Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Koppakking TU3JP, onderdeelnummer GTI

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2014
    Laatst Online
    25-08-14 om 09:54
    Leeftijd
    33
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP

    Man Gebruiker komt uit: Duitsland Topic: Koppakking TU3JP, onderdeelnummer GTI

    Bij de auto van mijn vrouw hebben we kort geleden ontdekt dat er olie in de koelvloeistof aanwezig is.
    Het lijkt er dus op dat de koppakking wellicht overleden is en dus vervangen dient te worden.

    Nu lees ik dat veel mensen aangeven om de koppakking van de GTi te gebruiken vanwege het staal ipv vezel materiaal.
    Alle TU-motoren hebben passende koppakkingen maar een GTi is toch XU?
    Ik heb al gekeken op https://public.servicebox.peugeot.com/ echter kom ik er niet uit welke ik nu precies moet hebben.
    Heeft een van jullie het onderdeelnummer, is het de 0209.T9?

    De P306 van mijn vrouw is een 306 II Restyling, 1.4i TU3JP (KFX).

  2. Naar Boven | #2
    Sander Swinkels's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2008
    Laatst Online
    18-10-18 om 10:43
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.106
    Topics
    67
    Auto
    Ford Mondeo ST220 Station
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar
    2002
    Kleur
    Zilver

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    0209.CK volgens mij..
    Daily driver:Silver Ford Mondeo ST220, 3.0 V6 24v (226 HP)
    Black high gloss 19" Tomason TN4 - Full RVS Exhaust system - Black high gloss roof, front grilles & rear diffuser

  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.350
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je moet de pakking van een 106 GTI hebben
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2014
    Laatst Online
    25-08-14 om 09:54
    Leeftijd
    33
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP

    Man Gebruiker komt uit: Duitsland Topic Starter

    Ah, dat verklaart een hoop.
    Bedankt.

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2014
    Laatst Online
    25-08-14 om 09:54
    Leeftijd
    33
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP

    Man Gebruiker komt uit: Duitsland Topic Starter

    Nog een vraagje omtrent de dikte van de pakkingen.

    Het vervangende onderdeel voor de 106 GTI heb ik gevonden echter deze is 1,53 mm dik.
    Het vervangende onderdeel voor de 306 1.4i is 1,27 mm dik.

    Is dit een probleem en moet ik daarvoor ook de kop nog laten slijpen of?

  7. Naar Boven | #6
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.350
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Helaas kan ik je daar geen antwoord op geven.

    Mijn vermoeden is dat je niks hoeft aan te passen, maar dat weet ik niet zeker.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  8. Naar Boven | #7
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Die 0,25 mm zal me niet een al te groot probleem lijken, de pakking is van ander materiaal en daarom iets dikker maar de compressie verhouding zal anders zijn bij de 106 gti en dat zal ongetwijfeld invloed hebben op koppel en vermogen(iets meer koppel misschien onderin en lagere eindsnelheid?) anderzijds zijn er meer mensen die een gti pakking hebben geplaatst dus zal geen groot probleem zijn denk ik.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10B329 Safari/8536.25

  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nee hoor. Is in dit geval geen enkel probleem. De stalen koppakking van 106GTi wordt op nagenoeg alle TU motoren toegepast vanwege het andere materiaal.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.4; XT1032 Build/KXB21.14-L1.40) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/36.0.1985.135 Mobile Safari/537.36
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  10. Naar Boven | #9
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 16:30
    Berichten
    3.715
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het vezelmateriaal van een nieuwe pakking zal ook iets samenpersen lijkt me, aangezien je altijd een afdruk ziet in oude pakkingen?


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Koppakking lek?
    Door Ramonw22 in forum Algemene Discussie
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 06-03-15, 16:18
  2. koppakking
    Door Bengel in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 26-02-13, 09:54
  3. Koppakking?
    Door XSI2009 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 29-11-09, 18:10
  4. kut!!!!!! koppakking lek
    Door rickslinger in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 19-08-08, 13:07
  5. Koppakking lek
    Door renejo in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 27-05-07, 15:13

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.