Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 3 van 3

Onderwerp: Uit lezen 306 xs 1.6i 1994

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    20-08-08 om 23:27
    Berichten
    2
    Topics
    1

    Topic: Uit lezen 306 xs 1.6i 1994

    Hallo luitjes,

    Ik ben nieuw op dit forum, en heb gelijk een vraag.

    Ik heb 8 weeken geleden een 306 van 1994 gekocht voor mijn vriendin, we zijn hiermee naar wat reparaties moeiteloos naar schotland en trug gereden (1500 KM) de auto heeft het perfect gedaan, maar het valt op dat het pittige blokkie pas trekt boven de 4000 RPM, sterker nog tussen de 2750 en 4000 rpm houd hij in ( ik ben automonteur en dit soort dingen vallen mij gelijk op) zodra hij de 4000 raakt dan gaat hij als een speer tot aan de begrenzer!

    de auto heeft 288.000 km gelopen en het motortje lijkt kerngezond goede compressie en geen overdreven olie verbruik ( op die genoemde 1500 km 0,5 L olie) de bak is wel vorigjaar vervangen.

    ik heb de stukken op de snel weg naar schotland constant 140 gereden met een verbruik van 1:10-1:11 dit lijkt me ook niet slecht.

    het inhouden lijkt mij iets electrisch, injectoren, sensoren,lambda, LMM, of misschien de ECU zelf.

    Nu wil ik de auto uitlezen maar ik kan maar niet vinden waar, weet imand hoe, of moet ik echtnaar een dealer hiervoor??, ik heb uitlees aperatuur, en gebruik deze op verschillende andere merken auto's maar de peugeot heb ik geen gegevens voor.

    hopelijk weet hier imand waar de stekker zit en of deze uit te lezen is.

    Oohja zijn deze motoren goed te Chippen ???

    Groetjes Andrew

  2. Naar Boven | #2
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 08:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom,

    Staat de klepspeling nog goed? inlaat 0,2 uitlaat 0,4.

    Deze motor reageert heel gevoelig op de klepspeling, als hij anders staat afgesteld ligt je koppel en vermogen in een ander toerenbereik.

    Met een constante snelheid van 140 zou je toch een iets lager verbuik moeten hebben, ik reed met deze 1600 motor een constante snelheid van 160 ongeveer 1:14.

    En ja deze motoren zijn te chippen.

    Stekker om uit te lezen zit bij de ECU onder de motorkap is een groen stekkertje met twee draden.

    groeten xavier,

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    20-08-08 om 23:27
    Berichten
    2
    Topics
    1

    Topic Starter

    Xavier,
    Bedankt voor jou reactie, ik probeer volgende week eens een groote beurt uit te voeren, alle sappen + filters nieuw en ook gelijk de distrebutie riem., kleppen stellen is denk ik ook wel de moeite waard, ze zijn sinds de vakantie al wat beter hoorbaar geworden.

    Geeft de ecu toevallig ook een knipper code af als je de twee draden door lust??

    Ik heb niet continu harder gereden dan 140 de motor zit dan in zijn vijf al op 4000 rpm vindt het hoog, toch staat hij op 205/50-15 geen te kleine maat lijkt me, km teller klopt ook wel redelijk mee met de GPS.

    zou er een verkeerde bak gemonteerd zijn? deze is door de vorige eigenaar vervangen.

    alvast bedankt Groetjes Andrew

  4.  
     

 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. -- HET FORUM KRIJGT EEN UPGRADE LEZEN AUB --
    Door Sander in forum De koffietafel
    Reacties: 46
    Laatste bericht: 28-02-12, 19:44

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.