Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 3 van 3

Onderwerp: koelwatermeter direct in het Rood

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2008
    Laatst Online
    06-10-08 om 01:32
    Berichten
    1
    Topics
    1

    Topic: koelwatermeter direct in het Rood

    Hi allen,
    IK heb een vraag over m'n koelwatersysteem.

    Door de regenval van vandaag liep de motor van m'n trouwe karretje (306 XN 1.4 '98 ±160k km) heel slecht.
    Het leek wel of er een paar cilinders even niet mee deden. Dit heeft hij wel eens een keer eerder gehad (ook zware regenval), en dat ging over wanneer het koelwatermetertje rond de 90 graden zat.

    Deze keer werkte dat ook althans bij de eerste rit van vandaag (± 12 km). Na een minuut of 8 was het gehobbel over en had de auto weer z'n volle vermogen.

    Bij de tweede rit was anders. Nadat de auto een paar uur stil gestaan had, heb ik 'm weer gestart. Hij liep mooi rond, maar de koelwatermeter schoot direct, binnen een minuut richting rood, en er doorheen. Dat doet tie normaal nooit...

    Ik heb 'm daarna snel uitgezet en niet meer gebruikt. Volgens het instructie boekje zou er dan een lampje "stop" moeten gaan branden, dat gebeurde niet, maar ik wilde geen risico nemen. Ik heb de koelwaterventilator niet gehoord, maar de zekering is nog heel (overige zaken op deze zekering deden 't nog)

    Heeft een van jullie een idee waar dit aan kan liggen?

  2. Naar Boven | #2
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    29-10-11 om 12:10
    Berichten
    3
    Topics
    2

    Liep ie wel slecht door de regen? Het klinkt namelijk als een lekke koppakking!
    De meter in het rood betekend vaak een luchtbel in het koelsysteem. En die komen er niet zo maar in...

    Wel vreemd dat je niet eerder een antwoord hebt gekregen.

  3. Naar Boven | #3
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    06-11-10 om 11:26
    Berichten
    533
    Topics
    7

    als ie slecht loopt tijdens de regen zou ik eens kijken hoe het met je onsteking is, kan wezen dat er ergens vocht tussenkomt waardoor de vonk daar overslaat.
    als ie dan warm word verdampt het vocht weer en kan de vonk weer naar de bougie.

    je kunt dit controleren door met een plantenspuit water over de ontsteking te sproeien, doe dit ook bij je bougie kabels.

  4.  
     

 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Rood uitgebouwd 306je
    Door 306Tilburg in forum Gespot
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16-09-11, 08:30
  2. vraag: brandstofpomp direct aansluiten op stroombron
    Door zoef in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 04-03-10, 15:24
  3. Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.