Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 20

Onderwerp: Kietelen 1,6 tu motor

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    08-04-15 om 16:00
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Kietelen 1,6 tu motor

    Beste lezer,
    Ik heb een 306 cabrio met een 1,6 8v motor uit 2000. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft op dit forum met het iets opvoeren van deze motor. Ik zit te denken aan andere nokkenassen of een andere kop, misschien een andere uitlaat met een spaghetti stuk erin of het herprogrammeren van de computer. Heeft iemand hier ervaring hiermee ? of misschien dat ik niet goed gelezen heb en dat er al e.a. hierover op het forum staat ?
    Graag reactie
    Mvgr Laurens

  2. Naar Boven | #2
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 09:52
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.124
    Topics
    39
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik denk dat het goedkoper en sneller is om de complete motor (en alle bijbehorende onderdelen) te vervangen.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_1_2 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12B440 Safari/600.1.4
    Preview

    Ik pròbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    08-04-15 om 16:00
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Zou kunnen dat dit goedkoper is maar wat zou er dan passen dat echt verschil maakt ? past bijvoorbeeld het 106 gti blok ? of het blok van een 205 gti ? of nog andere suggesties ?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zoek een cilinderkop/Inlaat traject van een 106 Rallye 1.3..... Zet daar een 4-2-1 uitlaatspruitstuk achter en zorg dat de draadboom allemaal matcht. Dan kun je (mits je het goed doet), ergens rond de 120 Pk uitkomen. Een 106 GTi blok met draadboom en ECU zoeken is ook een optie. Maar zo ff inhangen is het absoluut niet... 205 GTi achtige spullen passen niet in een 306 met TU motor.

    Goedkoopst is gewoon een GTi kopen. In de Cabrio uitvoering is die er helaas niet, dus wordt het de 2.0 16v met 135 PK. Daar kun je wel weer leuke dingen mee doen, maar ook daar geldt; een GTi motor in 1 keer inhangen is makkelijker en goedkoper.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 09:52
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.124
    Topics
    39
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cabeco Bekijk Berichten
    Zou kunnen dat dit goedkoper is maar wat zou er dan passen dat echt verschil maakt ? past bijvoorbeeld het 106 gti blok ? of het blok van een 205 gti ? of nog andere suggesties ?
    Gewoon een gti6 sloper zoeken..
    Of een V6 uit bv een 406(is wel wat lastiger)

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_1_2 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12B440 Safari/600.1.4
    Preview

    Ik pròbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)

  7. Naar Boven | #6
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 13:34
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    TU heeft volgens mij een ander onderblok en daardoor andere motorsteunen dan een RFS. Gaat dan denk ik niet 1 op 1 lukken.

    Jamey heeft bij zijn 106 meer power uit z'n 1.6 gehaald door een combi van verschillende typen 1.6 te maken. Maar vraag me niet hoe.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Volgens mij is daar een 1.6 16v uit een 206 ingegaan. Als je echt op de TU basis wil gaan bouwen, zo ik op zoek gaan naar een 106 GTi motor. Kom je nog wel redelijk weg, alleen de met de ECU en draadboom heb je ff wat te stoeien. De 8v TU is een Bosch, en de 16v is Magnetti Marelli...
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  9. Naar Boven | #8
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 09:52
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.124
    Topics
    39
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    1.6 16v uit 206 moet te combineren zijn (motorcode is tu5jp4, zelfde basisblok alleen 4 kleppen per cylinder)

    Ongetwijfeld zullen er ook wel spruitstukken in de handel zijn waar een turbo op kan.
    Ik heb ooit een collega gehad die zijn 206 1.1 voorzien had van een turbo en alles geoptimaliseerd had en uiteindelijk veel meer vermogen eruit haalde...
    Dus ik denk dat er mogelijkheden genoeg zijn.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_1_2 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12B440 Safari/600.1.4
    Preview

    Ik pròbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)

  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als je 10K en een 106 GTi motor meeneemt naar DP engineering, kun je zoiets creeren;



    Later kwam het uit op 411 Pk... Elke 3000 Km ging er een andere v-bak achter..
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  11. Naar Boven | #10
    Ruud Plooijer's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 15:14
    Locatie
    Zaanstad
    Leeftijd
    43
    Berichten
    3.072
    Topics
    51
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw metallic,M0GQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    En dan is dit rondje Porsche pesten eigenlijk nog veel leuker.

    Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.

  12. Naar Boven | #11
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 13:34
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Jamey is ook met een 106 bezig geweest. In z'n 306 ligt een 1.6 16v inderdaad.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  13. Naar Boven | #12
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    06-03-19 om 18:45
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik rij (helaas) vaak met een 206 1.6 16v, vandaag ook weer, en ik moet zeggen dat het een erg fijn blok is. Lekker pittig en toch soepel.
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb jij de 88 pk motor of 98 pk motor?

    Hoe dan ook je kunt opzich leuke dingen doen met een TU maar vraag niet naar de prijs

    Voor dat geld kun je ook gewoon een rfs (xu10j4rs) motor er in hangen (moet je alleen wel ff een nieuw subframe/stuurhuis/remmerij/achteras hebben)
    Maar dan ga je wel leuk in vermogen voor uit en met normaal gebruik is het niet direct een zuip schuit, reed er rustig 1:12 mee.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  15. Naar Boven | #14
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2014
    Laatst Online
    08-01-16 om 19:23
    Berichten
    42
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / XU10J4RS
    Kleur
    Gris nog iets

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Waarom een andere achteras stuurhuis en subframe????? Remmen is voor de veiligheid dat snapt iedereen de rest wat je noemt is niet noodzakelijk
    306 GTI6 opa auto
    Octavia RS station.
    Suzuki SV 650 N

  16. Naar Boven | #15
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 13:34
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Stuurhuis ivm 6bak... Moet ik ook vervangen nu in m'n XSI.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily



 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. 2 motor technische vraagjes mbt de rfs motor.
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 20-04-13, 01:19
  2. 1.8 16V motor plaatsen ex in 1.6 8V motor
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 06-04-09, 14:29
  3. motor 306 lpg g3 start slecht bij warme motor
    Door reks in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 29-08-08, 20:50

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.