Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 11 van 11

Onderwerp: Schokken/schudden tijdens stationair draaien

  1. Naar Boven | #1
    SanderZeelenberg's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    11-12-14 om 16:23
    Locatie
    Bleiswijk
    Berichten
    21
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / RFS
    Kleur
    Zwart

    Question Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Schokken/schudden tijdens stationair draaien

    Goedemorgen allemaal,

    Mijn naam is Sander, ik ben nog student, woon in Bleiswijk en loop stage in Rotterdam. Ik rijd een 306GTI uit 1997 als dagelijkse auto.
    Sinds kort heb ik wat problemen met mijn 306. Stationair schudt de auto wel eens. Schudden in de vorm dat je het stuur voelt trillen en de auto schudt wat, niet extreem. Het gekke is dat het slechts af en toe gebeurt. Koud is het erger dan warm, want warm doet ie het vaak niet, maar soms wel. Een tijd geleden was het erger, toen schudde de auto ook tijdens het optrekken, maar na nieuwe bougies is het beduidend minder geworden. Het is er echter nog steeds.

    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wellicht tips voor mij?

    Ik hoor het graag, want ik wil mijn 306 zo goed mogelijk houden. Ben er namelijk erg blij mee!

    Met vriendelijke groet,

    Sander

  2. Naar Boven | #2
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Komt me bekend voor, heb ik ook een tijdje last van gehad.
    Sinds de lambda is vervangen echter nooit meer iets van gemerkt.

  3. Naar Boven | #3
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welke bougies heb je gebruikt Sander? Wellicht een bobine? Hoe zijn de draden van de bobine stekkers? Controleer alle 4 de bobines eens.
    En uiteraard kun je de auto even (laten) uitlezen. Een lambdastoring oid komt dan zeker naar voren.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb ook een paar keer een kapotte bobine gehad, dat merk je echt wel constant. En dan loopt hij echt op 3 cilinders.
    Dan ben je zowat alle vermogen kwijt en klinkt de motor als een brommer met een lekke uitlaat

    Dat is wel wat anders dan af en toe wat schokken en doen, bobine klinkt niet erg voor de hand liggend.
    Uitlezen gaf bij mij ook geen lambda storing aan, maar hij liep wel erg rijk volgens de CO test.
    Lambda vervangen en de problemen waren verdwenen. Het was bij mij ook voornamelijk bij een koude motor, en bij warm weer aanzienlijk minder dan bij koud weer.

  6. Naar Boven | #5
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Niet gewoon iets simpels als verstopt luchtfilter/vacuüm slangen ?
    Als ik zo terug lees, gasklephuis/klopsensor/open luchtfilter zijn al aan de beurt geweest.


  7. Naar Boven | #6
    SanderZeelenberg's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    11-12-14 om 16:23
    Locatie
    Bleiswijk
    Berichten
    21
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / RFS
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Goedenavond,
    kreeg geen melding dat er gereageerd was en de amandeltjes werden onlangs even geknipt, dus weinig gedacht aan het forum moet ik eerlijk zeggen.
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn gasklephuis schoongemaakt, luchtfilter gereinigd, heeft niet geholpen. Heb sinds kort nieuwe bougies van Bosch, Muschkie.
    Het is voor mij wel een geruststelling dat het af en toe niet trilt, wat voor mij bevestiging is dat het niet iets mechanisch is. Ik heb de auto afgelopen tijd even laten staan, voor de zekerheid. Ik zal de auto van de week even laten uitlezen, voor een eventuele lambda storing o.i.d. Rouge-Gti6, zou je aanraden alsnog de Lambda te vervangen, ook als die geen storing zou hebben? Ik heb wel het idee dat ik sinds kort een lek halverwege mijn uitlaat heb, kan dit nog van invloed zijn? Of wellicht vervuilde injectoren?
    Ik hoor het graag,
    Groeten, Sander

  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Sander, beterschap allereerst.

    Het kan zeker je lambda zijn! Een lambda kan ook slecht werken zonder dat er een lampje aan gaat. Uitlezen kan dan inzicht geven in de werking ervan. De lambdawaarde moet continue in beweging zijn tussen 100 en 900 Mv bij een warme motor. Doet ie dat niet, en blijft hij op 1 waarde hangen, dan istie kaduuk.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  9. Naar Boven | #8
    SanderZeelenberg's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    11-12-14 om 16:23
    Locatie
    Bleiswijk
    Berichten
    21
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / RFS
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Om nog een iets toe te voegen, ik hoor de auto een stuk minder aanzuigen dan ik gewend was. Is normaal goed te horen met een K&N open filter, maar op dit moment lijkt het een stuk minder. Maakt dat het probleem voor jullie gemakkelijker of geeft dat nog meer mogelijkheden? Groeten, Sander

  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat kan, was bij mij ook zo. Ook de zwiep in de rug die je vanaf 5000 Rpm krijgt tot je toerenbegrenzer is een stuk minder. Je merkt gewoon dat je vermogen mist.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  11. Naar Boven | #10
    SanderZeelenberg's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    11-12-14 om 16:23
    Locatie
    Bleiswijk
    Berichten
    21
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / RFS
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    En toen was het bij jou ook de lambda Muschkie?
    Ik ga gelijk even kijken waar ik het ga laten uitlezen, want kan dat helaas niet zelf. Advies voor universeel garagebedrijf of dealer, welke van de twee ik beter kan gaan?
    Heb net zitten zoeken voor een nieuwe sonde online. Kwam hier op uit:
    https://www.mijnautoonderdelen.nl/au...rijving=lambda.
    Iemand misschien een advies hierin? Auto is uit november 1997, maar bijna alle sondes zijn voor modellen tot april 1997.
    Laatst gewijzigd door SanderZeelenberg; 25-11-13 om 13:44.

  12. Naar Boven | #11
    SanderZeelenberg's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2011
    Laatst Online
    11-12-14 om 16:23
    Locatie
    Bleiswijk
    Berichten
    21
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 GTI-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / RFS
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Even een update,
    Heb zelf even gereset (polen van de accu en even tegen elkaar gehouden). In het begin was het nog hetzelfde, maar na loop van tijd is het wel beter geworden. Heb, misschien een beetje stom, daarná pas laten meten. Viergastest was gewoon dik in orde. Merk nu wel dat de auto weer een voller geluid maakt. Ik kreeg het advies om de injectoren even te (laten) reinigen, ultrasoon of gewoon met injectorreiniger.
    Daarnaast is het eerdaags weer tijd voor de olie verversing, want dat is inmiddels ruim 9K geleden.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. schudden tussen 60-100 km/h
    Door oené in forum Onderstel
    Reacties: 28
    Laatste bericht: 05-11-11, 19:47
  2. Schokken 306
    Door groenendaal in forum Electronica
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14-09-10, 11:59
  3. 1.4 XN houdt in/stopt tijdens rijden, slecht stationair
    Door chrisje749 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 58
    Laatste bericht: 06-07-10, 20:31
  4. (jaciS16) - kalkoenengeluid bij stationair draaien
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (duiveltje) - toerenteller / stationair draaien
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.