Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 15 van 15

Onderwerp: koppelings vraag

  1. Naar Boven | #1
    Robin306XN's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2011
    Laatst Online
    28-05-17 om 00:43
    Locatie
    Roelofarendsveen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    519
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 309 SX Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1993 / TU3M
    Kleur
    wit

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: koppelings vraag

    Ik ben gisteren proef gaan rijden in een andere 306 en het viel mij op dat bij het rijden de bediening van de koppeling nogal vrij zwaar gaat.
    Het schakelen zelf gaat gewoon normaal dus zonder te veel tegenstand en de koppeling zelf slipt ook geheel niet.
    Nu twijfel ik om de auto aan te schaffen ,want voor de rest is het een zeer net exemplaar ,maar aan de koppeling twijfel ik een beetje is dit toch een voorbode van een versleten koppeling of moet je dit eerder in een (zelfstellende?) koppelingskabel zoeken.

    Het beterft trouwens een 306 uit 1995 met een 1.6 motor en heeft +/- 115.000 kilometer gelopen.

  2. Naar Boven | #2
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kabel heeft er niets mee van doen, die stelt alleen dat dooie stukje in je pedaal.
    Koppeling reageert goed, los/vast .. eerder een kwestie van gewenning met je eigen koppeling.
    Je gaat ook van een 1.4 naar 1.6, dat gevoel had ik ook van 1.6 naar 1.8.


  3. Naar Boven | #3
    Robin306XN's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2011
    Laatst Online
    28-05-17 om 00:43
    Locatie
    Roelofarendsveen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    519
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 309 SX Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1993 / TU3M
    Kleur
    wit

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    De koppeling zelf reageerde verder goed ,heb ook geprobeerd vanaf een hoge versnelling onderin toeren ,snel op te trekken en dat ging verder zonder slippende koppeling.
    Was alleen puur de bediening die zwaar gaat en de slag die klein leek ,pedaal stond ook niet hoog of iets
    Misschien dat het idd gevoel is ,mijn 306 heeft natuurlijk 3000 kilometer terug een compleet nieuwe koppeling gehad.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heel korte slag kan versleten veren in de drukgroep zijn.
    Gevolg laat zich raden.


  6. Naar Boven | #5
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 23:02
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb een tijd terug ook in een 306 break 1.6 gezeten. Deze had ook een loodzware koppeling. Heb 'm mede daarom laten staan.

    De koppeling van de XSI en GTI gaan lekker soepel.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  7. Naar Boven | #6
    Robin306XN's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2011
    Laatst Online
    28-05-17 om 00:43
    Locatie
    Roelofarendsveen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    519
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 309 SX Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1993 / TU3M
    Kleur
    wit

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel Bekijk Berichten
    Heel korte slag kan versleten veren in de drukgroep zijn.
    Gevolg laat zich raden.
    heel korte slag was het nu ook weer niet ,zat ook nog een niet orginele mat aan de bestuurderskant die tot erg ver kwam.
    Voor het gevoel gaat het echt zwaarder als normaal.
    Zijn er nog manieren om verder dingen uit te sluiten cq. testen?

  8. Naar Boven | #7
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 19:41
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.501
    Topics
    259
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Niet dat ik weet, de truc met optrekken in hogere versnelling heb je al gedaan.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_1 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.2 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11D167 Safari/9537.53

  9. Naar Boven | #8
    ArjanB's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    12-07-17 om 18:21
    Leeftijd
    31
    Berichten
    228
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / lfy
    Kleur
    rood

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    volgens mij gaat een koppeling steeds zwaarder als de plaat dunner word

  10. Naar Boven | #9
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    11-02-17 om 10:31
    Leeftijd
    34
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als een koppeling zwaar gaat zit dit meestal in de drukgroep of de koppelingshevel in de bak en als ie een kabel heeft kan het daar ook in zitten. De kabel kan je makkelijk testen even bij de bak uithaken en met de hand bedienen dit moet heel soepel gaan, voor die andere 2 moet de bak erachter weg.

  11. Naar Boven | #10
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik gok ook op een drukgroep die z'n beste tijd heeft gehad.

    Sorry dat ik niet meteen op je pb reageerde, was druk en zo
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  12. Naar Boven | #11
    Robin306XN's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2011
    Laatst Online
    28-05-17 om 00:43
    Locatie
    Roelofarendsveen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    519
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 309 SX Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1993 / TU3M
    Kleur
    wit

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Heb vanmiddag opnieuw proef gereden en diverse keren getest ,maar lijkt toch in orde.
    Heb de mat links eruit gehaald ,waardoor die al makkelijker te bedienen was.
    Verder is het verhaal van Nico ook aannemelijk dat de koppeling van een 1.4 en 1.6 ook wel verschillend kunnen zijn en daarbij komt dat de koppeling van m'n huidigge 306 3000 kilometer terug vernieuwd is.

