Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: Motor elektrisch raam gloeiend heet

  1. Naar Boven | #1
    Hansiepower's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2017
    Laatst Online
    29-11-17 om 15:20
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    25
    Berichten
    24
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    Rouge Ecarlate / P3KG

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Motor elektrisch raam gloeiend heet

    Hee iedereen,

    Sinds de aankoop van mijn 306 cabrio gaat het elektrische bijrijders raam al iets of wat langzamer omhoog dan de andere ramen. Alleen begon het raam een week of 2 geleden van de een op de andere dag onwijs te kraken en piepen bij het omhoog gaan, bovendien ging het met beduidend meer moeite omhoog dan voorheen. Het raam gaat zonder problemen omlaag.

    Vandaag deurpaneel eraf gehaald en de rubbers waar het raam in verdwijnt er ook af gehaald (verhielp het kraken niet), vervolgens de bovenste wieltjes, de kabels en de geleiderails gesmeerd (verhielp het kraken ook niet), echter voelde ik daarna pas dat onderaan de geleiderails de staalkabels ook over/door een soort mechanisme lopen (niet te zien, kun je alleen maar voelen) hier heb ik vervolgens ook een hoop vet op gespoten, en dit lijkt het kraken opgelost te hebben.

    Echter gaat het raam nu zonder kraken omhoog, maar gaat het langzamer dan ooit. Bovendien merkte ik tijdens het testen dat het metalen gedeelte van de motor in de deur gloeiend heet werd, nog net aan te raken. De motor aan de bestuurderskant bleef gewoon koel, hoe vaak ik dat raam ook open en dicht deed.

    Nu vroeg ik me af of het motortje simpelweg versleten is, of dat er niks mis is met de motor, maar dat hij warm wordt omdat er een probleem is met de kabels/wieltjes/geleiderails etc. en dit de motor overbelast?
    Bovendien; zou ik de motor van de bestuurderskant (zeg maar alleen het metalen gedeelte) tijdelijk op de bijrijderskant kunnen monteren om te testen, of bestaat er dan de kans dat ik deze motor ook meteen overbelast?

    Een foto van het onderdeel van de motor wat ik precies bedoel:


    En een filmpje van het gekraak alvorens ik het mechanisme ging smeren:
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen

  2. Naar Boven | #2
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    03-07-19 om 09:41
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.637
    Topics
    35
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat motortje is twintig jaar oud, en moet opnieuw gewikkeld worden of de koolborstels zijn op. Ik denk dat het niet lang meer duur voordat hij uit doorbrand. Ik heb de motor van mijn hydraulische pomp van phase 3 voorzien van nieuwe koolborstels en deze loopt weer als een zonnetje.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zullen de koolborstels of het anker van de motor zelf zijn die het heet worden veroorzaken.
    Wikkelingen kan, maar is bij een direct aangedreven motor erg onwaarschijnlijk. Doordat de motor zo heet word kan de isolatie waarde van de wikkelingen wel afnemen met als gevolg dat hij nog veel heter word.

    Dus trek hem open, vervang de koolborstels en reinig het anker, eventueel de wikkelingen opnieuw lakken om de isolatie weerstand weer iets te verhogen en het zou weer in order moeten zijn.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Hansiepower's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2017
    Laatst Online
    29-11-17 om 15:20
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    25
    Berichten
    24
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    Rouge Ecarlate / P3KG

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Sorry voor de late reactie, er waren even wat andere dingen tussen gekomen.

    Beide dank voor jullie reactie, ik geloof jullie meteen op jullie woord dat dit het probleem zou kunnen verhelpen, maaaaar... ik ben bang dat ik totaal geen kennis heb wat betreft de werking van dit soort elektrische motortjes. Ik ben n.a.v. jullie reacties wel gaan googelen, maar vind het toch pittig ingewikkeld.
    De door jullie genoemde handelingen zou ik in dat geval dus moeten uitbesteden, wat voor een andere vraag zorgt, namelijk: is het goedkoper om het huidige motortje te laten repareren op de manier die jullie noemen, of is het goedkoper om een tweedehands motortje te kopen?

  6. Naar Boven | #5
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 16:30
    Berichten
    3.715
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het beste is naar een tweedehands motor te uit te kijken. Of nieuw als je het er voor over hebt. Laten wikkelen is alleen interessant als het een zeldzaam onderdeel zou zijn.
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    2de handsje is goedkoper.
    Dan heb je tegelijkertijd een motortje die je even uit elkaar kan trekken om je er wat in te verdiepen .

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; SAMSUNG SM-G900F Build/MMB29M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. knopje elektrisch raam ph1
    Door Ramonw22 in forum Gevraagd onderdelen/accessoires
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 26-05-15, 14:43
  2. Elektrisch raam linksachter kabelbreuk?
    Door dekraan in forum Electronica
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 14-04-14, 16:06
  3. Elektrisch raam rv doet niets.
    Door Nick325i in forum Electronica
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 09-08-12, 10:15
  4. tip haperend elektrisch raam
    Door Mart in forum Electronica
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22-05-08, 22:15
  5. (Crimineel) - Elektrisch raam mechanisme RV
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.