Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 12 van 12

Onderwerp: Massakabel uitlaat

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2016
    Laatst Online
    04-12-18 om 10:07
    Locatie
    Breda
    Berichten
    83
    Topics
    15
    Auto
    Peugeot 306XT Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000
    Kleur
    Blue de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Massakabel uitlaat

    Een tijdje geleden ben ik langs Higgy geweest met een massa-injector probleem (van dit topic: Motorstoring + airco), we zijn er toen achter gekomen dat er aan mijn uitlaat geen massakabel (meer?) zit. (de uitlaat is een keer ''vervangen'' door de vorige eigenaar). wellicht dat dit het probleem veroorzaakt. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om hier iets aan te doen, maar komend weekend ga ik er tijd voor maken.

    Heeft iemand een idee wat voor kabel ik hier voor nodig heb en waar ik deze zou kunnen kopen (in de buurt van Breda ůf Bergen op Zoom)? Wellicht dat er in het verleden meer 306-rijders dit onderdeel zijn 'verloren'.

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 09:56
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    693
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zo'n gevlochten koperen strip is bij iedere automaterialen wel te koop, kijk even hoe lang je nodig hebt van bevestigingspunt naar bevestigingspunt.
    Je hebt ze van 2 cm breed voor aan de accu en motor maar de helft is ook voldoende.
    Het moet niet te makkelijk gaan anders ben je te snel klaar.
    Geduld is een schone zaak

  3. Naar Boven | #3
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    En ik zou het zeker niet aan de uitlaat gaan doen. Die massadraad van de uitlaat naar carrosserie is alleen voor de massa van de weerstand gevoelige lambdasonde. Als je een massaprobleem verdenkt van de airco of andere motor gerelateerde zaken, dan zou ik een massakabel aanbrengen tussen de bovenste motorsteun (kun je gemakkelijk een moer afdraaien) en de carrosserie bij de rechter veerpoot.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Gewoon een goeie massa tussen motor en accu maken (een directe verbinding is het mooiste).
    Die op de uitlaat haalt niet zo heel veel uit, tenminste bij die van mij niet.
    Had die strip op de uitlaat op alle 306jes niet (ook die in het verleden) en heb er nooit problemen mee gehad.
    Uitlaat krijgt zijn massa ook wel gewoon via de motor.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  6. Naar Boven | #5
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 20:41
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.467
    Topics
    258
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kortom: breng er twee aan 🤣
    De dealer verkoopt ze gewoon. Netjes in het midden bekleed ook nog.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 11_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/604.1.38 (KHTML, like Gecko) Version/11.0 Mobile/15A421 Safari/604.1

  7. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2016
    Laatst Online
    04-12-18 om 10:07
    Locatie
    Breda
    Berichten
    83
    Topics
    15
    Auto
    Peugeot 306XT Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000
    Kleur
    Blue de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Vandaag een extra massakabel van de motor naar het frame geplaatst, massakabel nummer 3 is het nu. Helaas heeft het niks geholpen. Iemand een idee wat nou meer zou kunnen helpen?

  8. Naar Boven | #7
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik zou de kabelboom bij de injectoren een open halen als ik jou was en inspecteren.
    Verder alle stekker vebindingen eend los halen en reinigen.

    Misschien nieuwe bougies?

    ========== Post samengevoegd op 15:13 ========== De vorige post was op 15:12 ==========

    Een extra massa ip de uitlaat verhelpt een niet functionerende injector ook niet trouwens.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  9. Naar Boven | #8
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 09:56
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    693
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Omdat het met optrekken erger is als ik het goed begrepen heb tenminste zou kunnen proberen of je de storing kunt opwekken door met een draaiende motor alle kabeltjest langs te lopen en ze bewegen, eerst van de injectoren en daarna gewoon systematisch alle draden en stekker die tussen de motor en koetswerk lopen, bij het optrekken gaat de motor nl bewegen en dat zou mss te simuleren zijn,
    Het moet niet te makkelijk gaan anders ben je te snel klaar.
    Geduld is een schone zaak

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bedenk me nog een kanshebber, je brandstoffilter.
    Als die verstopt zit gaat die ook gekke dingen doen onder last en dan kan de ecu dat zien als een injector storing terwijl het gewoon het brandstoffilter is.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  11. Naar Boven | #10
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    In het vorige topic staan naar mijn idee ook al een paar antwoorden.

