Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 15 van 15

Onderwerp: motor vastgelopen

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    22-11-15 om 19:11
    Berichten
    2
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: motor vastgelopen

    Hallo,

    Ik heb laatst de koppelingsplaten vervangen, omdat ik niet meer kon ontkoppelen. Het bleek uiteindelijk de druklager te zijn. Ik moet wel even zeggen dat ik zeer weinig ervaring heb. Dus dit was mijn grootste klus, heb er uiteindelijk 20 uur over gedaan.
    Het is allemaal goed gelukt en reed als een zonnetje, maar toen ik op de snelweg was en de kachel aan deed, kwam er geen warme lucht uit. Toen herinnerde ik mij dat ik de waterslang nog niet vast had gemaakt. Het was nog maar paar kilometer van de eindbestemming, dus heb hem thuis gereden.
    Eenmaal thuis bleek de waterslang inderdaad niet vast te zitten, er lag wat water op de moter en versnellingsbak onder de waterslang. Het was al laat en heb er vervolgens niets aan gedaan. De volgende dag slang vastgemaakt en bijgevuld, maar kon niet starten. Heb hem uiteindelijk aan de gang gekregen door aanduwen, maar moest gas blijven geven wilde hij niet uitvallen. Uiteindelijk op de invoegstrook viel de motor toch uit. Wilde vervolgens starten, maar dat lukte niet, dus het kwam niet door de accu. Heb hem daarna met veel gas geven nog wel thuis gekregen, omdat de invoegstrook (en vluchtstrook) omhoog gingen, waardoor ik in zijn achteruit kon aankrijgen.
    Vandaag ook weer geprobeerd te starten, lukte ook niet verder doen koplampen het gewoon op volle capaciteit. Heb ook handmatig geprobeerd de motor rond te draaiien ging veel moeilijker (haast niet) dan toen ik de koppelingsplaten had vervangen.
    De vraag is of ik er nog iets aan kan doen, of is de motor afgeschreven. (Hij heeft al wel 330000 km erop zitten)
    Er zit geen olie in het water en ook geen water in de olie, dat heb ik gecontroleerd.

    Hier wat gegevens van de peugeot
    Peugeot 306 (7A/C/S) 1.4 Kat. TU3JP(KFX) 55 kW (benzine)
    met gas (g3) ingebouwd.

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 22:35
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    693
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Naar mijn bescheiden mening is je motor overleden, te warm geworden zonder koeling waardoor de zuigers gaan vreten (vastlopen)!!!

  3. Naar Boven | #3
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ^^^ eens.
    330K, niets meer aan doen.
    Ander blok scoren + G3 overbouwen, de G3 i.i.g. redden.


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Inderdaad. LPG heeft een schrale verbranding, en hierdoor ook veel hogere temperaturen. Voor de levensduur van de uitlaat ed is het prima, maar voor de motor is de slijtage wel hoger. Nu jij een flink stuk zonder koelwater hebt gereden (vrremd, want je moet toch een lampje op je dash hebben die brand), kun je echt zeggen dat de motor levend gecremeerd is...

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 22:35
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    693
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    die sensor werkt niet betrouwbaar als er geen water in zit, op een of andere manier word dan de temp. niet goed doorgegeven heb ik ondervonden in het verleden daarom is de koelwatercontrole altijd zeeeeeeeeeer belangrijk mits je natuurlijk graag sleutelt en over een hele diepe zak beschikt. :-)

  7. Naar Boven | #6
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    23-04-19 om 09:47
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.579
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Leerzaam klusje was dat, die fout maakt ie nooit meer.....

  8. Naar Boven | #7
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Geldt helaas in veel gevallen Kees, daar hoeft geen klus aan vooraf gegaan te zijn.

    Het was nog maar ......km van de eindbestemming, dus heb hem (eerst) thuis gereden.





