Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Koelvloeistoftank overgelopen.

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2008
    Laatst Online
    10-01-12 om 14:23
    Berichten
    99
    Topics
    15

    Topic: Koelvloeistoftank overgelopen.

    Ik ging net ff stukje rijden, stond ik stil bovenop een soort viaduct.
    Een beetje schuin dus, omdat er file was.

    Dus ik denk ik kwartier tot 20 minuten daar gestaan stationar laten draaien gewoon.

    Stap ik ff uit om te kijken hoe het met de file is.
    Zie ik in eens allemaal koelvloeistof over straat lopen.

    Maak ik me motorkap open komt er allemaal koelvloeistof langs de dop eruit.
    Omdat de koelvloeistof te warm geworden is, dan kookt het bijna zegma en komt het omhoog.

    Ik weet wel dat die dop daar speciaal voor gemaakt is, om als het te warm wordt door te laten zeg maar.

    Ik ben trouwens daarna nog een stukje gaan rijden om te kijken of hij egt veel te warm wordt, maar dit was daarna niet meer het geval.
    En er zit ook nog wel genoeg koelvloeistof in nu.

    Maar hoe kan dit nou?

    Ligt het aan de sensor die de ventilator moet aanlaten slaan?
    Want deze begint volgens mij pas bij mij bij 100 graden ong.

    Of aan totaal iets anders?

    Groeten Dirk

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    06-11-10 om 11:26
    Berichten
    533
    Topics
    7

    als je koelvloeistof warm war zet het uit, en doordat je wagen scheef stond kon het waarschijnlijk makkelijker langs je afsluit dop komen.
    als er nu nog voldoende inzit en hij word verder niet te warm ofzo zal er wel niks aan de hand zijn verder.

  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2008
    Laatst Online
    10-01-12 om 14:23
    Berichten
    99
    Topics
    15

    Topic Starter

    mja, zoiets dacht ik ook wel.

    Maar toch vertrouw ik het niet helemaal.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2008
    Laatst Online
    05-08-09 om 14:25
    Berichten
    60
    Topics
    4

    Een koelsysteem werkt onder druk zo verlaagt ie het kookpunt echter wanneer je in de file staat en de auto 100 graden word kan alleen de fan dit bijna niet koelen en is er toch echt rijwind nodig! Vandaar dat iets vloeistof eruit gooide das verder geen ramp!

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    01-02-16 om 00:39
    Berichten
    3
    Topics
    0

    Man Gebruiker komt uit: -

    precies dat wat jij had heb ik ook gehad.

    nog vreemder is, omdat ik het niet vertrouwde en wou zien wat er gebeurde.
    heb ik dus op een warme dag de motor normaal warm gereden.
    temperatuur gewoon net boven 90 (93)... even stationair laten lopen voor piek warmte wat denk je?

    helemaal niets aan de hand.

    dus motor uit paar minuten w88 temperatuur nu net onder 90 (87')
    begint ie ineens rustig te druppellen uit het overloop slangetje????

    waar komt die druk nu dan ineens vandaan???

    er is verders volgens mij helemaal niet mis met de auto. de koelfin alles werkt gewoon, maar eens in de 2 weken dan mikt ie er gewoon wat vloeistof uit als ik boven of onder de 90 graden zit.

    dat terwijf water pas kookt bij 100 graden???

  7. Naar Boven | #6
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 08:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Koelsysteem werkt onder een druk van 1,3 a 1,4 bar, dus het duurt langer voordat de koelvloeistof kookt. De koelvloeistof temperatuur meting zit niet in de radiateur maar in de kop.(dus andere waarde).

    Het kan zijn dat de veer van de overdrukdop (dus waar die het water er uitgooit) slap is geworden en dat die dan dus tussen de 1 en 1,2 bar druk het water eruit begint te gooien.(dus de koelvloeitstof begint eerder te koken door een verlaagde druk in het systeem).

    De vuldop(overdruk dop) zou dus pas moeten openen bij 1,4 bar (als het goed is staat dit ook op de dop).

    groeten xavier,

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    01-02-16 om 00:39
    Berichten
    3
    Topics
    0

    Man Gebruiker komt uit: -

    had idd al zo'n vermoeden dat het ook wel aan die dop had kunnen liggen ja...

    ff een nieuw dopje halen en kijken of het zich weer voor doet...


    thnx 4 the tip


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. (bigd) - Koelvloeistoftank overgelopen.
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.