Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 21

Onderwerp: Totale uitval elektrische spanning

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2015
    Laatst Online
    31-10-15 om 14:30
    Locatie
    Breda
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Lightbulb Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Totale uitval elektrische spanning

    Tot voor een week nooit echte problemen gehad met mijn 306 break uit 2000 maar vorige week gebeurde het volgende:

    Tijdens een stadsrit viel plotseling de totale elektriciteit een seconde uit, zelfs de radio was zijn geprogrammeerde zenders kwijt en de tijdklok gaf daarna alleen maar rond draaiende cijfers op het display. Dit herhaalde zich een paar keer gedurende de volgende kilometer. Bijna thuis viel de spanning echter langere tijd uit en ook de motor begon te sputteren en er was een brandlucht te ruiken . Omdat het op een kruising gebeurde ben ik op de startmotor (vreemd genoeg deed deze het nog wel) naar de kant gereden. Uitgestapt en gewacht of er brand zou ontstaan. Na 10 minuten toch weer gestart en de laatste 100 meter hortend en stotend thuis kunnen komen.

    De volgende dag de zekeringen gecontroleerd, deze waren echter allemaal in orde ?? De auto probleemloos gestart en de motor een paar minuten laten draaien. Op het moment dat ik echter de motor in zijn achteruit zette (achteruitrijlicht aan) viel de totale spanning weer weg. en de motor sputterde ook. contact uit gezet en uitgestapt. De auto staat nu voor de deur.

    Wie heeft er enig idee waar de sluiting zou kunnen zitten, en waarom werkt de startmotor als enige bij deze spanningsuitval wel ???

    Alvast dank voor elke reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Thijs uit Breda
    Laatst gewijzigd door pophey; 07-02-15 om 23:38.

  2. Naar Boven | #2
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 19:35
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.500
    Topics
    259
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb je ook bij de hoofdzekeringen (in de motorruimte) gekeken? Ook aan de onderkant van die hoofdzekeringenkast? Hoe is t met je plus en min van je accu?
    Recentelijk zelf iets gehobby'd aan de auto? Radio ingebouwd of zo?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12B466 Safari/600.1.4

  3. Naar Boven | #3
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 19:46
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.605
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een brandlucht duidt op een serieuze kortsluiting, dus zoeken naar aangebrande bedrading....
    Ik gok daarnaast ook op hoofdzekeringen en/of accupool los, of massakabel aan carosserie gecorrodeerd.
    De startmotor is direct aan de accu gekoppeld en wordt (via het ingebouwde startrelais) direct gevoed vanuit het contactslot, daar zit het probleem kennelijk niet.
    Laatst gewijzigd door Keezx; 07-02-15 om 19:37.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2015
    Laatst Online
    31-10-15 om 14:30
    Locatie
    Breda
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door higgy Bekijk Berichten
    Heb je ook bij de hoofdzekeringen (in de motorruimte) gekeken? Ook aan de onderkant van die hoofdzekeringenkast? Hoe is t met je plus en min van je accu?
    Recentelijk zelf iets gehobby'd aan de auto? Radio ingebouwd of zo?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12B466 Safari/600.1.4
    Nee ik heb onlangs geen aanpassingen uitgevoerd. Vandaag heb ik de motor gestart en op temperatuur laten komen. Zolang deze stationair draait zijn er geen merkbare problemen. Ik kan dan zelfs de verlichting en airco gewoon aanzetten. Maar zodra het gas een beetje wordt ingedrukt zijn er meteen weer korte spanning onderbrekingen. De dagteller en km teller starten dan opnieuw op en er branden even een aantal lampjes. Na een paar seconden is het dashboard weer normaal. Rijden blijft echter onmogelijk omdat de motor dan steeds bijna of geheel uit valt.
    Ik heb de zekeringen en bedrading onder de motorkap gecontroleerd en voor zover ik kon zien zit alle bedrading goed vast. Toch lijkt het of de totale plus of de massa steeds even onderbroken worden.
    Geen brandlucht deze keer en het was vandaag ook een stuk minder vochtig.

