Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: Auto heeft weinig kracht, toeren stationair laag en slaat af

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2013
    Laatst Online
    15-04-14 om 15:31
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    29
    Berichten
    8
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1997 / kfx

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Auto heeft weinig kracht, toeren stationair laag en slaat af

    Hallo allen,

    Vandaag was het weer zo ver, probleempje met de auto! De vorige keer dat ik het zelfde probleem had is er niks gevonden. Ik zou zo uitgebreid mogelijk omschrijven wat er gebeurt is, ik hoop dat jullie dan weten wat er (misschien) aan de hand is of kan zijn? (veel lees plezier, ik heb iig veel eelt onder de vingers na het typen )


    Ik ben in bezit van een peugeot xn 1.4i hatchback uit 1997. In Juni 2012 heb ik een tijdje problemen gehad met de auto, als ik deze starte dan maakte hij maar 700 toeren en sloeg hij steeds af. Daarnaast was de kracht helemaal weg, moest erg veel toeren maken om beweging in de auto te krijgen en kwam er een ontzettende stank van de auto af.
    Zoals gezegd heb de auto naar een garage om de hoek gedrukt. Toen ik hem met de monteur opnieuw startte was het probleem (uiteraard) weg.. Ik heb de auto wel bij de garage achter gelaten maar helaas kon hij niks vinden.

    Tot april 2013 geen problemen gehad met de auto, totdat een familielid erg ziek werd en kort daarop overleed. Ik heb de auto destijds erg veel gebruikt om op en neer Hengelo te rijden, vrij grote afstanden dus. Op een gegeven moment reed ik lekker rond, niks aan het handje, totdat ik in Zwolle voor een stoplicht stopte. De toeren floepten weer omlaag en de auto was constant de lage toeren aan het compenseren, tot wel 2000 toeren stationair (de vorige keer met het probleem compenseerde de auto niet!). Ik ben toen wel de snelweg op gedraaid en ter hoogte van Meppel begon de auto helemaal raar te doen. Als ik het gas los lied leek het alsof de auto helemaal stil viel voor 3 a 4 seconden (best lang!) waarop hij heel schokkerig toch wel vaart kon maken.

    Ik ben toen de parkeerplek op gereden en op het moment dat ik gestopt was sloeg de auto af. Ik kon hem ook niet meer starten..

    ANWB gebeld, na een uur was de beste man er en (uiteraard) startte de auto toen weer. De ANWB'er heeft wat lopen prutsen met luchtinlaat, brandstof toevoer e.d. maar kon het probleem niet vinden. Uiteindelijk heeft hij er een andere bobine opgezet en hebben we afscheid genomen.

    Net voor Leeuwarden kreeg ik echter weer hetzelfde problemen. Auto naar "ons mannetje" gebracht. Die heeft er 3 a 4 weken mee rond gereden en zelf ook nog met pech gestaan.. Destijds heeft hij een aantal dingen vervangen (waaronder brandstofpomp) en daarna ook geen problemen meer gehad.

    Tot zojuist. De auto kreeg weer dezelfde klachten als de eerste keer. Weinig toeren, (bijna) afslaan, weinig kracht en erg stinken. Ik hoopte door wat gas te geven voor een tijdje, dat het probleem wel weg ging. Na een seconde of 20 (niet gereden) heb ik het gas helemaal los gelaten en sloeg de motor af. Kort daarop kon ik hem ook niet meer starten (is nog nooit voorgekomen, auto start altijd als een zonnetje).
    Nadat ik de verlichting, radio e.d. uitgezet had startte de auto wel weer en was het probleem ook verholpen.

    Nou ben ik (kan je je vast wel voorstellen) niet helemaal gerust op dat het goed gaat komen. Daarnaast heb ik een auto om altijd van A naar B te komen, dus hij moet wel wat betrouwbaar zijn . Weten jullie wat er aan de hand is? Maak ik me druk om niks? Komt het iemand bekend voor? Heb je een idee wat het kan zijn? Ik hoor het allemaal erg graag!

    Als je tot hier bent gekomen, bedankt voor het lezen. Ik weet dat mijn verhaalvertel-skills niet al te best zijn, maar ik hoop dat het duidelijk is
    Laatst gewijzigd door Tukje; 10-01-14 om 19:04.
    Groet,
    Ruud

  2. Naar Boven | #2
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    22-04-19 om 21:02
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.469
    Topics
    258
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Pfoe. Complex. Kan geen verkeerde brandstof zijn want dat doe je 1x.
    Tank je altijd bij dezelfde pomp?
    Heb je dr al eens injectiereiniger ingemikt?
    Hoe zijn de bougies en welk merk?
    Hoe zijn de bougiekabels (of heb je n rail?)
    EGR-klep?
    Is de compressie op alle 4 de cil al eens gemeten?

