Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 3 van 3

Onderwerp: zelf koppakking vervangen van 306

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2008
    Laatst Online
    05-07-08 om 16:03
    Berichten
    2
    Topics
    2

    Topic: zelf koppakking vervangen van 306

    Hallo,

    Ik ben sinds afgelopen maandag trots bezitter van een 306, nou ja trots. Dat trotse is vergaan toen bleek dat die smeerlap die me de auto verkocht heeft een kapotte koppakking heeft. :x

    Bij de lokale beun was ik 620 euro kwijt om de auto te repareren. :cry:

    Ik wil dus nu proberen om zelf de auto te maken, het is of dat of naar de sloop. En aangezien ik dan al mijn geld kwijt ben is dat geen echte optie.

    Dus wie kan me helpen aan een handleiding, dhz koppakking vervangen.

    Ik ben overigens een leek, ik heb dus geen sleutelervaring. Maar ik leer gauw.

  2. Naar Boven | #2
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Ten eerste hoe weet je zow zeker dat de pakking lek is?? (je bent tog leek) Ten 2 moet je dan wel wat gereedschap en geduld hebbe (momentsleutel, gradenschijf om maar wat te noeme)
    en degene mag je ook wel verantwoording aflegge of wel laat het diegene maar oplosse!

    Dan demonteren
    accu loskoppelen
    Auto rechtsvoor opkrikken
    binnenspatbord eruit
    V-snaren demonteren
    kappen distributieriem verwijderen
    Overbodige poelie verwijderen
    distributie op tijd zette (nokkenas met boutje vast zetten en krukas of aftekenen of bij het vliegwiel vastzette)
    distributieriem eraf

    alle stekkers en slangetjes verwijderen ook achter het blok waar je ut niet kan zien zitten er nog een of 2 ( alles evt labelen)
    klepdeksel verwijderen
    uitlaat net voor de kat loshale
    olie en koelvloeistof eruit laten lopen
    kopbouten losdraaien en liefst met zn 2e er recht aftille(anders kunnen de rubbers waar de cilinderwanden in zitten gaan lekken en moet het hele blok uit elkaar!!)
    Dan goed kijken waar en hoe die lekt (is de kop krom bij twijfel laten bekijken door specialist= revisiebedr)

    Dan de kop en het blok overbodig pakking verwijderen met heel licht schuurpapier
    Kop als nodig laten vlakken

    Nu je tog bezig bent nokkenaskeering vervangen
    nokkenas poelie eraf (kan maar op een manier vast) met schroevedraaiertje voorzichtig ding er uithale en als je ehm erinzet met een dopje er voorzichtig intikken peug levert hierbij ook iets om op plek te houde(dit kan terwijl de kop er af is)


    en alles weer monteren

    let wel dat je met aandraaien van de kopbouten de goede volgorde en momenten gebruikt ffies navragen bij peug dealer

    Wat moet je vervange:
    V-snaren??
    distributieriem + spanner+ waterpomp
    nokkenaskeering
    koppakking (duh)
    klepdekselpakking
    evt uitlaatpakking
    voor de zekerheid de kopbouten kosten tog niet veel
    olie + oliefilter
    koelvloeistof(om het koelsysteem te reinigen als nodig schuimend afwasmiddel gebruiken <dreft ofsow> en daarna paar keer met water spoelen)

    Ex vloeistoffen zal je bij peug rond de 250/ 280 euries zitten aan onderdelen

    Let er ook op dat je het koelsysteem goed ontlucht anders ben je zo weer de klos
    ook moet je de kleppen stellen

    kijk ook waarom de pakking is lek gegaan
    zomaar?
    rijgedrag niet warm rijden of anders?

    voor de rest let goed op en hou niks over
    en bij vragen gelijk stellen enne succes hea

    dit was hget volgens mij wel..
    bij op of aanmerkingen hoor ik het graag

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    denk bij het aan draaien van je kleppendeksel dat je niet teveel kracht gebruikt hij is namelijk zo krom en sta en je netzo als mij met een pluim rook ander de kap weg bij een stoplicht (lijkt niet grappig, ruikt niet grappig en is absoluut niet goed voor de motor)

    dus tip bij het varvangen van je kleppendeksel pakking vervang dan ook de afstandbussen en zet alles goed recht er op anders ben je de bok...

  4.  
     

 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Aanhaalmomenten voor vervangen koppakking 1.4 8V gezocht
    Door geiz in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 08-11-13, 12:23
  2. zelf vervangen startmotor??
    Door chef in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 08-09-09, 22:53
  3. Thermostaat defect??? Kan ik die zelf vervangen???
    Door boersjo in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 03-07-08, 23:23
  4. Koppakking vervangen
    Door hheiwegen in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30-07-07, 10:21
  5. (306GTIChris) - Koppakking vervangen RFS motor
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.