Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
Gesloten Onderwerp
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 20

Onderwerp: Vervangen Dynamo

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    27-08-13 om 08:27
    Leeftijd
    38
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Vervangen Dynamo

    Peug vrienden,

    Ik denk dat de Dynamo van onze Peugeot 306 de geest begint te geven. De laatste week wordt af en toe de accu niet bijgeladen met als gevolg dat functies onder het rijden uitvallen met alle gevaren van dien.

    Eergisteren was de accu bij aankomst thuis helemaal leeg en kregen we hem niet aan de praat, volgende dag met accuhulp gestart en bleek de accu gewoon stationair weer opgeladen te worden. Een ritje naar de garage in de buurt leerde dat er op dat moment niets aan de hand leek accu goed en dynamo doet ook zijn werk.

    Ik heb toch besloten de dynamo te vervangen en heb er zojuist bij Snuverink 1 gehaald. Mijn vraag nu is kan iemand mij uitleggen (in jip en janneke taal) hoe ik zelf de dynamo kan vervangen.

    Als jullie nog andere suggesties of ideeen hebben is dit uiteraard ook welkom !

    Bedankt.

    ========== Post samengevoegd op 13:45 ========== De vorige post was op 13:42 ==========

    Oh ja wel handig om erbij aan te geven wat de uitvoering betreft:
    Peugeot 306 Break 1.6 8v automaat met airco van 2001

  2. Naar Boven | #2
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    27-08-13 om 08:27
    Leeftijd
    38
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Met name uitleg hoe de v-snaar van de dynamo los te krijgen is welkom..... pls

  3. Naar Boven | #3
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Let wel op dat jij w.s. 2 snaren hebt met airco.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel Bekijk Berichten
    Oh, hoe je de riem eraf haalt natuurlijk

    Rechter voorwiel eraf (niet noodzakelijk, wel zo prettig werken)
    Modderkuip hoeft er niet uit, doe dat wel als je er een nieuwe spanner op moet zetten.



    Draai eerst de bout een paar slagen los links in het plaatje.
    Dan de bout van de spanner rechts in het plaatje. (rechtsom is los, linksom is spannen)
    Spuit die bouten eerst goed in met WD-40, niet voor de roest maar voor de bagger wat erop zit gekoekt.


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    07-07-15 om 14:11
    Locatie
    Medemblik
    Berichten
    155
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 S16 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU10J4

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Is dit niet een geval van een kabel breuk? aangezien de accu de ene keer wel geladen word en de andere keer niet. Een dynamo die de geest begint te geven geeft vaak eerst minder stroom af.
    Zou zonde zijn als je de dynamo vervangt en het probleem blijft het zelfde. Of het moet een inwendig probleem van de dynamo zijn.

  6. Naar Boven | #5
    Ruud Plooijer's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Online
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 08:44
    Locatie
    Zaanstad
    Leeftijd
    43
    Berichten
    3.074
    Topics
    51
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw metallic,M0GQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het kan ook een korte borstel zijn, of een regelaar die af en toe niet werkt.
    Er zitten nog redelijk wat delen in een dynamo die voor problemen kunnen zorgen.
    Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    27-08-13 om 08:27
    Leeftijd
    38
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ADB-CIF Bekijk Berichten
    Is dit niet een geval van een kabel breuk? aangezien de accu de ene keer wel geladen word en de andere keer niet. Een dynamo die de geest begint te geven geeft vaak eerst minder stroom af.
    Zou zonde zijn als je de dynamo vervangt en het probleem blijft het zelfde. Of het moet een inwendig probleem van de dynamo zijn.
    Hier ben ik ook wel bang voor, maar probeer dit maar eens te vinden. Ik begin bij hopelijk het makkelijkste, de dynamo.

    Of heb je wellicht tips welke kabels ik moet controleren op breuken?

  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Er gaan gelukkig maar 3 draden naar de dynamo, en de stekkers willen wel eens corroderen. Accu los, en stekker voor stekker controleren.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    27-08-13 om 08:27
    Leeftijd
    38
    Berichten
    12
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik begin nu serieus te twijfelen of het wel de Dynamo is. Net een half uur laten draaien en laad gewoon bij..... Ik denk dat ik em maar uit laat lezen, hopen dat daar iets uitkomt....

  10. Naar Boven | #9
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    22-04-19 om 21:02
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.469
    Topics
    258
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kijk nou eerst die kabels na zoals hierboven gezegd wordt. Als 1 vd kabels gecorrodeerd is blijkt dat niet bij uitlezen hoor.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10B329 Safari/8536.25

  11. Naar Boven | #10
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    07-07-15 om 14:11
    Locatie
    Medemblik
    Berichten
    155
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 S16 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU10J4

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mee eens.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.0.3; nl-nl; HTC_Desire_C/2.00.162.4 Build/IML74K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Uitlezen is weggegooid geld.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    22-04-19 om 21:02
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.469
    Topics
    258
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Waar slaat DAT nou weer op???

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10B329 Safari/8536.25

  14. Naar Boven | #13
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Omdat de dynamo niet uit te lezen is. Het doormeten is al gebeurd, en hieruit blijkt dat de dynamo dan weer wel, en dan weer niet werkt. Dus zit het IN de dynamo ( als dat zo is, dan brandt het acculampje ook flauw) of het zit in de bedrading. Deze 2 kun je niet uitlezen, dus zou dat weggegooid geld zijn. Temeer omdat met doormeten is gebleken ( hiermee val ik in herhaling ik weet het ) dat ene moment niks aan de hand is, en andere weer wel. Het eerste wat dan voor de hand ligt is/zijn de aansluitingen op de dynamo/accu/startmotor. Dat kabelboompje geeft vaker problemen door de tand des tijds. De volgende stap is dan de massapunten, en dan de dynamo zelf. Afhankelijk van het type dynamo kun je bij sommige de inwendige delen wisselen, en bij andere rest niets anders als de hele dynamo wisselen.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  15. Naar Boven | #14
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    23-04-19 om 09:47
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.579
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    Er gaan gelukkig maar 3 draden naar de dynamo, en de stekkers willen wel eens corroderen. Accu los, en stekker voor stekker controleren.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Gelukkig zijn 2 van de 3 zo dik wegens de >100A die erdoor moet dat een stekker zou uitbranden.

  16. Naar Boven | #15
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klopt. En dan zijn er ook nog mensen die een dynamo durven wisselen zonder de accu af te koppelen

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Dynamo 2.0 hdi vervangen
    Door lecar in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 20-09-12, 08:07
  2. Dynamo
    Door bachuss in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 19-03-12, 09:36
  3. Welke dynamo.
    Door Patrick 306 Cabriolet in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 39
    Laatste bericht: 11-01-12, 08:38
  4. Dynamo vervangen 306 diesel
    Door patje in forum Electronica
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 08-12-08, 21:46
  5. (mokka) - dynamo
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.