Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 2 van 2

Onderwerp: Fase2 deurpanelen in Fase1 cabrio: Raambediening kabelboom aanpassen

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2017
    Laatst Online
    23-05-17 om 18:13
    Leeftijd
    27
    Berichten
    4
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1994

    Man Gebruiker komt uit: Belgie Topic: Fase2 deurpanelen in Fase1 cabrio: Raambediening kabelboom aanpassen

    Aangezien ik nergens echt duidelijke info kon vinder hierover (behalve topics die al eeuwen dood zijn en zonder veel info)
    Ben ik zelf beginnen uitdokteren wat waar aangesloten zit en waarom.
    ik ben hier zelf verre van expert in, maar wou dit toch graag even delen.
    nota: ik garandeer niet dat de kleurschema’s of nummers op de kabels dezelfde zullen zijn als die in jullie wagen,
    maar volgens mij werken alle fase1 raamschakelaars op hetzelfde principe dus zal de volgorde niet veel afwijken van deze.
    (Over fase2 heb ik wel enkele keren iets zien staan over verschillende bedieningspanelen voor de ramen, en zekeringen die zouden springen door de foute te instaleren die er dan wel identiek hetzelfde uit zou zien?)
    Om zeker te zijn kan je best even op de kabelboom in de deur controleren (multimeter/ohm/biep) welke kabels naar waar gaan (raammotor passagierskant, bestuurderskant) voeding en massakabel zijn makkelijk herkenbaar (dikker/afwijkende kleur) en door met multimeter even Volt uit te meten weet je ook welke 12v+ en welke de massa (-) is. Massakabels kan je ook vinden door met de multimeter(ohm/biep) de kabel te verbinden met een massapunt (ijzeren deel onder de afdekkap voor de spiegels werkt hier voor, maar er zullen nog wel plaatsen zijn -> let er op verbinding te maken op bloot metaal en dus niet op lak)
    controleer voor je alles definitief verbind ook zeker of de richting juist is (knop omhoog trekken voor raam dicht/duwen voor raam open)
    als deze niet correct gaat moet je de kabels die naar die motor gaan even van plaats wisselen aan de bediening. En let er opdat je bestuurderszijde en passagierszijde niet omgekeerd hebt op het bedieningspaneel
    Ik had het voordeel dat ik de kabelboom uit de phase2 deuren volledig had wat het ook makkelijker maakt om te zien wat waar hoort
    -> controleer dit eerst even vooraleer je de stekkers om op de bedieningspanelen te plaatsen afknipt, als je niet de volledige boom hebt zal het testen via trial and error zijn (wat op zich ook niet zo lang duurt, zoveel mogelijke combo’s zijn er niet..’)
    Knip de kabels niet te kort bij de stekkers af: eigenlijk best kabels zo lang mogelijk knippen -> ik heb ze afgeknipt waar ze van kabelboom aftakten
    hou er rekening mee dat bij de phase1 deuren de bediening onderaan zit, terwijl phase2 deuren de bediening halfweg het paneel zitten hebben zodat je niet voor verassingen komt te staan en je de kabels nog mag verlengen.

    Ik heb er jammergenoeg niet aan gedacht om foto’s te nemen terwijl ik bezig was
    Maar ik zal deze week enkele foto’s ter verduidelijking nemen, alles ligt toch nog open door een probleem met de motortjes van de spiegels, en ga deze week nog controleren of die uit fase 2 geinstalleerd kunnen worden.
    Hopelijk hebben jullie hier iets aan,
    als je nog vragen hebt feel free to ask!

    Uitzoeken van schema phase1 raambediening

    Bruine fiche (bestuurderszijde, bediening ramen bestuurderszijde)
    Nummer op kabel: Kleur kabel: Info:
    1 605 Paars 12v -> Motor (D)
    2 M605 Groen/geel Massa -
    3 6001 Grijs 12v +
    4 M604 Groen/geel Massa -
    5 604 Bruin 12v -> Motor (S)
    (D)= raam laten zakken (S)= raam laten stijgen stijgen

    Blauwe fiche (bestuurderszijde, bediening ramen passagierszijde)
    Nummer op kabel: Kleur kabel: Info:
    1 607 Licht groen 12v -> Motor (D)
    2 M607 Groen/geel Massa -
    3 6002 wit 12v +
    4 M606 Groen/geel Massa -
    5 / Bruin 12v -> Motor (S)

