Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 13 van 13

Onderwerp: Katalysator loshalen 306 1.4 break 1999

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    09-06-16 om 13:29
    Locatie
    Elburg
    Leeftijd
    43
    Berichten
    82
    Topics
    15
    Auto
    Peugeot 306 break
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    rood metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Katalysator loshalen 306 1.4 break 1999

    Goedemorgen,

    Kan iemand mij vertellen hoe ik de katalysator loshaal? (liefst met plaatje)
    Mijn middendemper is namelijk afgebroken en dat stuk zit nog vast in de pijp van de katalysator.
    Nu lijkt het mij handiger dat ik de kat verwijder zodat ik er goed bij kan.

    Thx

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het makkelijkste is gewoon bij de voorpijp helemaal loshalen. Die bouten willen wel flink vast zitten, en 9 van de 10 keer breken ze af. Zorg dus dat je goed voorbereid begint, met een setje nieuwe bouten/moeren. ALs je de pijp in zijn volledigheid los hebt, kun je veel makkelijker werken/lassen/vervangen.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 23:02
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Vraagje: Hoort de kat niet tot in de middenpijp te gaan? Bij kwikFit zeiden ze nl. van wel.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Vanaf je spruitstuk tot de middendemper is 1 geheel.
    Dat bedoel je ?


  6. Naar Boven | #5
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 23:02
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nou, nee. Toen ik de middendemper liet vervangen hebben ze een stuk van de kat afgeslepen. Er was nl. een deel dat de middendemperbuis in schoof (tot een bepaalde rand in de middendemperbuis. Dat stuk van de kat was door iemand verlengd om de Sebring+middendemper passend te maken op de kat. Nu is dat deus weer de normale lengte.

    Ik heb toen gevraagd of dat normaal was. En daarop kreeg ik een bevestigend antwoord.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  7. Naar Boven | #6
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Aha, snap wat je bedoeld (kwikfit)
    Andersom, de pijp van de middendemper gaat een stukje de katpijp in, flens zit niet op het uiteinde.

    006.jpg

    Denk dat dat stukje nog in zijn kat zit.


  8. Naar Boven | #7
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    09-06-16 om 13:29
    Locatie
    Elburg
    Leeftijd
    43
    Berichten
    82
    Topics
    15
    Auto
    Peugeot 306 break
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    rood metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bij mij is het stukje wat van de middendemper de pijp van de katalysator ingaat, ook afgebroken. Dit moet ik er uit zien te krijgen en mocht dat niet lekker willen, dan wil ik de katalysator even loshalen om het te doen. Heb de midden en einddemper er al af liggen en nu kan ik het stuk van de katalysator goed bewegen. Dat is dus niet 1 stuk vanaf het spruitstuk lijkt mij. (zie de foto hierboven van bengel)

  9. Naar Boven | #8
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ff voor de topic-starter.

    Simpel plaatje genomen.
    kat.jpg
    De 2 gaten links zitten vast aan je spruitstuk.
    Die moeten eruit, beste manier om ze los te krijgen is als ze heet zijn. (na een ritje/goed warm draaien?)
    Dan het geheel onder de auto doortrekken.
    Dan het stuk pijp wat eruit moet (brander o.i.d.)


  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    09-06-16 om 13:29
    Locatie
    Elburg
    Leeftijd
    43
    Berichten
    82
    Topics
    15
    Auto
    Peugeot 306 break
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    rood metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt. Ga het vanavond ff proberen

  11. Naar Boven | #10
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Oh ja, let op dat je de stekker van de sensor loskoppelt.
    Word je niet vrolijk van als daar wat afbreekt.

    Bijna identiek plaatje wat er bij jou nog in de kat zit + sensor.

    kat+sensor.jpg


  12. Naar Boven | #11
    ghino's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2012
    Laatst Online
    17-01-15 om 22:43
    Locatie
    Noordwijkerhout
    Leeftijd
    39
    Berichten
    414
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    Paars

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nniet handig om ze paar keer eerst met wd40 in te spuiten?
    Ga je mee verdwalen... Ik weet de weg.

  13. Naar Boven | #12
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan beter met ordinaire kruipolie, alleen niet gelijk heet stoken.


  14. Naar Boven | #13
    marco 306xs's Schermafbeelding
    keurslager

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    08-06-17 om 23:50
    Locatie
    Delfgauw
    Leeftijd
    42
    Berichten
    345
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel Bekijk Berichten
    ff voor de topic-starter.

    Simpel plaatje genomen.

    De 2 gaten links zitten vast aan je spruitstuk.
    Die moeten eruit, beste manier om ze los te krijgen is als ze heet zijn. (na een ritje/goed warm draaien?)
    Dan het geheel onder de auto doortrekken.
    Dan het stuk pijp wat eruit moet (brander o.i.d.)
    Gebruik hier voor 2 hamers.
    1 hamer houdt je tegen de flens/pijp aan,en met de andere hamer geef je een paar meppen aan de andere kant van de
    pijp.
    Zo krijg je een
    schrik effect.




    Ik weet niet of je een brug tot je beschikking hebt (zonder kan ook wel),maar op de manier met 2 hamers hoef je waarschijnlijk de katalysator niet eens los te halen.
    Laatst gewijzigd door marco 306xs; 20-08-13 om 20:35.
    Daily car 306 xs 1.8 16v
    Funn car 106 rallye 1.3


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Aanjager 306 Break 1999 met airco
    Door Mautje in forum Electronica
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 27-03-13, 09:19
  2. Middenconsole loshalen
    Door Gaai in forum Interieur
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 12-09-12, 20:56
  3. (Mikeyh) - 306 Break 1999 Ph3, welke lampen moeten erin?
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  4. (wodian) - Versnellingsbak Loshalen
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (stylo038) - Kan de CV-unit 1.8 Break 1999 niet vinden
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.