Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 20

Onderwerp: Getik motor

  1. Naar Boven | #1
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Getik motor

    Hallo allemaal,

    Sinds kort hoor ik een getik als ik de motorkap open maak als de auto aan staat.. (duidelijk boven het blok, het zijn best schelle tikjes)
    Mijn pa omschreef het geluid als kleppenspeling..

    Het is een 2.0 16V cabrio uit 1999, op internet zie ik bij een snelle zoekopdracht dat een 16V niet te stellen valt, je zou dan nieuwe kleppen moeten monteren?

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 16:33
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Is het geen injector? Tikkende klep kan, maar kun je zo aan de buitenkant niet controleren. Als het een tikkende klep is, dan moet je jezelf wel gaan afvragen hoe dat is gekomen. Is de d- riem bijvoorbeeld ens gebroken geweest, of heeft de auto achterstallig onderhoud gehad.

    Een mogelijkheid wat mij eerder voorkomt is een klepstoter. Dit kan gecontroleerd worden. Ik weet niet wanneer de auto zn laatste oliewissel heeft gehad, en welke olie er in zit, maar een goede olieflush, en daarna een nieuw oliefilter en een liter of 4 Castrol Magnatex 5W40 doen wonderen voor deze motoren. Als je de motorflush gebruikt, doe dat dan precies volgens aanwijzing.
    Dit geeft echt resultaat

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; XT1032 Build/KLB20.9-1.10-1.24-1.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/33.0.1750.166 Mobile Safari/537.36
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    Als het een tikkende klep is, dan moet je jezelf wel gaan afvragen hoe dat is gekomen.
    Verkeerde Bougies ? 2.0 16v
    Ik roep ook maar wat.


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    Is het geen injector? Tikkende klep kan, maar kun je zo aan de buitenkant niet controleren. Als het een tikkende klep is, dan moet je jezelf wel gaan afvragen hoe dat is gekomen. Is de d- riem bijvoorbeeld ens gebroken geweest, of heeft de auto achterstallig onderhoud gehad.

    Een mogelijkheid wat mij eerder voorkomt is een klepstoter. Dit kan gecontroleerd worden. Ik weet niet wanneer de auto zn laatste oliewissel heeft gehad, en welke olie er in zit, maar een goede olieflush, en daarna een nieuw oliefilter en een liter of 4 Castrol Magnatex 5W40 doen wonderen voor deze motoren. Als je de motorflush gebruikt, doe dat dan precies volgens aanwijzing.
    Dit geeft echt resultaat

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; XT1032 Build/KLB20.9-1.10-1.24-1.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/33.0.1750.166 Mobile Safari/537.36
    Lijkt me niet dat het achterstallig onderhoud is, in de vorm van groot onderhoud, heeft de auto altijd gehad.
    Km stand is 121.000 ongeveer.

    Ik was sowieso al van plan om hem voor een kleine beurt te brengen.
    Olie ziet er goed uit, volledig niveau en er lekt ook niks weg.

    Hoe weet ik of het een injector is?

    Wil namelijk niet bezeikt worden bij een kleine beurt..

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9100 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

  6. Naar Boven | #5
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 16:33
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bougies kan idd ook eem optie zijn. NGK bougies zijn vergif voor een 2.0 16v. Origineel dealer of Bosch super-4 plus nemen.

    Start de auto ook slecht?

    Injectoren kun je uitlezen op bepaalde functies.

    Het is echter wel lastig om zo een diagnose te stellen.

    Ben je ook in de mogelijkheid om er een filmpje van te maken?

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; XT1032 Build/KLB20.9-1.10-1.24-1.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/33.0.1750.166 Mobile Safari/537.36
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  7. Naar Boven | #6
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 20:29
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.503
    Topics
    259
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Lijkt me ook een zinnige vraag: is het getik toerental-afhankelijk?

  8. Naar Boven | #7
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Elke vraag is zinnig, des te meer valt er uit te sluiten cq bevestigen.


