Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: xsi naar gti

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    08-03-14 om 11:36
    Locatie
    abbekerk
    Leeftijd
    25
    Berichten
    2
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / xu10j4r
    Kleur
    zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: xsi naar gti

    hallo

    ik zit met een vraag. ik heb een Peugeot 306 XSI 2.0 16v 135pk. En ik kwam in een ander topic tegen dat het enige verschil is tussen mijn motor en een gti-blok. De cilinder kop is met in/uitlaatspruitstuk. en de 6bak natuurlijk maar dat maakt nu even niet uit. mijn vraag is dus kun je de cilinder kop makkelijk overzetten van XSI naar GTI en haal ik dan ook 160pk? of moet het motormanagement ook worden aangepast?

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 07:41
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Neem even contact op met Leeuwenservice. Daar loopt op dit moment een project.

    Zoals ik begrepen heb is de ECU anders en is een RFS overlepelen mogelijk makkelijker.

    Miss. heb ik het verkeerd, maar ik dacht dat een RFS ook een ander uitlaatspruitstuk heeft.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  3. Naar Boven | #3
    Sander Swinkels's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2008
    Laatst Online
    18-10-18 om 10:43
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.106
    Topics
    67
    Auto
    Ford Mondeo ST220 Station
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar
    2002
    Kleur
    Zilver

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kun je beter een GTi kopen.. Als je de kosten allemaal meeneemt, ben je dan uiteindelijk goedkoper uit..
    Helemaal als je het moet laten doen..
    Daily driver:Silver Ford Mondeo ST220, 3.0 V6 24v (226 HP)
    Black high gloss 19" Tomason TN4 - Full RVS Exhaust system - Black high gloss roof, front grilles & rear diffuser

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    10-03-19 om 14:51
    Locatie
    Dirksland
    Leeftijd
    39
    Berichten
    427
    Topics
    42
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zuigers zijn ook anders van het blok,

    In mijn cabrio ligt ook een xsi onderblok met een rfs kop, in en uitlaatspruitstukken en rfs management, ik had 155pk

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    08-03-14 om 11:36
    Locatie
    abbekerk
    Leeftijd
    25
    Berichten
    2
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / xu10j4r
    Kleur
    zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    ik heb even contact gehad met leeuwenservice en er zit inderdaad meer verschil in. met alleen een andere cilinderkop krijg je niks voor mekaar omdat de zuigers en drijfstangen totaal anders zijn hierdoor gaat het niet goed komen met de compressieverhouding. en schiet je er dus niks mee op.

  7. Naar Boven | #6
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klopt idd. Maar een RFS omleggen gaat veel makkelijker. Die draait op dezelfde kabelboom, en daarmee hoef je dus alleen maar een motor + kabelboom/ECU van een GTi om te leggen.

    Hou er rekening mee dat als je de 6-bak ook wil overzetten, dat je dan ook het schakelmechaniekje aan moet passen. Uiteraard kun je ook gewoon met je 5-bak blijven rijden, of je neemt een 5-bak uit de Xsara VTS
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. kachel gaat van warm naar koud naar warm
    Door Billy Gates in forum Interieur
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 19-03-13, 12:46
  2. 205 CT, naar een CT(i)
    Door xnon in forum Project Showcase
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 31-08-12, 09:01
  3. Van Seat naar Audi naar Peugeot
    Door genex in forum Showroom
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 08-06-11, 16:29
  4. van een xantia 2.0 TCT naar een 306?
    Door Jazzper in forum Aankoopadviezen
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 28-12-10, 22:53
  5. (genex) - Van Seat naar Audi naar Peugeot
    Door Team306Tuning in forum Voorstellen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.