Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: Ontwasemer/ventilator defect

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2007
    Laatst Online
    06-04-10 om 08:23
    Berichten
    13
    Topics
    3

    Topic: Ontwasemer/ventilator defect

    Model : 1.4 Break
    Bouwjaar : November 2000

    Om een overload in 1 bericht te voorkomen, hierbij mijn tweede probleem welke voor mij de hoogste prioriteit heeft:
    Gisteren heeft de ontwasemer het begeven.

    Hoe het gebeurde:
    Met de ontwasemer aan gereden. Geen problemen. Achter een stinkende vrachtwagen rijdend de knop omgedraaid van 'buitenlucht' naar 'binnencirculatie'. Nat het passeren van de vrachtwagen de knop teruggedraaid in de 'buitenlucht' stand en niets meer.
    Dus gaan zoeken op het internet en dit forum tegen gekomen. Hier iets gelezen over mogelijk een defect relais. Hoe kan ik dat bepalen en welk relais is het? Kunnen er nog andere oorzaken zijn?
    Mocht het het relais zijn, kan ik deze dan het bestse bij de dealer halen of bij een onderdelen zaak? Ik ben gewend om met 'oude auto's' om te gaan waarvan het meerendeel van de ooit geproduceerde auto's op de sloop ligt dus redelijke onderdelen te vinden zijn (harde delen). Electronica is (nog) niet ingeburgerd bij mij.

    In een korte tijd toch wel begrepen dat de electronica van de 306 eigenlijk waardeloos is..

    Graag jullie reacties!
    Dirk.

  2. Naar Boven | #2
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2007
    Laatst Online
    20-12-10 om 12:14
    Berichten
    172
    Topics
    14

    Hai Pelgrim,

    Ik heb net je 2 geplaatste berichten zitten bestuderen....
    ik begrijp waarom je zwager hem aan je verkocht heeft (geintje )

    Je relais hebben aardig te lijden gehad.

    Mocht je met een multimeter aan de gang gaan, zit er (als je dit model hebt) de optie voor contact met signaal (symbooltje Hoorn)
    Als je de contacten doormeet, klinkt er een acoustisch signaal (of bij andere modellen een lampje/ledje dat aan gaat)

    Aangezien een auto gemiddeld 12 volt heeft, kun je in princiepe met elk voltage meten (begint allemaal bij 0 volt!)

    Dus meten = weten.

    gr. Pieter

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2007
    Laatst Online
    06-04-10 om 08:23
    Berichten
    13
    Topics
    3

    Topic Starter

    Ik heb gemeten en 1 van de drie draden bij de aansluiting van de ventilator geeft ca. 12V aan. De ventilator draait overigens wel, maar heel erg zacht. Misschien toch wat anders?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    05-06-11 om 16:12
    Berichten
    107
    Topics
    7

    standenschakelaar defect .de draaiknop.

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2007
    Laatst Online
    06-04-10 om 08:23
    Berichten
    13
    Topics
    3

    Topic Starter

    Ok, duidelijk verhaal.
    Heeft iemand enig idee of dat te repareren is of dat ik die schakelaar moet vervangen? En de hamvraag: Hoe kom ik er bij? Moet dan het hele dashboard weg of kan het vanaf een zijkant? Ik had gisteren nog even gekeken of ik er bij kon maar het leek een moeilijke zaak.

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2007
    Laatst Online
    06-04-10 om 08:23
    Berichten
    13
    Topics
    3

    Topic Starter

    Gister een eind komen om er bij te kunnen. Ik weet nu hoe het moet. Echter, ik had de uitbouwbeugels van mijn oude phlipse radio niet bij de hand, dus kon ik niet bij de schakelaar komen. Zo snel mogelijk de beugeltjes zoeken en weer een geschikt moment (zonder regen) treffen.

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2007
    Laatst Online
    06-04-10 om 08:23
    Berichten
    13
    Topics
    3

    Topic Starter

    Radio los gehad en de hele bende. Kon alleen het kunstrof frame wat ' achter' de radio zit niet los krijgen om zo beter bij de achterkant van de knoppen te komen. Stekkers zitten er goed in. De ventilator reageerd wel op aan en uit via de schakelaar, alleen niet hard. Zou het echt de schakelaar zijn of een losgelopen aandrijf of wat dan ook iets bij de ventilator unit? Ik durf dat niet los te maken (onder het handschoenenkastje) omdat ik bang ben dat er dan zaken los gaan die niet moeten. Heeft iemand het zelfde probleem al eens onder handen gehad?

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2007
    Laatst Online
    06-04-10 om 08:23
    Berichten
    13
    Topics
    3

    Topic Starter

    Opgelost!
    Het bleek de schakelunit op het dashboard te zijn. Samen met de monteur e.a. er uit gehaald en nieuw geplaatst. Onderdeel moest helaas wel bij de dealer worden besteld. Maar, omdat de monteur (1manszaak) toch weer wat van mij had geleerd over het ontmantelen van een 306 dashboard, geen arbeidsloon gerekend. Daarnaast nog een APK, voor het gewone APK tarief, geen narigheden.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. motor ventilator
    Door kiefje91 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 28-04-11, 08:55
  2. lang naloeien van de ventilator
    Door Funky in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 08-08-09, 16:19
  3. vervangen ventilator van de koeling
    Door sirtimo in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21-08-08, 21:46
  4. (Mistah) - kachel ventilator
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.