Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 16

Onderwerp: Vervangen van de koelvloeistof,

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2008
    Laatst Online
    12-11-08 om 19:34
    Berichten
    43
    Topics
    11

    Topic: Vervangen van de koelvloeistof,

    Goede dag,

    Vandaag wilde ik heel ijverig de koelvloeistof van mijn auto vervangen..
    Na het kopen van een kan zag ik dat er "roze" vloeistof in zit. Moet dit persee? Want ik dacht dat dit alleen maar voor VW's bedoelt was of auto's met aluminium radiatoren.

    Ook kon ik de de onderste slang of aftappunt niet vinden. Waar zit die ?

    Was bij mijn opeltje toch iets eenvoudiger !

    Bijvoorbaat bedankt!

    mvg

    Jeroen

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    Supermod

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-08-14 om 19:29
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4.538
    Topics
    69
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nou ik wens je succes..

    de onderste slang zit recht onder de vul opening en gaat praktisch direct het subframe in en het is zo'n achtelijke koppeling waarvan je direct de pakking ring moet vervangen bij het los halen van de koppeling en die koppeling is ook amper weer vatsoenlijk terug te zetten.. probeer hem eens bij je blok los te halen (is veiliger)

    uh je radiateur en kop zijn bijde van alu maar het maakt in principe niet heel veel uit (dat van mij is ook roze)

  3. Naar Boven | #3
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    06-11-10 om 11:26
    Berichten
    533
    Topics
    7

    beter laat je doe slang idd vast zittenm ikben al eens 1,5uur bezig geweest om deze vast te krijgen.

  4. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    Supermod

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-08-14 om 19:29
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4.538
    Topics
    69
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    haha kan erger bij de garage met 3 man 2 uur na het vervangen van die keering (zal je vertellen dat dat heel vermakelijk is)

  5. Naar Boven | #5
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Hmm ik kon die slang gewoon loshalen dmv het metalenklipje er af te halen en de slang rustig lostrekken... ik kan me niks meer herinneren van een pakking maar hij lekt ook niet

  6. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2008
    Laatst Online
    12-11-08 om 19:34
    Berichten
    43
    Topics
    11

    Topic Starter

    Hmm.. heb ik met mijn enthousiasme al groene koelvloeistof bij gestopt..
    Morgen ff met een pompje de boel eruit halen!

  7. Naar Boven | #7
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    Supermod

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-08-14 om 19:29
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4.538
    Topics
    69
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ja of gewoon ff onder bij je blok loshalen en alles er uit (aangezien het alwel vermengt is) en ff nieuwe er in....

    hé duncan: dan mag je van geluk spreken, die koppeling die ik er op heb is echt 3 keer waardeloos...

  8. Naar Boven | #8
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Tsja.. ik neem aan dat het de zelfde is als bij elke 1.4..of gewoon tog een keertje geluk..

    Kan altijd je koelsyteem ffies spoelen met water... al is het maar voor het idee

    ik zou niet moeilijk doen met een pompje iig

    en ontluchten zal ook wel nodig zijn

  9. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    Supermod

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-08-14 om 19:29
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4.538
    Topics
    69
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nee je hebt 2 types radiateur op de 306 je hebt het goeie type (die van jou) en het kloten type (die van mij)..

    maargoed zolang je niks hoeft te vervangen/verversen of je laat het gewoon door de dealer doen dan is er niks aan de hand met dat klote type maarja zodra je het zelf wilt doen dan kun je wl eens even bezig zijn om alles weer op zn plek te krijgen.

    ik adviseer om hem bij het blok los te halen en idd zoals duncan zegt ff het systeem doorspoelen dan nieuwe vloeistof er in en uiteraard ontluchten...

    heel veel succes er mee....

  10. Naar Boven | #10
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    15-08-14 om 13:51
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    op het oude type radiateur zat/zit als je voor de auto staat aan de rechterkant/onder een aftap punt. Nippel open draaien en hij loopt leeg.

    groeten xavier,

  11. Naar Boven | #11
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2008
    Laatst Online
    12-11-08 om 19:34
    Berichten
    43
    Topics
    11

    Topic Starter

    Vandaag de auto opgehaald bij de garage.
    Had net thuis netjes de koelvloeistof met een handpompje eruit gehaald,niks aan de hand.

    Maar na het bijvullen zag ik dat bij de rechter mistlamp allemaal roze druppeltjes. dacht eerst dat ik gemorst had maar dat was niet het geval.

    Denk dat hij opeens lekt bij een koppeling.
    Is hier een makkelijke oplossing voor of moet ik hem weer naar de garage brengen?

  12. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    Supermod

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-08-14 om 19:29
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4.538
    Topics
    69
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    rechts als in bijrijders kant???

    dan heb je het probleem al, dan is die keering waarmee de slang word afgedicht in je radiateur lek, en breng hem daarvoor aub naar de garage/dealer is echt geen doen zelf in je eenje en zonder brug...

    aan de slang van je radiateur (het stuk wat aan je radiateur komt) zit een pvc buisje die in je radiateur schuift, aan het eind van de hals (waar dat buisje in gaat) zit een rubberren O ring (de keering) deze is dan poreus/ruim..
    dit buisje word doormiddel van een klem die aan dat buisje gegoten is vast geklemd aan de hals..

    je hebt echt minimaal ruimte om bij die koppeling te komen en, maar als je er bij kan is het los maken nog te doen en die keering vervangen ookwel, maar helaas is het dan praktich onmogelijk om het er weer in te krijgen..

    toen die in mijn vorige vervangen werd zijn er 2 monteurs en ik bezig geweest om die slang er op te krijgen echt een rot klus...

  13. Naar Boven | #13
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Nou ik hoor het al blij dat ik nog het oude type 306 heb...

  14. Naar Boven | #14
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    Supermod

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-08-14 om 19:29
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4.538
    Topics
    69
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ja wees dan blij dat jij het andere type hebt (ik had een 306 uit 1993 toen)

    het probleem is dat die slang bijna direct na die koppeling het chassis in duikt en dus is de ruimt gewoon zo minimaal om daar aan te sleutellen

  15. Naar Boven | #15
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    mss zit er in die van mij wel geen orginele
    want er zit bij mij recht boven onder het lucht aanzuigding een ontluchtingsdopje die kon de dealer niet vinden in zijn systeem...


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Koelvloeistof vervangen en nu dit
    Door ronald1992 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 14-11-11, 14:27
  2. Koelvloeistof
    Door 306_306 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 18-06-11, 02:54
  3. Koelvloeistof
    Door Rouge-Gti6 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 16-04-10, 21:11
  4. Koelvloeistof
    Door Luikie in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 16-12-09, 17:16
  5. (jeroenbreuer) - Koelvloeistof vervangen
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.