Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 27

Onderwerp: Gek doen van tellerbak en ruitenwissers

  1. Naar Boven | #1
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 13:03
    Locatie
    Steenbergen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    297
    Topics
    38
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS / RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Gek doen van tellerbak en ruitenwissers

    Hallo,
    Er doet zich sinds gisteren een probleem voor. Rondje gereden, vervolgens de auto bij de garage uitgezet en weer gestart om hem naar binnen te rijden.
    De meters deden het ineens niet meer of trillen/schommelen een beetje. Ook gaan er enkele lampjes branden die niet horen te branden en gaan de ruitenwissers uit hun eigen bewegen. Kan ook geen richting aangeven, licht doet het wel.
    Op facebook navraag gedaan en daarmee het aardingspunt op de versnellingsbak en de aansluitingen op mijn accu schoongemaakt / ontdaan van evt. vuil/vet.
    Ook de regensensor losgeplugt indien er via het dakraam evt. vocht o.i.d. naar binnen gekomen zou zijn. Het voltage ook gemeten, deze zit op 14.4V tijdens het laten lopen v/d motor.
    Probleem blijft zicht voordoen.

    Motorisch loopt ie gewoon normaal en rijd ie ook normaal.
    Auto betreft een 306 gti met low boost conversie.

    Iemand een idee? zie bijgaande link voor het filmpje (mits je deze kan zien).
    https://www.facebook.com/groups/306F...5754585536016/
    Laatst gewijzigd door TomNL; 15-10-18 om 20:27.

  2. Naar Boven | #2
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    20-04-19 om 19:21
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.467
    Topics
    258
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hm, ik dacht ook eerst aan een massaprobleem.
    Wellicht is je BSI defect.

  3. Naar Boven | #3
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    19-04-19 om 08:07
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    648
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De 306 heeft geen BSI

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2018
    Laatst Online
    Gisteren om 17:09
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    314
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    Misschien even extra massakabels versnellingsbak/accu trekken? Kijken of ie 't dan nog steeds doet.
    306 1.4 8v 5drs - blauw

  6. Naar Boven | #5
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    19-04-19 om 08:07
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    648
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat @Lariekoek zegt zou best eens kunnen werken, het is een bekend issue.
    Ik zou eens wat metingen doen voordat ik met een extra kabel aan de slag ga, dat scheelt als het niet nodig blijkt te zijn.
    Pak een multimeter en zet hem op het laagste bereik weerstand meten. Even de pennen tegen elkaar aan houden, dan heb je een "baseline" meting van de weerstand tussen de pennen, die moet je van elke meting aftrekken.

    Dan meten tussen:
    - Accu min en blok
    - Accu min en chassis (bijv. bovenkant veerpoot)
    - Accu min en ECU behuizing
    - Chassis en tellerbak

    Alles meer dan 0 ohm is te veel, met een tolerantie van ~0.1 - 0.5 ohm

  7. Naar Boven | #6
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 13:03
    Locatie
    Steenbergen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    297
    Topics
    38
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS / RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Heb het volgende gemeten:
    Accu min en
    blok: 0
    Chassis: 0
    Aarding versn bak: 0
    Ecu behuizing: schiet ie naar 2.48k ohm

    Weet niet wat dat zegt?

    Tussen tellerbak en chassis zou ik ook nog moeten meten moet even kijken hoe.

    Bedankt voor de hulp in ieder geval.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 8.0.0; SAMSUNG SM-A530F Build/R16NW) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/7.4 Chrome/59.0.3071.125 Mobile Safari/537.36

  8. Naar Boven | #7
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2018
    Laatst Online
    Gisteren om 17:09
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    314
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomNL Bekijk Berichten
    Heb het volgende gemeten:
    Accu min en
    blok: 0
    Chassis: 0
    Aarding versn bak: 0
    Ecu behuizing: schiet ie naar 2.48k ohm

    Weet niet wat dat zegt?

    Tussen tellerbak en chassis zou ik ook nog moeten meten moet even kijken hoe.

    Bedankt voor de hulp in ieder geval.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 8.0.0; SAMSUNG SM-A530F Build/R16NW) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/7.4 Chrome/59.0.3071.125 Mobile Safari/537.36
    2+ Ohm betekent dat er weerstand zit tussen hetgeen je meet en je massapunt, ofwel de stroomkring heeft moeite met rond gaan en kan niet soepel naar je massapunt stromen. Dat wil je niet, je wil mooi massa kunnen maken zodat de stroomkring rond is en iedere aangesloten component z'n werk kan doen. Probleem zit dus rond de massa van je ECU-behuizing in dit geval, kennelijk.
    306 1.4 8v 5drs - blauw

  9. Naar Boven | #8
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    19-04-19 om 08:07
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    648
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dikke kans dat je ECU stekker niet helemaal lekker is of dat er ergens een defecte massadraad zit.

