Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 12 van 12

Onderwerp: ECU probleem??

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2016
    Laatst Online
    18-06-19 om 21:22
    Leeftijd
    28
    Berichten
    29
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1994

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: ECU probleem??

    Hallo mede forum leden,

    Ik zit met een probleem betreft kabelboom, ECU, massa.
    Even in het kort, ik heb een 406 blok (motor ecu M5.2 rfv) omgelegd naar een 306 auto. Bijna alles gelukt maar... hij start nog niet.
    Een vriend van mij heeft hem meerdere malen willen uitlezen maar dat is nog niet mogelijk. Werkzaam in uitlees systeem dus weet er genoeg van.
    Hij kan geen contact maken met de motor, en dus ook niet de precieze fout vinden, waarschijnlijk ergens de massa?

    Nu is het zo dat we alle 4 de massa punten (rode lijnen) hebben gecheckt en die zijn goed, of zijn er misschien meer dan op de tekening staan? Zijn doorgemeten.

    Pin 3 (zie afbeelding geel arceert) moet het relais schakelen maar doet dat niet, ook niet met een andere ECU.
    Als we hem door lussen tikt die wel, dus niet kapot?
    Weet iemand hier raad mee of herkent dit?

    RARA hoe kan het

    MVG, Roy
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:06
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.293
    Topics
    239
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Even out of the blue: botsknop is ingedrukt?
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  3. Naar Boven | #3
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:13
    Locatie
    Peize
    Berichten
    529
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Start die niet of slaat die niet aan?

    + op de ecu wel goed? en + na contact?

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.1.1; SAMSUNG SM-G388F Build/LMY48B) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/5.4 Chrome/51.0.2704.106 Mobile Safari/537.36

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2016
    Laatst Online
    18-06-19 om 21:22
    Leeftijd
    28
    Berichten
    29
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1994

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hij gaat wel rond en wanneer contact ingesvhakeld wordt. Hoor je ook een tik/zoem geluid bij de motor. Sensors slaan dan aa . Bots sensor is gecheckt en is niet ingedrukt.

    Nog een vraagje weet iemand welke pinnetjes (nummer) in de ecu van de massa en voeding zijn?
    Laatst gewijzigd door Royr; 03-10-17 om 17:33.

  6. Naar Boven | #5
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:13
    Locatie
    Peize
    Berichten
    529
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Voeding:

    Pen 18 vanaf een 10 A zekering
    Pen 37 via het relais

    Massa:

    Pen 2
    Pen 14
    pen 19

    Dit is uit een schema van autodata en komt overeen met jou schema.

    Maar is die ECU wel geunlockt of heb je de orginele sleutel enzo er bij?
    Want het lijkt wel dat die op startblokkering blijft staan dan stuurt die de brandstof pomp en ontsteking niet aan.
    Alleen zou je hem dan normaal wel uit kunnen lezen.

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2016
    Laatst Online
    18-06-19 om 21:22
    Leeftijd
    28
    Berichten
    29
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1994

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArjanG Bekijk Berichten
    Voeding:

    Pen 18 vanaf een 10 A zekering
    Pen 37 via het relais

    Massa:

    Pen 2
    Pen 14
    pen 19

    Dit is uit een schema van autodata en komt overeen met jou schema.

    Maar is die ECU wel geunlockt of heb je de orginele sleutel enzo er bij?
    Want het lijkt wel dat die op startblokkering blijft staan dan stuurt die de brandstof pomp en ontsteking niet aan.
    Alleen zou je hem dan normaal wel uit kunnen lezen.
    We hebben er 2 ecu's aan gehad en daarbij alle toebehoren zoals contact slot enz. Samen verwisseld. Beide geven hetzelfde probleem.
    Dankje voor de pin nummers. Binnekort is even checke

    De startblokkering zou misschien een probleem kunnen geven die geeft ook niet de juiste led kleur weer. Zijn er hier die ecu startblokkering vrij kunnen maken?

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SAMSUNG SM-G950F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/5.4 Chrome/51.0.2704.106 Mobile Safari/537.36
    Laatst gewijzigd door Royr; 03-10-17 om 22:55.

  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-06-19 om 14:31
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.352
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat is dus wat Arjan ook aangeeft..

