Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 19

Onderwerp: 2.0 HDI onregelmatig lopen en "stotteren"

  1. Naar Boven | #1
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 08:06
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    664
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 2.0 HDI onregelmatig lopen en "stotteren"

    Hallo mede-306 eigenaren.

    Sinds een aantal weken heb ik een 306 2.0 HDI uit 2000 in bezit.
    Zeer tevreden over deze auto, wel een minpuntje waar ik me aan begin te irriteren.

    Na ongeveer een week of anderhalf begon de motor 's morgens onregelmatig te lopen. (Klinkt een beetje als een oude diesel vrachtwagen)
    Filmpje:

    Ook merk je bij het optrekken dat de auto "stottert", de hele auto schud dan ook heen en weer.
    Bij even gas geven, naar ~ 2000rpm verdwijnt het onregelmatige, totdat er kracht word gevraagd (wegrijden uit een parkeerhaven bijvoorbeeld).

    Als de motor warm is gaat het probleem enigzins weg, het onregelmatig lopen word een stuk minder ernstig maar blijft wel aanwezig.
    Ook merk je op de snelweg aan het geluid van de motor dat het "stotteren" blijft, ookal voel je dat in z'n 5 eigenlijk niet.

    Laatst bij een grand-prix start bij een tankstation vandaan en daarna afremmen voor een stoplicht ging het motorstoringslampje branden, computer uitgelezen en ik kreeg een P0230: Fuel pump primary circuit.
    Fout trad op bij 55 km/h en 2350rpm.
    Foutmelding gewist, lampje uit maar probleem bleef.

    Gisteren het brandstoffilter vervangen, dit mocht niet baten.

    Zijn er verder nog dingen te controleren/testen?

    Groeten,

    Thom.
    Laatst gewijzigd door fust; 22-09-14 om 11:43.

  2. Naar Boven | #2
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:13
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.599
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Voor de doehetzelver houdt het daarmee wel zo'n beetje op.
    Denk dat je dit beter kan posten op Problemcar daar zitten genoeg profs met kennis en ervaring op het gebied van HDI's.

  3. Naar Boven | #3
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 08:06
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    664
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt voor je reactie, ik zal het eens proberen op problemcar.nl.

    EDIT: mocht iemand het zelfde probleem hebben: Dit is het topic op problemcar: https://www.problemcar.nl/viewtopic....29177#p1129177
    Laatst gewijzigd door fust; 22-09-14 om 11:42.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    18-06-19 om 18:44
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.490
    Topics
    259
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hij start dus wel goed en meteen, als ie koud is? Anders verdenk ik een gloeibougie.
    Ook omdat het probleem vermindert op het moment dat de motor warm is.
    Mijn advies voor nu: koop een flesje Wynn's injectiereiniger voor dieselmotoren (is er ook van Forté), zorg wel dat je de dieselvariant koopt. Mik dat bij een kwarttank diesel en ga een stuk wat harder rijden (bekeuringen voor eigen risico ) en met wisselende snelheden. Die injectiereiniger bevat oa kerosine wat wat heter verbrandt waardoor je injectiesysteem gereinigd wordt. Ik zeg niet DAT het helpt maar bij mijn Xantia 2.0 HDI destijds hielp het prima.

  6. Naar Boven | #5
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 08:06
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    664
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hij start in een keer, zonder problemen. Net na het starten valt het toerental terug en begint het onregelmatig lopen. (is eigenlijk altijd zoald in het filmpje).
    Vergeten te vermelden in de eerste post maar heb er onlangs zo'n busje Wynn's in gegooid (in de hoop dat dit het zou fixen) maar dan op een volle tank. Ook goed op z'n staart getrapt met die tank maar geen verschil.

  7. Naar Boven | #6
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    18-06-19 om 18:44
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.490
    Topics
    259
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan heb je zoals Keezx zegt zelf wel gedaan wat je kon doen, en zul je naar de garage moeten vrees ik.
    Ik weet niet waar je woont (zie ik niet in je profiel) maar Renard in Beneden-Leeuwen heeft erg specifieke dieselervaring (HDI-opleiding gehad).
    Als je om kunt gaan met Nard's opvallende karakter is het een dijk van een garage. Zie www.renard.nl

  8. Naar Boven | #7
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keezx Bekijk Berichten
    Voor de doehetzelver houdt het daarmee wel zo'n beetje op.
    daar zitten genoeg profs met kennis en ervaring op het gebied van HDI's.
    Als ze het nu een keer onderling eens zijn heb je gelijk, zolang het eerst bakkeleien word blijven het doehetzelvers

    Google eens: p0230: fuel pump primary circuit 2.0 hdi peugeot
    Genoeg Peugeot leesvoer, en allemaal dezelfde conclusie én oplossing die €35,= kost, de drukregelaar.


