Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: versnellingsbak vervangen(evt. betere uitvoering)

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    16-05-08 om 08:52
    Berichten
    3
    Topics
    1

    Topic: versnellingsbak vervangen(evt. betere uitvoering)

    ik heb 'n 306 1.6 xs 1995
    bakcode weet ik zo ff niet

    wie heeft er 'n stappenplan/werkplaatsboek/uitleg hoe je de versnellingsbak vervangt.

    en kan ik het beste zelfde type versnellingsbak er onder zetten of passen ook andere types.

    en wie wat heeft liggen,stuur ff reactie

    MvrG
    marcel

  2. Naar Boven | #2
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    16-05-08 om 08:52
    Berichten
    3
    Topics
    1

    Topic Starter

    veel know how, en reacties
    iemand weet dit toch wel?

  3. Naar Boven | #3
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 08:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    MA5 bak.

    Verwijder de accu, luchtfilter, luchtfiltersteun en aansluitingen, en haal de stekker van de achteruit rijschakelaar los.
    Haal de kilometerkabellos en de koppelingskabel, maak de massakabel aan de bak los, en verwijder de startmotor.
    Verwijder de voorste uitlaat pijp en tap de versnellingsbak af , maak de accubaksteun los vierbouten. Haal de schakelhefboom aan de bak los.
    Verwijder de gaffel(lul) ondertse motorsteun en verwijder beide aandrijfassen.
    Haal de bouten van de versnellingsbak aan de motor los en verwijder de versnellings bak onderlangs.

    [color=black]Wel verstandig om de motor in een takel of brug die op beide zijschermen steunt te laat hangen hij zit namelijk alleen nog maar vast aan de motorsteun aan distributie zijde.[/color]

    Andere type`s MA5 bakken van TU5(peugeot/citroen) motoren passen ook, alleen hebben die weer een andere versnellingsbak verhouding, en of het echt een verbetering is betwijfel ik.(zelf toen ik een TU5 had wel eentje van een 16V gemonteerd in de hoop dat dit langer heel zou blijven)Omdat het zwakste punt van de bak eigenlijk het differentieel is.

    Je zou een sperdifferentieel(erg duur) kunnen monteren, hierbij zit de buitenste tandwiel ring van het differentieel er namelijk niet om heen geperst, maar vast gebout.

    groeten xavier,

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    16-05-08 om 08:52
    Berichten
    3
    Topics
    1

    Topic Starter

    thanks...

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2008
    Laatst Online
    19-10-08 om 18:54
    Berichten
    1
    Topics
    0

    Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem. Ik krijg de rechter steekas er niet uit.
    Hij blijft vastzitten in de onderste motorsteun bij de doorlopensteekas.
    Beide M11 moeren zijn los, maar die kunnen er niet uit. Bij komend probleem is dat de steek as heeft losgelaten bij het kniegewricht en dat alleen het laaste gedeelte (zwarte stuk) er nog steeds zit. Deze zit nog vast in de doorlopen de as die naar de bak gaat. Hoe zit deze vast? is er een borging? moeten die boutjes in een bepaalde stand staan? Hoe krijg ik dit gedeelte los? Motor kantelen heeft geen zin, dan komt de bak vast te zitten op het stuk waar de draagarmaan vast zit. Wie weet hoe ik dit zou kennen oplossen? Is er iemand met een digitaal handboek?

    Alvast bedankt.

  7. Naar Boven | #6
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 08:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    M11 moeren los dan as er ietsje uittrekken, dan de bouten van de m11 moeren een kwartslag draaien, zijn namelijk hamermoeren die geborgt worden in de motor steun.

    Als je deze geen kwartslag draait krijg je je as er niet tussen uit.

    groeten xavier,


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Versnellingsbak olie bijvullen/vervangen
    Door FrenskeXSi in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 11-10-11, 12:28
  2. versnellingsbak vervangen,motor slaat niet meer aan...help..
    Door wirbeltopper in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 21-01-09, 00:08
  3. versnellingsbak vervangen en nu start die niet meer
    Door erik in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 31-01-08, 17:53

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.