  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2013
    Laatst Online
    22-11-15 om 19:11
    Berichten
    2
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt voor de reacties!
    Jammer, die fout(en) maak ik inderdaad noooooit meer ;-)
    De sensor werkte inderdaad niet, gaf gewoon netjes 80 graden aan!
    Ik ga er dan maar een ander blok in zetten.
    @Bengel, G3 redden, wat houdt het in? Kan ik die nog stuk maken?
    Hebben jullie nog advies over een ander blok plaatsen?
    Kom ik nog dingen tegen die ik moet weten?

  10. Naar Boven | #9
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Met de G3 redden bedoelde ik,
    Als je besloot de 306 weg te doen deze i.i.g. te ontmantelen, zijn kostbare hebbedingen.

    Advies over een ander blok erin lepelen ?
    Heb je bijv. ruimte om 2 blokken naast elkaar te zetten om de G3 eerst over te bouwen ?


  11. Naar Boven | #10
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 22:35
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    693
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Geen idee waar je woont maar gewoon een goede sloop zoeken en zien dat je een ander blok krijgt , het liefst niet te veel km. gedraaid , wel oppassen dat je het juiste type hebt en dan op je gemak zoals Bengel al zegt de blokken naast elkaar zetten en alles over bouwen en het andere blok er in laten zakken.
    Meestal willen ze op de sloop het oude blok terug hebben maar heb je alle tijd om hem rustig over te zetten.

  12. Naar Boven | #11
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Of andersom.
    Scoor er 1 met goed blok en uitgewoond interieur, die kosten 10x nix en je kan rijden.
    Blok over lepelen gaat best wel wat geld (en tijd) in zitten.


  13. Naar Boven | #12
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 22:35
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    693
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel Bekijk Berichten
    Of andersom.
    Scoor er 1 met goed blok en uitgewoond interieur, die kosten 10x nix en je kan rijden.
    Blok over lepelen gaat best wel wat geld (en tijd) in zitten.
    Klopt maar dan heb je er nog geen gas in en een oude installatie over bouwen en keuren?????
    Tis maar net wat je wil!!

  14. Naar Boven | #13
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat krijg je ook niet voor elkaar. Mechanisch gezien misschien wel, maar dan moet e.e.a. nog op kenteken gekeurd worden door een instantie. En die gaan echt niet iets goedkeuren zonder het zelf ingebouwd te hebben. Een 1.4 TU motortje kun je op elke hoek van de straat vinden, en is met 2 man in een zaterdag omgebouwd. Ik zou er persoonlijk wel iets langer voor uit trekken, omdat je dat meerdere zaken even goed kunt meenemen. Die G3 is dan gewoon nog onderdeel van de auto, en er hoeft verder niets omgekeurd te worden. Een 1.4 TU heb je al wel voor een 200-300 euro, met een redelijke km-stand.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  15. Naar Boven | #14
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    en is met 2 man in een zaterdag omgebouwd.
    Je gaat te vaak uit van eigen ervaring, de t.s. is een beginnend sleutelaar die elk detail op moet gaan zoeken wat bij een ander vanzelf gaat.
    Beste advies zou zijn om helemaal nog geen blok over te gaan lepelen.
    "Eerst gewoon, dan kunstjes" is het gezegde.

    Blijft nog de vraag of de t.s. bewust voor een 306 met G3 heeft gekozen, of dat die er toevallig al in zat.
    Dacht je nu echt dat ik toen de XRD "berekend" gekocht had ?
    Als we voor de zuinig gaan kun je beter geen 306 kopen, zo simpel is het.


  16. Naar Boven | #15
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Haha dat is zeker zo. Een 306 rij je om zn rijeigenschappen .

    Maar... Als je een beetje middelen hebt, en een ervaren medesleutelaar, dan kun je dan best doen. Een TU motor is tov een XU motor veel makkelijker sleutelen.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. 2 motor technische vraagjes mbt de rfs motor.
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 20-04-13, 01:19
  2. 1.8 16V motor plaatsen ex in 1.6 8V motor
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 06-04-09, 14:29
  3. motor 306 lpg g3 start slecht bij warme motor
    Door reks in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 29-08-08, 20:50

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.