    Zo maar wat eerste gedachten.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_0_4 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.1 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11B554a Safari/9537.53

  3. Naar Boven | #3
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Is de auto al eens goed uitgelezen ?
    Ik lees veel kanshebbers en/of combinaties daarvan, dan is uitlezen wel een eerste vereiste.


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2013
    Laatst Online
    15-04-14 om 15:31
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    29
    Berichten
    8
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1997 / kfx

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Higgy, bedankt voor je reactie. Ik tank ruim 9 vd 10 keer bij dezelfde. Heb nog nooit injectiereiniger gebruikt.. Bougies zijn nog geen jaar oud, merk weet ik niet, maar gewoon via de garage gekocht (merk kan ik morgen wel eens kijken). Tevens zien de bougies er nog erg schoon uit, hier had ik vanmiddag al even naar gekeken.
    Veder is me niet opgevallen dat de bougiekabels oid slecht zijn ofzo, maar hier heb ik niet aandachtig naar gekeken, ik kijk hier morgen wel even naar met wat meer licht.

    ERG klep weet ik niet, ken ik ook niet. Kan ik morgen ook wel even naar kijken (mits ik hem kan vinden).
    Compressi, wordt dat niet bij elke grote beurt gemeten? Zo niet dan denk ik niet dat er ooit eens naar is gekeken, dat kan ik wel eens vragen aan de monteur, hij moet binnenkort toch een kleine beurt hebben.

    Nogmaals bedank, ik ga er even mee bezig

    @bengel, bedankt voor je reactie..
    Goed, tjah, dat weet ik niet.. De monteur heeft hem destijds wel 3 weken gehad, dus wel aandachtig naar gekeken. Aangezien ik zelf nog minder dan niks aan onderhoud doe, durf ik daar ook geen antwoord op te geven. Ook dit kan ik wel eens vragen of de monteur dat wil doen.
    Laatst gewijzigd door Tukje; 10-01-14 om 19:27.
    Groet,
    Ruud

  6. Naar Boven | #5
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik ga denken aan een bobineblok. Ik twijfel even; heeft een 97er 1.4 een bobineblok of kabels? Daarnaast; volgens mij heeft de 1.4 een ontstekingsmodule? If so, dan kon die wel eens kapot zijn.. Zoals Bengel zegt even GOED uitlezen met PP2000 kan wellicht wat helder licht op de zaak werpen.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  7. Naar Boven | #6
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 17:19
    Berichten
    3.654
    Topics
    43
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Uitvallen en lastig starten: Inlaatdruksensor.
    Stationaire problemen: Stappenmotor.
    Lambdasonde.

    Keuze te over
    Laatst gewijzigd door SoundBlaster; 10-01-14 om 22:14.

  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat kan idd ook! Heel goed Bas! Als die sensor kaduuk is, dan spuit hij veel te veel brandstof in, en verzuipt de motor. Ook de koelvloeistof temp sensor (die op het thermostaathuis) heeft hetzzelfde effect als hij kapot is)

    Dit is echter wel uit te lezen met PP2000

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2013
    Laatst Online
    15-04-14 om 15:31
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    29
    Berichten
    8
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1997 / kfx

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Oke, dit is een computertje neem ik aan? Is er iemand die mij daarbij kan helpen of moet ik daarvoor naar de garage?

    Hartstikke bedankt allemaal voor het meedenken.
    Groet,
    Ruud

  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De dealer heeft inderdaad de beschikking daarover, maar ook een aantal bestere Peugeut specialisten. In welke regio woon je?

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  11. Naar Boven | #10
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Leeuwarden
    Haaima is dan wel een aanrader om alleen uit te laten lezen.



 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. ruitensproeier pompje weinig kracht.
    Door blue306 in forum Electronica
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 24-02-12, 15:30
  2. 4.000 toeren stationair na reinigen stappenmotor! (opgelost)
    Door rossi_aduard in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 03-01-09, 14:00
  3. Ventilator slaat niet aan & instabiel stationair
    Door sirtimo in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 08-12-08, 16:48
  4. Stationair toerental schommelt en motor slaat soms af
    Door Jorn in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 06-09-07, 13:25
  5. (MonT) - auto draait stationair 500 toeren?
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.