  6. Naar Boven | #5
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 19:35
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.500
    Topics
    259
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kijk je hoofdmassakabel maar eens goed na overdag.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12B466 Safari/600.1.4

  7. Naar Boven | #6
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    03-07-19 om 09:41
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.637
    Topics
    35
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Idd. de hoofd massakabels geheel nazien, loshalen en opnieuw monteren en een nieuwe massakabel aan de uitlaatdemper monteren. Verder wordt het zoeken naar losse kabel verbindingen
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Massakabel vanaf de bak naar de carrosserie. Deze vind je links in de motorruimte tegen het spatbord. De kabel eindigt op de versnellingsbak.
    Hierboven is het al een aantal keren omschreven, maar ik denk het ook. Zeker omdat wanneer je aan het gas trekt, de motor gaat kantelen, en er onmiddellijk problemen zijn.
    Dit duidt op een draadbreuk, en dan is zeer waarschijnlijk de massadraden vanaf de versnellingsbak aan de beurt.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  9. Naar Boven | #8
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 19:33
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    699
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    kan zelfs al met slechte/vuile accu klemmen.
    Het moet niet te makkelijk gaan anders ben je te snel klaar.
    Geduld is een schone zaak

  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Sterker; een vervuilde BDP sensor kan het ook nog zijn...
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  11. Naar Boven | #10
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Grote kanshebber en weinig werk om te vervangen.
    Renault Mťgane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupť
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  12. Naar Boven | #11
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2015
    Laatst Online
    31-10-15 om 14:30
    Locatie
    Breda
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Met deze reacties kan ik wat...... Omdat ik pas om 18:00 uur thuis ben wordt het dus vanwege gebrek aan daglicht weekend voor ik er dieper in kan duiken. Voorlopig nog even fietsen dus.

    Nog een vraag. Stel dat ik om te testen een zwarte starkabel aan de min van de accu klem knijp en de andere zijden aan een goede massa ergens op het chassis, zou dat dan niet de klachten even moeten oplossen ?? Dit om de diagnose "breuk massakabel" te bevestigen.

    Op het gebied van motors heb ik slechts wat basiskennis en als BDP Bovenste Dode Punt betekent denk ik aan het op het juiste moment onderbreken van de ontstekingsspoel in het vliegwiel van mijn brommertje van vroeger. Dus ook nog de vraag waar zit die BDP sensor en waarom kan deze de totale spanning gedurende korte of langere tijd onderbreken.
    Laatst gewijzigd door pophey; 10-02-15 om 13:43.

  13. Naar Boven | #12
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Door vervuiling kan hij dat. De BDP sensor vind je bovenop de versnellingsbak uiteraard vlak bij het vliegwiel c.q. nagenoeg op de grens tussen motor en bak. Zit een kort stukje zwarte kabel aan, en dan direct gevold door een 2-polige stekker. De bdp staat telkens adh van het vliegwiel het bovenste punt van de eerste cilinder te bepalen. Als hij vervuild is, kan dat niet goed, en dan schakelt hij zelfs de hele ontsteking uit. Missfire is namelijk erg schadelijk voor een motor, en met name de cat kan heel erg slecht tegen een brandstofmengsel wat ergens in het uitlaatspruitstuk tot ontploffing gebracht word. Is een BDP sensor echt helemaal kapot, zou je motor helemaal niet meer aanslaan. De ECU doet dan de rest en zet het hele zaakje buitenspel.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Massa kabel gaat bij TU motoren vanaf de bak direct naar de accu en vanaf de accu naar het chassis.
    Bij de XU dacht ik ook maar dat zou ook anders kunnen zijn.

    Zal idd iets van BDP of massa zijn.
    Reinig de BDP sensor en reinig de massa verbindingen (ook op de accu) en kijk hoe het dan gaat.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  15. Naar Boven | #14
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2015
    Laatst Online
    31-10-15 om 14:30
    Locatie
    Breda
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Was inderdaad de hoofdmassa naar het motorblok, deze was compleet door maar maakte nog wat contact omdat de koperdraadjes tegen de verbinding drukte. Bij het gasgeven schoot deze iedere keer los door het kantelen van het motorblok. Ik heb een "bypass" met een stukje 10 mm kwadraat koperdraad als noodoplossing gemaakt en maak deze deze week definitief met 2 kabeloogjes die ik opnieuw zal knijpen of solderen.

    Dank voor alle hulp
    Laatst gewijzigd door pophey; 14-02-15 om 17:39.

  16. Naar Boven | #15
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    03-07-19 om 09:41
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.637
    Topics
    35
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Maak er meteen eentje aan je achter demper ben je meteen helemaal klaar bedankt voor de feed back!
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. motor uitval,weet geen oplossing.
    Door S16 lemans in forum Electronica
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 04-02-14, 10:39
  2. Elektrische spiegels / Elektrische ramen achter
    Door ramon in forum Electronica
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18-06-12, 19:59
  3. uitval motor op de snelweg
    Door gerard19632011 in forum Electronica
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 20-11-11, 20:12
  4. (Aussie) - Motor uitval ... totaal geen olie !!
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.