  9. Naar Boven | #8
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Er is voor de rest niks aan de auto te merken.

    Heb de auto sinds november en hij wordt bu wel sneller warm(netjes 80 graden).

    Kan dus ook gewoon door het warme weer komen..

    Maar, hij start nog even perfect als anders, er is ook onder het rijden niks te merken.

    Het is toerental afhankelijk, hoor t alleeb met motorkap open en t lijkt vanaf t de bovenkant blok te komen(of iets dicht erop).

    Gas geven zorgt ervoor dat het constante getik ook sneller word.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9100 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 16:33
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kan dus nog steeds een klep, een klepstoter of injector zijn.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; XT1032 Build/KLB20.9-1.10-1.24-1.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/33.0.1750.166 Mobile Safari/537.36
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  11. Naar Boven | #10
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Zijn er specifieke kenmerken voor bijvoorbeeld injector o.i.d. ?

    Klepstelling zal het niet aan liggen heb ik begrepen, aangezien ik dan problemen of krachtverlies zou moeten hebben, die ik niet heb. (volgensmij kan op een 16V injectie ook helemaal geen klep gesteld worden, hydrolische kleppen ipv mechanische?)

    Ben van plan om hem in april voor een kleine beurt te brengen en het zou wel prettig zijn als ik bepaalde mankementen al uit zou kunnen sluiten, aangezien ik niet bezeikt wil worden en ook geen oneindige geldbronnen heb..

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 16:33
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik kan het vanaf hier niet beoordelen zonder beeld en geluid...

    En dat kan niemand.

    Er zijn gewoon meerdere kanshebbers. Spanrolletje of dynamolager kan ook nog. Allemaal kanshebbers.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; XT1032 Build/KLB20.9-1.10-1.24-1.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/33.0.1750.166 Mobile Safari/537.36
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Oke, ik zal kijken of ik morgenmiddag even een filmpje kan maken, gewoon starten stationair laten lopen en even beetje gas geven? (met de motorkap natuurlijk open..)

  14. Naar Boven | #13
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hierbij het filmpje,
    het getik valt niet goed te horen onder een beetje gas geven, maar richting het einde hoor je het wel duidelijk.
    Het is in het echt wel gewoon te horen.


  15. Naar Boven | #14
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 16:33
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik hoor het duidelijk .

    Controleer de bougies eens of ze goed vast zitten. Dit is een begin om te zoeken.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; XT1032 Build/KLB20.9-1.10-1.24-1.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/33.0.1750.166 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 20:32 ========== De vorige post was op 20:27 ==========

    Een klepstoter kan overigens ook gewoon als er een oliekanaaltje verstopt is. Op die manier kan er geen olie onder de klepstoter komen en loopt hij 'droog'. Dit veroorzaakt een tikkend geluid.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; XT1032 Build/KLB20.9-1.10-1.24-1.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/33.0.1750.166 Mobile Safari/537.36
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  16. Naar Boven | #15
    Meep's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    16-11-17 om 21:47
    Locatie
    Voerendaal
    Leeftijd
    26
    Berichten
    126
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Tiebreak VERT

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hey muschkie, mijn telefoon heeft niet zon super geluid..

    Zal morgen ns de ratel op de bougies zetten en voorzichtig voelen of er ene loszit..

    Die oliekanaaltjes, is dat makkelijk schoon te maken/controleren?

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9100 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30
    Reply With Quote Registreer Om Te Antwoorden UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA   


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. 2 motor technische vraagjes mbt de rfs motor.
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 20-04-13, 01:19
  2. 1.8 16V motor plaatsen ex in 1.6 8V motor
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 06-04-09, 14:29
  3. motor 306 lpg g3 start slecht bij warme motor
    Door reks in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 29-08-08, 20:50
  4. (Aussie) - Ventilator getik/zoem?
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (jimbootje) - vreemd getik....
    Door Team306Tuning in forum Ophanging / Remmen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.