Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 13 van 13

Onderwerp: elektronische mankementen

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2018
    Laatst Online
    01-10-18 om 21:18
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: elektronische mankementen

    Beste 306'ers. Ik ben hartstikke blij met m'n 306 uit 1998 en heb al een aantal dingen weten te verhelpen via dit forum. mijn leeuwtje heeft nog niet veel kilometers gereden, zo'160000, waar ik heel trots op ben. Ik loop toch tegen een aantal problemen aan, (niet urgent), maar wel irritant. 3 maanden geleden heb ik de stekker in de deur vervangen bij de bestuurderskant, omdat die gecorrodeerd was. Dit was een aanleiding voor een aantal problemen. Stekker met bedrading en krimpkousjes met soldeertin is het me gelukt om een nieuwe te zetten en waren een aantal problemen verholpen, behalve... de centrale deurvergrendeling en de airbag.. ik had al snel ontdekt dat er maar 1 manier was om de boel open en dicht te maken, zonder de afstandsbediening, want die werkt niet. met de sleutel kan ik beide deuren openen, maar wel afzonderlijk van elkaar, ze gaan samen niet tegelijk open. Eerst de één en dan de ander, waarbij tussendoor het slot van de achterbak begint te schakelen, omdat die niet weet of die open moet gaan of dicht moet blijven. Dat geeft seconden een leuk geschakel van het slot van de achterklep. Het slot van de achterklep is onlangs vervangen door de Peugeot garage, btw. Met het sluiten moet ik standaard eerst de bijrijderskant op slot doen en dan de bestuurderskant en tussendoor weer dat achterslot.. tiktaktiktaktiktaktiktaktiktak, tot ze beide op slot zitten, super irritant.
    Daarnaast de airbag.. t lampje brandt eigenlijk altijd.. eerst wat geknipper en daarna lampje aan. Bij de Peugeot garage hebben ze nieuwe stekkers onder de stoel geplaats en moest de boel ge-reset worden en dan zou het weer werken. Door drukte en toestand hebben ze de boel niet ge-reset en heb dat zelf dan maar gedaan. Ik heb een Haines Peugeot boek en hierin stond hoe dat moest. enfin. Eindresultaat, het is nog steeds niet verholpen en dat terwijl ik verwacht had dat Van Mossel Peugeot m'n oude bakkie wel zou fixen. Blijkbaar staan ze niet te wachten op een rammelbak van 20 jaar en ga ik niet meer met ze in zee, omdat ze structureel veel duurder uitvallen dan andere garage's. Ben zojuist bij een ander door de apk heen gekomen zonder veel pijnpunten, maar t blijft aan me knagen dat t niet is opgelost en ik er wel veel geld voor heb neergelegd... Als iemand tips heeft, dan ga ik daar zeker blij van worden.

    ========== Post samengevoegd op 23:56 ========== De vorige post was op 23:47 ==========

    Oh en wat ook raar was.. na de carwash ging de achter ruitenwisser uit zichzelf aan en stopte niet meer, totdat blijkbaar de stekker weer opgedroogd was? tips welkom

  2. Naar Boven | #2
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 16:30
    Berichten
    3.715
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom op dit forum. Er zit wel verschil in Peugeot dealers. Ik ben zeer tevreden met de mijne. Wat betreft het airbag lampje: ze hadden er geen nieuwe stekkers aan moeten zetten, maar gewoon de bedrading door solderen. Dit is een werkje waar bij je de accu loskoppelt en na gedane zaken de accu weer aansluit. Done deal en geen reset nodig. Het is een pokke klusje want er is niet veel speling op de lengte van de bedrading.
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 22:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.350
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mag toch niks uit maken qua functionaliteit : solderen of nieuwe stekkers?

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.1.1; E5823 Build/32.4.A.1.54) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/68.0.3440.91 Mobile Safari/537.36
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Airbag is 9 van de 10 keer de stekkers onder de stoelen.
    Kwestie van de stekkers verwijderen, dan ben je er geheel vanaf.
    Enige wanneer het irritant is is wanneer je de stoelen er uit moet hebben.

    Wbt centrale vergrendelling, begint het slot van de kofferbak ook te ratellen als je de vestuurdersdeur los draait?
    Deed je cv het voorheen ook niet?

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  6. Naar Boven | #5
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    29-06-19 om 18:19
    Locatie
    Peize
    Berichten
    530
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Niet iets met de kabelboom van de achterklep?