    Blauwe stekker (passagierszijde, bediening ramen passagier)
    Nummer op kabel: Kleur kabel: Info:
    1 / Wit 12v -> Motor (D)
    2 607 Wit 12v -> Motor (D) (van schakelaar bestuurder)
    3 6003 wit 12v +
    4 606 blauw 12v -> Motor (S) (van schakelaar bestuurder)
    5 604 blauw 12v -> Motor (S)

    Uitzoeken schema raambediening op phase 2:

    Bedieningsblok Bestuurderszijde: (A1/A4 staan aangeduid op zijkant aansluitfiche, B1->B4 // A1 -> A4)
    Nr: Kleur: Info: Nr: Kleur Info
    A1 606 Geel/groen gestipt Massa B1 607 Beige Raammotor Passagierszijde
    A2 / / / B2 606 Rood Raammotor Bestuurderszijde
    A3 6000 Geel 12v + B3 604 Beige Raammotor Passagierszijde
    A4 605 Rood Raammotor Bestuurderszijde B4 / / /

    Bedieningsblok Passagierszijde:
    Nr: Kleur: Info: Nr: Kleur Info
    A1 Geel/groen Zeer fijn kabeltje B1 608 Beige Raammotor
    A2 / / / B2 6000 geel 12v +
    A3 / / / B3 607 Beige Raammotor -> uit bestuurdersbediening
    A4 606 Rood Raammotor -> uit bestuurdersbediening B4 609 Rood Raammotor

    Nieuwe fiches op kabelboom plaatsen:
    Aansluiten bediening bestuurderszijde: (BR= bruine fiche/BL= blauwe fiche)
    Fiche Nieuw bedieningspaneel: (phase2) X Oud bedieningspaneel Functie
    A1 606 Geel/groen Stip X M605/M604 (BR)
    M606/M607 (BL)
    Geel/groen Massa
    A2 / / X / / /
    A3 6000 Geel X 6001 (BR) / 6002 (BL) Grijs (BR) / wit (BL) 12v +
    A4 605 Rood X 604 (BR) Bruin Motor Bestuurderszijde
    B1 607 Beige X 606 (BL) Blauw Motor passagierszijde
    B2 606 Rood X 607 (BL) Licht-blauw Motor passagierszijde
    B3 604 Beige X 605 (BR) Paars Motor Bestuurderszijde
    B4 / / X / / / /

    Aansluiten bediening Passagierszijde:
    Fiche Nieuw bedieningspaneel: (phase2) Oud bedieningspaneel Functie
    A1 Geel/groen / Niet aangesloten
    A2 / / / / /
    A3 / / / / /
    A4 606 Rood 4 606 blauw Motor passagierszijde
    Bediening bestuurder
    B1 608 Beige 1 ***onleesbaar Wit Motor passagierszijde
    B2 6000 Geel 3 6003 Wit 12v+
    B3 607 Beige 2 607 Wit Motor passagierszijde
    Bediening bestuurder
    B4 609 Rood 5 ***onleesbaar blauw Motor passagierszijde

  2. Naar Boven | #2
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 20:24
    Berichten
    3.650
    Topics
    43
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hier is een beschrijving te vinden. Helaas geen foto's meer beschikbaar.
    Origineel: (robsterdnbobster) - Fase 2/3 deurpanelen in een fase 1
    Zie ook how to's: [Interieur] Fase 2/3 deurpanelen in een fase 1
    Er zal waarschijnlijk in de Team306Tuning databank nog iets te vinden zijn van poster Kermit306.
    If you play music loud enough, the demons will stay away


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. achterbumper cabrio Roland Garros fase1
    Door puggas in forum Gevraagd onderdelen/accesoirres
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 22-01-16, 14:23
  2. Aanpassen carrosserie cabrio
    Door Willart in forum Project Showcase
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 23-10-15, 15:05
  3. Gezocht stoffen achterbank cabrio (fase1)
    Door Ruud Plooijer in forum Gevraagd onderdelen/accesoirres
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 31-08-15, 10:33
  4. Verschil in deuren fase1 en fase2?
    Door Ruud Plooijer in forum Exterieur
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 24-01-12, 23:23
  5. koffer 306 cabrio fase2
    Door Funky in forum Interieur
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 10-09-09, 16:34

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.