    Vaak kun je visueel wel zien of de contacten in de stekker of op de ECU zijn geoxideerd, dan zit er wat groene smurrie op.
    Als dat zo is, of als de contacten gewoon vies zijn:

    Accupolen (beide!) lostrekken en dan je ECU stekker loshalen.
    Goed insprayen met contactspray en een paar keer in en uit pluggen.
    Open leggen en goed(!!) laten drogen, duurt max een uurtje.

    Monteren en nog een keer meten, dat zou een slecht of geoxideerd contact moeten fixen.
    Laatst gewijzigd door fust; 16-10-18 om 11:23.

  10. Naar Boven | #9
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 13:03
    Locatie
    Steenbergen
    Leeftijd
    29
    Berichten
    297
    Topics
    38
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS / RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ben nu al weer tijdje bezig om het probleem op te lossen. er zat een aftermarket alarm in, deze is er nu voor het grootste deel helemaal uit en is ook onklaar gemaakt.
    Daarmee hoopte ik het opgelost te hebben maar niets is minder waar.

    Ook alle aardingen/massapunten die ik kon vinden in de motorruimte gecontroleerd en schoongemaakt, diverse zekeringen gecontroleerd die aan het probleem gerelateerd zouden kunnen zijn.
    Alsmede de schema's bekeken en zaken gecontroleerd voor eventuele probleempunten maar daar wordt ik ook niet wijzer van.
    Zelf kom ik wel wat dingen die niet helemaal zijn zoals ze horen te zijn.

    Daar ik zelf elektrotechnisch niet zo sterk ben aangelegd vroeg ik me af of iemand is die mij kan en wil helpen en bekend is met de elektronica van de 306, want ik ga er zelf niet uitkomen.

    Onderstaand een logboekje van e.e.a. wat ik heb bijgehouden:





    Bij voorbaat dank.
    Laatst gewijzigd door TomNL; 10-11-18 om 15:40.

  11. Naar Boven | #10
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    20-04-19 om 19:21
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.467
    Topics
    258
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik mis twee dingen of ik kijk er overheen:
    - leg n massakabel vd uitlaat nr chassis (dealer heeft daartoe een gemodificeerde kabel)
    - bekijk (rotklus) de voetjes v alle relais (ingebrand?) en de achterzijde v beide zekeringkasten (1x in interieur, 1x innmotorruimte)

    Ik schrijf t echt toe aan n massaprobleem.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.0 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Peugeot 306 cabrio 1.6 8v 1998 / CitroŽn Xsara Picasso 1.6 8v 2003

  12. Naar Boven | #11
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 08:06
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat Higgy zegt. Die zekeringbak zelf wil nog wel eens kapot zijn. Of de voetjes van de relais. Was bij mijn GTI ook het geval... Bij mij viel het dashboard soms weg.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.1.1; E5823) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/70.0.3538.80 Mobile Safari/537.36
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  13. Naar Boven | #12
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    20-04-19 om 19:21
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.467
    Topics
    258
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bij mijn Xantia (toch familie) waren slechte contacten aan de onderzijde (!) vd hoofdzekeringskast in de motorruimte de oorzaak v rare storingen. Kom daar maar eens achter...

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.0 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Peugeot 306 cabrio 1.6 8v 1998 / CitroŽn Xsara Picasso 1.6 8v 2003

  14. Naar Boven | #13
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2018
    Laatst Online
    Gisteren om 17:09
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    314
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door higgy Bekijk Berichten
    Bij mijn Xantia (toch familie) waren slechte contacten aan de onderzijde (!) vd hoofdzekeringskast in de motorruimte de oorzaak v rare storingen. Kom daar maar eens achter...

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.0 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Toch bietje benieuwd wat voor storingen we het over hebben dan?
    306 1.4 8v 5drs - blauw

  15. Naar Boven | #14
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    20-04-19 om 19:21
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.467
    Topics
    258
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Uitvallen vd auto op de meest rare momenten zonder duidelijke reden.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.0 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Peugeot 306 cabrio 1.6 8v 1998 / CitroŽn Xsara Picasso 1.6 8v 2003

  16. Naar Boven | #15
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Uit alle foto's die ik tot op heden gezien heb blijkt er al aarsig met de bedrading gekloot te zijn in het verleden. Naast het alarm zijn er bijv ook draden verlegd en draden een beetje alla beun vervangen.
    Is een geval geworden van herstellen en uitsluiten.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Werkt een S16 tellerbak in een 2.0 8v XSI?
    Door fab306 in forum Interieur
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 01-02-13, 11:58
  2. Tellerbak overzetten
    Door werner1983 in forum Interieur
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 02-11-11, 16:15
  3. tellerbak oliedrukmeter
    Door jorg306 in forum Interieur
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25-09-10, 08:19
  4. Jaeger tellerbak omwisselen met VDO tellerbak.
    Door Marcel Bonnema in forum Interieur
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 02-12-08, 18:05
  5. Jaeger tellerbak verwisselen met VDO tellerbak
    Door Marcel Bonnema in forum Electronica
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25-11-08, 21:54

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.