Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 11 van 11

Onderwerp: Display km stand licht bijna niet op en kapbediening dood

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2010
    Laatst Online
    03-09-18 om 18:59
    Locatie
    Coevorden
    Leeftijd
    36
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2002

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Display km stand licht bijna niet op en kapbediening dood

    Goedemorgen,

    Mijn 306 cabrio uit 2002 heeft eind vorig jaar door een niet oplettende Fabia bestuurder een face-lift nodig gehad.
    Omdat dit via de normale schadehersteller een veel te kostbaar verhaal werd heb ik hem door iemand anders (zonder de staatskas te spekken) laten herstellen.

    Dit koste wat meer tijd en nu heb ik de auto ongeveer 1,5 maand geleden weer terug gekregen.
    Op de terugweg viel mij op dat het display van de km stand nauwelijks afleesbaar is. Tevens klapte het display van mijn Pioneer radio niet meer uit, radio werkte verder prima.
    Het raam van het portier aan de linkerkant gaat ook bijna niet meer dicht. Bij het sluiten van beide ramen ging deze altijd al wat langzamer, maar nu moet ik hem helpen bij het sluiten.

    Bij terugkomst thuis de hardtop verwijderd maar bij het dichtdoen van de kap kwam er totaal geen respons. Toen maar handmatig gereset (keer of 4) maar ook dat hielp niet.
    Zekeringen zijn allemaal nog goed.


    De kerel waar de auto geweest is heeft geen idee, heeft daar niet bijgezeten.


    Nu wil ik binnenkort ff aan de slag met doormeten, maar iemand nog tips?
    Misschien toch zwakke accu? (starten gaat trouwens prima)


    Zat misschien ook te denken dat er toch ergens een massastoring is, maar waar kan ik het beste beginnen met zoeken?


    Alvast dank voor de tips
    Laatst gewijzigd door Drs Tromp; 21-08-18 om 11:13.

  2. Naar Boven | #2
    Hicoly's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Online
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 22:38
    Leeftijd
    40
    Berichten
    974
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dakcomputer kan van het ene op het andere moment overlijden.
    Het raam zou kunnen dat het opnieuw afgesteld moet worden. (Aan de onderkant van dd deur zitten rubber doppen met daar onder moeren. Deze kun je losdraaien om de raamgeleiders af te stellen.)

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 11_4_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/11.0 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Preview

    Ik pṛbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)

  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 20:21
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    6.891
    Topics
    234
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dakmotor en dakcomputer kunnen idd kapot zijn. Heeft de cabrio lang buiten gestaan tijdens restauratie?

    Wat is er allemaal vervangen? M.a.w. Wat was er allemaal kapot?

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.1.1; E5823 Build/32.4.A.1.54) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/68.0.3440.91 Mobile Safari/537.36
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2010
    Laatst Online
    03-09-18 om 18:59
    Locatie
    Coevorden
    Leeftijd
    36
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2002

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Motorkap, bumper, koplampen, radiator + ventilators en condensor airco.

    Tijdens de reparatie heeft hij steeds binnen gestaan, maar accu was erg zwak toen ik hem terug reed. Toen ik bij thuiskomst hem weer wou starten was hij dusdanig leeg dat ik eerst 10 minuten een andere auto er voor moest laten staan voordat hij weer wou starten.

    (Bijlage is foto van na de aanrijding)
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Drs Tromp; 21-08-18 om 20:40.

  6. Naar Boven | #5
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 20:21
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    6.891
    Topics
    234
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan is het waarschijnlijk gewoon de slechte accu. Het dak vraagt behoorlijk wat Oempf om te werken.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2010
    Laatst Online
    03-09-18 om 18:59
    Locatie
    Coevorden
    Leeftijd
    36
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2002

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dan ga ik maar eens even ergens een andere accu opscharrelen om even te proberen. Maar hopen dat dit ook het probleem is!

  8. Naar Boven | #7
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2016
    Laatst Online
    14-10-18 om 16:16
    Leeftijd
    49
    Berichten
    100
    Topics
    7
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mijn 306 cabrio uit 2002 heeft eind vorig jaar door een niet oplettende Fabia bestuurder een face-lift nodig gehad.
    Omdat dit via de normale schadehersteller een veel te kostbaar verhaal werd heb ik hem door iemand anders (zonder de staatskas te spekken) laten herstellen.


    Geen idee wat de staatskas er mee te maken heeft behalve dat ik denk dat je verzekeringsgeld hebt gepakt en de auto door "een mannetje" hebt laten repareren.
    Je hebt hem betaald voor die reparatie dus waarom leg je dit probleem niet bij de schadehersteller neer?
    Daar heb je hem voor betaald en dus mag je verwachten dat je je auto in dezelfde staat als voor het ongeluk terug krijgt.
    Waarom iemand betalen voor half werk ook al is het goedkoper?
    Ik zou de reparateur er op aanspreken in ieder geval, hij weet wat hij gedaan heeft. Wij niet.

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2010
    Laatst Online
    03-09-18 om 18:59
    Locatie
    Coevorden
    Leeftijd
    36
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2002

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Via de normale schadehersteller moest het bijna 5000 euro gaan kosten, zwart met gebruikte onderdelen minder dan de helft.
    En wat betreft verzekeringsgeld pakken, moest nu nog steeds geld bij!
    En bij de vent waar hij hersteld is ben ik uiteraard ook het eerste geweest, alleen hij zegt dat hij aan de achterkant niks gedaan heeft en aan de voorzijde is alles weer goed.
    Maar heb hem nog weer gebeld en hij heeft nog wel een goede accu liggen om te kijken of die de boosdoener is

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 11_4_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/11.0 Mobile/15E148 Safari/604.1

  10. Naar Boven | #9
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 21:42
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.528
    Topics
    35
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drs Tromp
    Bij terugkomst thuis de hardtop verwijderd maar bij het dichtdoen van de kap kwam er totaal geen respons.
    Heb je de stekker van de achterruit verwarming wel terug gezet. Zit beveiliging op als die niet gekoppeld is. heb rog raammechanisme liggen, mocht hij begeven.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2010
    Laatst Online
    03-09-18 om 18:59
    Locatie
    Coevorden
    Leeftijd
    36
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2002

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Froggie Bekijk Berichten
    Heb je de stekker van de achterruit verwarming wel terug gezet. Zit beveiliging op als die niet gekoppeld is. heb rog raammechanisme liggen, mocht hij begeven.
    Wist bijna 100% zeker dat ik hem teruggezet had, net nog ff gechecked voor de zekereheid en hij zit er op. Achteruitverwarming werkt ook dus hij zit ook goed.

    Het raammechanisme ga ik onthouden!
    Thnx

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Vandaag om 14:39
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.286
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het raammechanische zou ik even goed gaan smeren; deurkaart er af en dan alles even goed invetten. Vergeet ook de deurgeleiders daarbij niet in te sprayen met PTFE spray oid.
    Daar gaat het vaak een stuk beter van. Verder geldt; use it or lose it. Stilstand is vaak een achteruitgang, en een verse accu en lekker een flink stuk gaan rijden met de auto zullen hem erg goed doen.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Ruitenwisser gaat niet naar nul stand
    Door Dirk in forum Electronica
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 28-05-15, 20:28
  2. aanjager is dood.......
    Door Melanie in forum Interieur
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 20-07-10, 00:42
  3. Benzinemeter = dood
    Door coffeecup in forum Electronica
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 08-06-10, 17:27
  4. ruitenwissers niet terug in basis stand
    Door Rovaro in forum Electronica
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25-08-08, 20:25

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.