  9. Naar Boven | #8
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 08:06
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    664
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ok, dat valt te proberen, was al iets dergelijks tegen gekomen maar brandstoffilter werd als eerste aangeraden.
    Heb je een indicatie waar dat ding zit? Zou helpen met het vervangen.
    Lees ook dat schoonmaken wel eens werkt, is ook het proberen waard.

  10. Naar Boven | #9
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keezx Bekijk Berichten
    Voor de doehetzelver houdt het daarmee wel zo'n beetje op.
    Je kan toch niet ontkennen dat hij daar als doehetzelver (particulier) niet geholpen is met zo'n "professioneel" antwoord.

    Nu nog even de meetapparatuur aanschaffen, ook niet vergeten schemaatjes enzz. erbij te googlen natuurlijk.


  11. Naar Boven | #10
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:13
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.599
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel Bekijk Berichten
    Als ze het nu een keer onderling eens zijn heb je gelijk, zolang het eerst bakkeleien word blijven het doehetzelvers

    Google eens: p0230: fuel pump primary circuit 2.0 hdi peugeot
    Genoeg Peugeot leesvoer, en allemaal dezelfde conclusie én oplossing die €35,= kost, de drukregelaar.
    Als je wist waar het allemaal mis KAN gaan met een HDI zou je daar niet zo makkelijk over doen.
    Er is natuurlijk een goede reden waarom ik niet in een HDI maar een XUD rij.
    In 16 jaar heb ik nooit hoeven te Googelen naar motorproblemen.....

  12. Naar Boven | #11
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik doe daar niet makkelijk over, ik geef alleen aan dat je dan als JipJanneke beter kan speuren op (peugeot)forums waar ook geen achterlijke jongens advies en oplossingen geven in dummie-taal.
    Ga op problemcar maar eens een vraag stellen over een simpele 1.4, 10 tegen 1 dat de uitleg hier simpeler en dus doeltreffender zal zijn.


  13. Naar Boven | #12
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:13
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.599
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Googelen kan iedereen, maar er zit hier weinig kennis van diesels en al helemaal niet van HDI's.

  14. Naar Boven | #13
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat zeg ik, er zijn genoeg Peugeot forums waar wél die kennis aanwezig is.
    Zoals je zelf zegt, HDI is hogere school, dan ga je toch op Peugeotkenners zoeken en niet op de "gemiddelde" HDI expert.


  15. Naar Boven | #14
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 17:56
    Berichten
    3.692
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als het een V8 was, dan had ik gezegd: lekker laten zo

  16. Naar Boven | #15
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 08:06
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    664
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Het heeft even mogen duren maar het probleem is opgelost.
    Bij een sloper een 2e hands HD pomp inclusief regelaar gehaald voor €75,- en afgelopen weekend de regelaar vervangen, loopt weer als een naaimachientje!
    Ook is er nu een stuk minder roetontwikkeling, is hij stiller én heb ik weer alle kracht beschikbaar.

    Helaas kwam er vrijdag ook een ander probleem aan het licht: De krukaspoulie was compleet versleten.
    Overal zat rubber: tussen de distributie en de distributiekap, de riemschijven van de airco, stuurpomp en dynamo en de halve motorruimte.
    Schade: Nieuwe poulie plus nieuwe V-snaar.




    Maargoed, probleem opgelost dus!
    Super bedankt voor de tip Bengel, kudo's.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Het grote "welke boete(s) heb jij gehad" topic
    Door erik306 in forum Huiskamer
    Reacties: 636
    Laatste bericht: 15-07-14, 19:14
  2. Nieuwe regels "te koop"-topic: Lezen a.u.b.
    Door Bengel in forum Aangeboden onderdelen/accessoires
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 26-06-13, 10:49
  3. Motor "problemen" 306-1.6, axiaal lagers hoorbaar.
    Door Zodiac in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18-04-12, 08:54
  4. "snelle" diesel onderdelen in 12-voud...
    Door Muschkie in forum Huiskamer
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22-03-12, 16:33

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.