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2013
    Laatst Online
    14-12-14 om 21:25
    Berichten
    2
    Topics
    0
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / tu5jp

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: koppeling aan zijn end of zwaar aanvoelen pendaal

    Hallo bij Peugeot zit er Orgineel een koppeling set in van het merk Valeo
    de drukgroep is sterker van spanning waardoor je dus langer zonder dat hij slipt door kan rijden
    en hij dus niet snel gaat slippen . je merkt dan dus dat als de plaat versleten is dat het pedaal zwaar gaat met intrappen oftewel dan wordt het echt tijd om een complete set te vervangen druklager ,drukgroep,en plaat.
    als hij nieuw is kan je met een vinger zowat het pedaal indrukken doet ie zwaar intrappen dan is de set echt op.
    echt heel veel werk is dit niet totaal aan uren ongeveer 3 en half tot 4 uurtjes dan zit alles weer in elkaar
    maar let op vervang gelijk allebei je aandrijfas keerringen ander gaan ze geheid lekken keerringen kosten rond de 10 euro per kant en dan ook 2 liter nieuwe versnellingsbak olie erin.

  14. Naar Boven | #13
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ja, dat van het lichte bedienen met een nieuwe set kan ik bevestigen. Gister van de cti alles nieuw van Valeo er in (ook nieuwe kabel) en het verschil was heel groot. De plaat die er eerst in zat was wel aardig maar de drukgroep was ver heen. De plaat was van Luk (bah). In de oude situatie was de bediening erg zwaar. Dus ik blijf bij mijn gok:drukgroep. Komt op hetzelfde werk neer.

    Ik ben erachter dat mijn cabrio (1.6) een slippende plaat heeft. Een nieuwe Valeo set kost bij Mr. Auto 160 euro. Niet goedkoop. Of je moet voor Luk gaan, scheelt 60 euro maar daar heb ik slechte ervaringen mee. Ik kan dus lekker weer aan de gang... geen leuk klusje.

    Robin, ik raad je aan om met jouw lage jaarkilometrage lekker door te rijden. Wellicht doet ie het nog heel lang

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.1; nl-nl; HUAWEI G510-0100 Build/C02B171) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

  15. Naar Boven | #14
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2013
    Laatst Online
    14-12-14 om 21:25
    Berichten
    2
    Topics
    0
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / tu5jp

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: koppeling aan zijn end of zwaar aanvoelen pendaal

    Hallo bij Peugeot zit er Orgineel een koppeling set in van het merk Valeo
    de drukgroep is sterker van spanning waardoor je dus langer zonder dat hij slipt door kan rijden
    en hij dus niet snel gaat slippen . je merkt dan dus dat als de plaat versleten is dat het pedaal zwaar gaat met intrappen oftewel dan wordt het echt tijd om een complete set te vervangen druklager ,drukgroep,en plaat.
    als hij nieuw is kan je met een vinger zowat het pedaal indrukken doet ie zwaar intrappen dan is de set echt op.
    echt heel veel werk is dit niet totaal aan uren ongeveer 3 en half tot 4 uurtjes dan zit alles weer in elkaar
    maar let op vervang gelijk allebei je aandrijfas keerringen ander gaan ze geheid lekken keerringen kosten rond de 10 euro per kant en dan ook 2 liter nieuwe versnellingsbak olie erin.

  16. Naar Boven | #15
    ArjanB's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    12-07-17 om 18:21
    Leeftijd
    31
    Berichten
    228
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / lfy
    Kleur
    rood

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ik ben ook is gaan kijken bij een xs 2.0 16v. koppeling ging ongeveer dubbel zo zwaar als mijn 1800 16v. die heb ik toen laten staan


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. bobine vraag
    Door puertoriko in forum Electronica
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 31-01-14, 11:27
  2. Bizarre koppelings-fail
    Door breakiebreakie in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 08-06-13, 17:10
  3. Xenon vraag
    Door Alistair in forum Electronica
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 17-04-11, 10:57
  4. Spoiler vraag
    Door erik-xsi in forum Exterieur
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 07-11-09, 09:34
  5. koppelings kabel 306XSI!!!! HELP!!
    Door batle_overruled in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 22-01-09, 23:31

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.