Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: auto stottert zo nu en dan

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2016
    Laatst Online
    24-10-16 om 17:47
    Leeftijd
    28
    Berichten
    12
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: auto stottert zo nu en dan

    hallo ik heb een 306 1.6xs en bij aanschaf van de auto schokte hij sochtend op 3 cilinders

    nu heb ik de boegi kabels vervangen plus de boegi nu heeft hij het 2 maand niet meer gedaan
    en nu zo nu en dan schokt hij even net op er op dat moment een cilinder niet mee doet


    iemand ervaring


    thx alll

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 08:16
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    665
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Om meteen maar even het ergste geval uit te sluiten (lekke koppakking):
    Heb je toevallig blauwe of witte rook uit de uitlaat als de motor warm is?
    "Mayo" onder de oliedop?
    Zwarte troep in de koelvloeistof?

    Dit is vrij makkelijk te checken, als het antwoord op alle vragen nee is, is het waarschijnlijk wat anders

    EDIT:
    Waar ik ook nog aan zit te denken is een brakke BDP sensor of gare bobine.
    Laatst gewijzigd door fust; 19-10-16 om 08:22.

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2016
    Laatst Online
    24-10-16 om 17:47
    Leeftijd
    28
    Berichten
    12
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fust Bekijk Berichten
    Om meteen maar even het ergste geval uit te sluiten (lekke koppakking):
    Heb je toevallig blauwe of witte rook uit de uitlaat als de motor warm is?
    "Mayo" onder de oliedop?
    Zwarte troep in de koelvloeistof?

    Dit is vrij makkelijk te checken, als het antwoord op alle vragen nee is, is het waarschijnlijk wat anders

    EDIT:
    Waar ik ook nog aan zit te denken is een brakke BDP sensor of gare bobine.


    Kop is idd lek maar aan de buitenkant zegmaar hij zweet wat en wat bedoel je met een BDP sensor

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0; MotoG3 Build/MPI24.65-33) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/53.0.2785.124 Mobile Safari/537.36

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    24-06-19 om 21:42
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.493
    Topics
    259
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ook hier: waarom het hele bericht quoten als je gewoon kunt antwoorden zonder quote?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/602.1.50 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14A456 Safari/602.1

  6. Naar Boven | #5
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 08:16
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    665
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als de koppakking lekt is dat zeer waarschijnlijk de reden dat hij rot loopt.
    Eerst maar eens beginnen met die te vervangen, zal het niet lang meer uithouden.

    Het is trouwens wel een beetje vragen naar de bekende weg: Als je al weet dat de koppakking lekt waarom vraag je je dan nog af waarom de motor slecht loopt?

  7. Naar Boven | #6
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    24-06-19 om 21:07
    Locatie
    Peize
    Berichten
    529
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Beetje olie lekkage bij de kop heeft geen invloed op hoe de motor loopt. Beetje makelijk meteen maar de koppakking vervangen.

    Eerst maar eens storing uitlezen kabelboompje van de injectoren gebeurt ook wel eens.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.1.1; SAMSUNG SM-G388F Build/LMY48B) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/3.3 Chrome/38.0.2125.102 Mobile Safari/537.36

  8. Naar Boven | #7
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    @fust, ik denk dat hij het begrip lekke koppakking verkeerd begrijpt.

    @higgy, die jongen is nieuw, dat kan ook anders ;-)

  9. Naar Boven | #8
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 08:16
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    665
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ah, hij zal dan inderdaad de kleppendekselkapping bedoelen (niet helemaal goed gelezen ), die worden helaas wel eens door elkaar gehaald.
    Een beetje olielekkage tussen de cilinderkop en kleppendeksel maakt inderdaad niet uit.

    Maargoed, zoals gezegd: (laat) hem maar eens uitlezen, kijken wat daar uit komt.

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Vandaag om 00:51
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.847
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dus alle 4 de bougiekabels zijn vervangen als ook alle 4 bougies?
    Welke bougies zijn er in gezet?
    Als het toevallig NGK's zijn druk er dan eens bosch/champion oid in, heb hetzelfde type motor (alleen dan de 1.4) gehad die ook absoluut niet fatsoenlijk wou lopen op NGK's.
    Daarnaast is even een keer hikken geen drama, tot nu toe elke TU motor die ik heb gereden hikt stationair wel eens.

    Daarnaast lijkt de BDP sensor mij vrij onwaarschijnlijk omdat het probleem zich vooral bij koude motor voordoet en blijkbaar ook alleen stationair.

    Als het echt meer is als heel even hikken zou ik eerder de stappenmotor verdenken, als het probleem namelijk alleen bij koude start is betekd dat dat er iets niet helemaal goed reageert wat temperatuur afhankelijk is.
    Een zwaar lopende stappenmotor geeft bij een warme motor ook aanzienlijk minder problemen dan bij een koude motor.
    Een brakke BDP sensor heb je gewoon continu last van.


    Daarnaast de koppakking verdenken is idd wel heel erg kortzichtig. Als het namelijk aan de koppakking zou liggen werd die motor ook veel en veel te heet omdat de cilinders dan echt naar buiten toe lekken.
    Wat ik nog over die rook wil toevoegen, blauwe rook zegt helemaal niks over de koppakking, kunnen ook rotte schraapveren of klepkeeringen zijn en als die rook al zichtbaar is dan ben je ook gewoon 1 liter op 300 kilometer kwijt.
    Mayo op olie vuldop of pijlstok, zegt ook weinig. Als die auto alleen maar korte ritjes heeft gemaakt zit/komt er ook veel meer vocht in de olie en krijg je dus die afzetting (getuige mijn sedan momenteel).
    Daarnaast zit het oliekanaal (aanvoer voor de kop) in de uiterste hoek vooraan de motor bij de distributieriem, dus is de kans groter dat het uitwendig gaat lekken als naar de 4de cilinder toe, koelkanalen zitten veel dichter op de cilinderwand.
    Laatst gewijzigd door TvH; 23-10-16 om 02:16.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Motor stottert en slaat af
    Door Piet_Piraat in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 46
    Laatste bericht: 14-07-13, 18:35
  2. Reacties: 3
    Laatste bericht: 14-11-11, 13:05
  3. Motor stottert -> Injectie probleem (sissend geluid)
    Door w00ter in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 27-07-10, 08:36
  4. Motor houdt/stottert in bij volle tank
    Door Danster75 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 27-03-10, 16:10
  5. (BluePhantom) - Motor stottert bij harde bass
    Door Team306Tuning in forum Audio
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.