    Je hebt maar 1 optie; de ECU opsturen naar Henk van de Ringsleutel. Die haalt de lock permanent weg.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  9. Naar Boven | #8
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 19:52
    Locatie
    Steenbergen
    Leeftijd
    30
    Berichten
    306
    Topics
    39
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS / RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Had hetzelfde probleem. Geen vonk, maar de motor ging wel rond. Startblokkering hardware-matig laten unlocken, gebeurd het nooit meer. Ook bij de Ringsleutel laten doen.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; SM-J510FN Build/MMB29M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/61.0.3163.98 Mobile Safari/537.36

  10. Naar Boven | #9
    Oxo
    Oxo's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    16-10-17 om 22:39
    Leeftijd
    63
    Berichten
    77
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 2 x 306 en 1 x 205 allen Cabriolet (1996, 2001 en 1987)
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / RFX, LFY en DB6
    Kleur
    Groen, Grijs en Geel

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De ECU moet even startcodevrij worden gemaakt.
    Omdat de 406 donor auto een transponder in de sleutel, een transponderantenne en een BSI had die er samen voor zorgde dat de motor ECU kon werken.
    Als de startcode eraf is en je nog problemen hebt.
    Even de volgende vraag
    Had de 306 ook een Bosch M5.2 ECU of zat daar b.v een RFX Magneti Marrelli in?
    Het simpelste is een origineel injectie schema van beide voertuigen, zodat je pin voor pin kunt vergelijken en koppelen.
    Als je de laatste 8 cijfers van het beide chassisnummers geeft regel ik de schema's.
    Laatst gewijzigd door Oxo; 04-10-17 om 22:47.

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2016
    Laatst Online
    18-06-19 om 21:22
    Leeftijd
    28
    Berichten
    29
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1994

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SAMSUNG SM-G950F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/5.4 Chrome/51.0.2704.106 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 19:49 ========== De vorige post was op 19:11 ==========

    Wat zijn ongeveer de koste van het unlocken?

    De 306 had voorheen een cijfer blokkering de 406 heeft die niet.

    Wat we ook niet begrijpen is dat we de motor niet kunnen binnen halen met uitlezen. Deze is niet te vinden, kan dat toch met die ecu te maken hebben?

    Chasis nummers

    231021662 peugeot 306
    80491084 peugeot 406

    Super bedankt voor de snelle reacties

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SAMSUNG SM-G950F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/5.4 Chrome/51.0.2704.106 Mobile Safari/537.36

  12. Naar Boven | #11
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:13
    Locatie
    Peize
    Berichten
    529
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan zou je de draden van de Ecu naar Diagnose stekker eens door moeten meten of die wel goed aangesloten zijn.
    De diagnose stekker heeft ook een massa en voeding nodig die niet uit de ecu komen ontbreken die dan wil het uitlezen ook niet.

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2018
    Laatst Online
    17-09-18 om 22:42
    Leeftijd
    69
    Berichten
    6
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1995

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oxo Bekijk Berichten
    De ECU moet even startcodevrij worden gemaakt.
    Omdat de 406 donor auto een transponder in de sleutel, een transponderantenne en een BSI had die er samen voor zorgde dat de motor ECU kon werken.
    Als de startcode eraf is en je nog problemen hebt.
    Even de volgende vraag
    Had de 306 ook een Bosch M5.2 ECU of zat daar b.v een RFX Magneti Marrelli in?
    Het simpelste is een origineel injectie schema van beide voertuigen, zodat je pin voor pin kunt vergelijken en koppelen.
    Als je de laatste 8 cijfers van het beide chassisnummers geeft regel ik de schema's.
    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.4; SM-T561M Build/KTU84P) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/69.0.3497.91 Safari/537.36


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. probleem auto
    Door zeegup in forum Electronica
    Reacties: 31
    Laatste bericht: 06-01-19, 17:36
  2. 1.6 motor probleem
    Door clean_306 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 20-08-14, 21:55
  3. CV Probleem
    Door douwuh in forum Electronica
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14-06-11, 13:29
  4. probleem
    Door pascal20 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 10-06-11, 23:24
  5. Kap probleem
    Door angelo75 in forum Electronica
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 19-12-06, 19:35

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.