    Even heel sec;

    - De uitlees apparatuur geeft een tijdelijke storing aan bij injector 2 en 3.

    Dan ga je bij die injectoren kijken wat er aan de hand is. Hoe worden ze aangestuurd? Hoe is de bekabeling? Opmerking om je hierbij in de goede richting te helpen; injector 2 en 3 worden apart aangestuurd en injector 1 en 4 ook.
    Ik zou hierbij dus de draadboom van deze injectoren gaan nazien.

    - Bij een ingeschakelde airco is het probleem sterker aanwezig.

    Je kunt je voorstellen dat een airco systeem een zware energievreter is. Als de energiebron (in dit geval de motor) niet helemaal 100% functioneert, dan krijgen de grootste afnemers als eerste problemen. In het elektrische schema zijn de injectoren op geen enkele manier met de elektronica (aansturing) van de airco verbonden. Hiermee kun je dus absoluut een slechte massa uitsluiten...

    Wat is het dan wel?

    Uitkomst van uitlezen zijn feiten. Er wordt gesteld dat er een tijdelijke storing op injector 2 en 3 is. Toegegeven; tijdelijke storingen zijn lastig . Maar vertellen je ook weer dat er geen onderdelen defect zijn; Immers als een injector kapot is, dan blijft die kapot, en begint niet zomaar spontaan weer te functioneren. Dit geldt ook voor de andere kant van de injector; de ECU. Hoewel ik deze niet op voorhand al ga vrijpleiten!

    Eerst het meest aannemelijke; de draadboom. Deze is door jaren van gebruik en hoge temperaturen niet altijd geheel okselfris meer. Vaak is er een hard en stug geworden kabel, vergruisde rubberhoes of stekker die wat tegenwerkt. Visuele inspectie van deze draden is vaak al een vermoeden om verder te zoeken, of het probleem boven water te krijgen.

    Dan de ECU;

    Hier staan 2 stellingen een beetje tegenover elkaar; Aan de ene kant is de stelling dat als een elektrisch component defect is , die niet zomaar uit zichzelf weer kan gaan functioneren. Ik heb echter al gekkere zaken meegemaakt bij Peugeot....
    Injector 2 en 3 worden door de ECU apart aangestuurd, en injector 1 en 4 ook. Dit pleit de ECU dus niet vrij!

    CONCLUSIE; Alles neigt naar een draadbreuk / slechte verbinding van die injectoren. Je zou, om dingen uit te sluiten, een ECU op de sloop kunnen scoren of iemand in de buurt of een forum die er eentje voor je heeft, om dit probleem uit te sluiten; accu los koppelen; ECU wisselen, accu weer aansluiten, starten en kijken of het effect heeft gehad. Makkelijke handeling. Heeft dit geen effect dan weet je 100% dat het in de aansturing zit tussen de injector en de ECU. De injector hadden we reeds uitgesloten omdat het een tijdelijke storing betreft op 2 injectoren. Er gaat wel eens eentje kapot, maar niet 2 tegelijk.

    Suc6 met sleutelen
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  12. Naar Boven | #11
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    13-04-19 om 14:57
    Locatie
    Peize
    Berichten
    529
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kabelboompje / stekker verbinding onder het spruitstuk geeft ook wel eens problemen.

    Ecu uitwisselen zit je dan niet met startblokering enzo?

    Of een Injector die door invloed van bijvoorbeeld temperatuur de ene keer wel goed is. Injector 2 en 3 worden sammenaan gestuurd dus 1 van de 2 niet goed storing op alle 2

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.1.1; SAMSUNG SM-G388F Build/LMY48B) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/5.4 Chrome/51.0.2704.106 Mobile Safari/537.36
    Laatst gewijzigd door ArjanG; 16-10-17 om 14:24.

  13. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Alles wat er over blijft is dus injectoren, stekkers, kabels en ecu

    Wissel injector 2 en 3 eens met 1 en 4, verplaatst de storing dan weet je direct genoeg.
    Maar idd ga eerst maar eens de hele kabelboom grondig bij langs. Kans is groot dat je het probleem daar zult vinden.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Uitlaat
    Door higgy in forum Cabrio
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 19-09-15, 14:20
  2. Uitlaat 1.8 8V
    Door higgy in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 13-11-13, 18:44
  3. Uitlaat
    Door higgy in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 22-04-13, 14:02

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.