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SAMSUNG SM-G390F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/7.2 Chrome/59.0.3071.125 Mobile Safari/537.36

  7. Naar Boven | #6
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 15:04
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.159
    Topics
    39
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als de module van de centrale vergrendeling “ziet” dat er een deur niet goed dicht zit, dan kun je de auto niet op slot zetten met de afstandsbediening.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 11_4_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/11.0 Mobile/15E148 Safari/604.1

    ========== Post samengevoegd op 10:28 ========== De vorige post was op 10:26 ==========

    Als er aan een kant een nieuwe deurkabelboom zit dan kan de dtoting dus van de bekabeling aan de andere kant komen. Of indd de bekabeling Nasr de klep.
    De dealer heeft in jouw geval snel wat onderdelen willen verkopen tegen zo min mogelijk werk (zo kijk ik er tegenaan)

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 11_4_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/11.0 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Preview

    Ik pròbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)

  8. Naar Boven | #7
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zelf met een deur open zou die iig een poging tot op slot gaan moeten doen, hij zal dan alleen direct de sloten weer los gooien omdat er eentje niet mee gaat.

    98 zal infrarood zijn, dus met indicatie lampje vlak bij de knop en een infrarood ledje naar de baard van de sleutel.
    Als het indicatie lampje niet brand is de batterij leeg.
    Dit systeem moet je ook echt richten maar de ontvanger.
    Ontvanger zit naast de kaart lees lamp.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2018
    Laatst Online
    01-10-18 om 21:18
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Beste allen, bedankt voor jullie reacties. Als ik teruglees kan ik de stekkers onder de stoel beter maar weghalen en draden solderen. Maar wat Joep zegt daar kan ik ook mee inkomen, t zou technisch gezien niet uit moeten maken. Toch ga ik dat maar doen als eliminatie test of heeft uitlezen nog enige zin?

    Wat betreft de CV, de infrarood gebruik is sowieso niet, die was van begin af aan al stuk. dus ik moet m wel met de sleutel handmatig openmaken. Dat is geen probleem wat ik ben r wel gewend aan geraakt. Voorheen gingen alle sloten open als ik de bestuurderskant opendeed met de hand, maar op een gegeven moment lukte dat niet en moet ik sindsdien de 2 sloten voor handmatig openen en dus Tussendoor dat geratel van de achterklep. Antwoord op ThV zijn vraag luidt, ja, als ik enkel de bestuurderskant openmaak begint de kofferbak ook te rammelen. Zo ook als ik enkel de bijrijderskant open. pas als ze allebei open zijn houdt het kofferbakslot ook op.

    Al jullie tips neem ik mee.

  10. Naar Boven | #9
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 16:30
    Berichten
    3.715
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het stekker verhaal is een weerstand kwestie. Het contact tussen de stekkers male<->female is niet voldoende waardoor er te veel weerstand is. Met solderen heb je een stabiel contact en neem je de weerstand weg.
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  11. Naar Boven | #10
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 14:53
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    672
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat SoundBlaster zegt idd. Het airbag systeem is heel gevoelig en uit veiligheid schakelt het zichzelf uit bij de minste afwijking. Een half Ohm is al genoeg.

  12. Naar Boven | #11
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Die stekkers zijn gewoon waardeloos.
    Heb ze zelfs al een vervangen door stekkers van hogere kwaliteit en dan nog gaf het problemen.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2018
    Laatst Online
    01-10-18 om 21:18
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hoi allen, drukke week gehad en geen tijd om te reageren. Airbag probleem is fini. STekkers verwijderd en gesoldeerd. THnx daarvoor. Wat de cv betreft, geen idee. maar ik ga nog wel verder neuzen. Sinds het vervangen van de stekker van de kabelboom (aan de bestuurderskant) gaat het slot niet meer synchroon en dat detecteert ie waardoor andere sloten gaan ratelen. Heb niet het idee dat dit een draadbreuk elders is, maar misschien moet ik de cv opnieuw afstellen. Iemand een idee hoe dat kan?

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat bedoel je met niet synchroon?
    1 los de rest vast?
    Zeker weten dat je alle draden correct gesoldeerd hebt toen je die stekker vervangen hebt (niet alleen naar de kleuren gekeken)

    Ik haal altijd alle stekkers onder het dashbord even los (zekeringkast en er achter bij de pedalen) bij het vervangen van de stekker bij de deur. Dit om er voor te zorgen dat je niet nog ergens door heen aan het meten bent, waardoor 1 draad op 2 stekker posities uitkomt. Heb dat namelijk al eens meegemaakt.

    Anders accu los en zorgen dat alles op slot zit, accu er weer aan en kijken of dat werkt.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Elektronische snelheidsmeter trilt
    Door knorde in forum Electronica
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 16-08-10, 20:15
  2. (Christiaan) - S16 met wat mankementen
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.