager??
    kan dit ook de oorzaak van het getril zijn?? :roll:
    Kan het er mee te maken hebben dat ik de stuurkogel vervangen heb (en ook uitgelijnd)
    Kan het ergens anders onbalans zijn?? of speling aan de horizon??
    En als ik aan de voorwielen trek duw enz.. hoor ik gekraak gepiep??
    Het voelt alsof het van voor komt dat dan weer wel(maar dat zegt volgens mij niks!)

    Kortom iemand ideeen??

  3. Naar Boven | #3
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Topic Starter

    Ik vermoed nu dat het me aandrijfas is(rechter).
    Omdat als ik deze vast pak kan ik die heen en weer bewegen en de linker niet!

    Iemand een indicatie wat dit zou moeten kosten??
    Bak olie heb ik al!

    Iemand een how to??
    of uitleg hoe zelf te doen?

    Duncan

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 08:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Moer van de aandrijfas los, fusee loshalen aandrijfas uit fusee.
    2 m11 boutjes/moeren bij het tussen lager losmaken, hamer bouten een kwartslag draaien en dan kan je de aandrijfas er uittrekken.

    Zit je tussen lager wel goed vast??(dus bij die 2 hamer moeren, want op dit rechte gedeelte van de aandrijfas zou je hem niet heen weer, moeten kunnen halen).

    groeten xavier,

  6. Naar Boven | #5
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Topic Starter

    Bedankt voor je reactie!

    Als ik de as vast pak kan ik deze op en neer bewegen?!
    Is er een (logische) verklaring dat deze hamerboutenmoeren los gaan zitten?
    En de grote borg moer is dat een kwestie van met mijn huis tuin en keuken compressor en de luchtsleutel de moer los te ratelen?

    Klopt het dat je voor de versnellingsbakolie bij te vullen die vierkanteplug moet gebruiken(inbus met vierkanten)

    Weet jij zo de prijs van zon as?
    En moeten er nog keerringen vervangen worden oid? Of alleen de as?
    Moet er nog ergens extra vet tussen??

    Waarschijnlijk moet ie ook weer even uitgelijnd worden lijkt mij?!

    Duncan

  7. Naar Boven | #6
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Topic Starter

    Oke de as is door een nieuwe vervangen!
    Was idd net als in je beschrijving alles goed schoon gemaakt en alle diameters gecontroleerd.. as er in, de bakolie ververst en de auto rijdt als nieuw!! Wel heb ik ook de keering vervangen. De hamerbouten zaten goed vast de binnenste homokineet was kaduuk want ik kan de as tov de andere kant van dat ding verdraaien.(het zag er naar uit dat de hoes een keer vevangen is net te laat misschien)
    Nu heb ik dus een kapotte as met nog een goede homokineet! Kan ik deze ook aan de linkerkant gebruiken als die ooit eens kapot gaat?? Anders is tie te koop

    Duncan


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Hoge toeren 5e versnelling
    Door staytuned in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 25-08-11, 17:47
  2. hoge toeren
    Door Hooites in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 29-10-10, 10:49
  3. Lage en hoge toeren probleem na motorreiningen!!!
    Door Denmen77 in forum Electronica
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 15-06-07, 09:20
  4. (Chrys) - hoge toeren
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (le-mans16) - km teller flipt bij hoge toeren
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.