Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 40

Onderwerp: Heeellp!!

  1. Naar Boven | #1
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Heeellp!!

    Oker, m'n auto rook naar benzine en toen ik ging kijken daarnet bleek het dat er een dikke plas lag bij de pomp:/ nu blijkt ie te lekken bij de koppeling van de retourslang en ik wilde de slang loskoppelen en toen brak de koppeling van de pomp zelf af . Nu heb ik een reservepomp maar hoe maak ik in vredesnaam die slangkoppeling los???? Heeeelp want ik ben gestrand en ANWB komt niet, te druk

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10B329 Safari/8536.25
    UA   

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.350
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat is kl0te! Helaas weet ik niet hoe ik je kan helpen.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  3. Naar Boven | #3
    marco 306xs's Schermafbeelding
    keurslager

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    08-06-17 om 23:50
    Locatie
    Delfgauw
    Leeftijd
    42
    Berichten
    345
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je bedoelt onder je achter bank????
    Zit er een metalen klem of een kunstof aansluit klem.

    ========== Post samengevoegd op 22:02 ========== De vorige post was op 21:51 ==========

    Ik ga er van uit dat er een kunstof aansluiting zit.
    Als je op de aansluiting kijkt, (klem is zwart) zie je een wit gedeelte zitten.Deze druk je een beetje in,en dan zou hij zo los moeten komen.
    Daily car 306 xs 1.8 16v
    Funn car 106 rallye 1.3

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Het is de andere, ik heb die los inmiddels met een groen knopje ipv de twee witte van de aanvoer, het ging om de retour, ik zie dat m'n vervangende pomp een groter tuutje heeft voor de aanvoer, hij komt van een 2.0 16v af, ik weet dat ie het doet als ik de stekker aansluit pompt ie rond dus dat is goed. Kan ik gewoon een ander tussenstuk bestellen om de slangaansluiting passend te maken?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10B329 Safari/8536.25

  6. Naar Boven | #5
    marco 306xs's Schermafbeelding
    keurslager

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    08-06-17 om 23:50
    Locatie
    Delfgauw
    Leeftijd
    42
    Berichten
    345
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Er zijn speciale tangen om die slang aansluitingen goed pas te maken (maar die tangen zullen wel vreselijk duur zijn)
    Ook is er wel wat universeels te krijgen.
    Hier bijvoorbeeld een linkje https://www.scootparts.nl/Snelsluiti...product/64887/

    Maar of dat ook bij Peugeot te verkrijgen is moet ik even voor je opzoeken.

    ========== Post samengevoegd op 22:35 ========== De vorige post was op 22:15 ==========

    Ik heb even op service box gezocht,maar een pomp voor een 1.8 16v en voor een 2.0 16v (zo wel de 135 en de 180 pk,wel gekeken naar een fase 2en 3),
    zouden het zelfde moeten zijn.

    Voor wat betreft de slang aansluiting.
    Er is gewoon een nieuw retour slang te bestellen.
    Maar nou komt de ham vraag,heb jij een pomp van een fase 1 of2/3 (ik bedoel natuurlijk de pomp van de 2.0)
    Daily car 306 xs 1.8 16v
    Funn car 106 rallye 1.3

  7. Naar Boven | #6
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik weet het niet, ik moet dat opzoeken als ik thuis ben, ik heb die pomp ooit in een opwelling op eBay besteld hahahahah , hij pompt in ieder geval maar de aanvoer aansluiting is dikker bij de nieuwe pomp

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10B329 Safari/8536.25

  8. Naar Boven | #7
    marco 306xs's Schermafbeelding
    keurslager

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    08-06-17 om 23:50
    Locatie
    Delfgauw
    Leeftijd
    42
    Berichten
    345
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan zou het een fase 1 pomp moeten zijn.
    En daar is ook een slangetje voor te bestellen.
    Maar dan moet je wel weten of het een fase 1 pomp is.
    Daily car 306 xs 1.8 16v
    Funn car 106 rallye 1.3

  9. Naar Boven | #8
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1nsane Bekijk Berichten
    Ik weet het niet, ik moet dat opzoeken als ik thuis ben,
    Er staat toch een nummer op.


  10. Naar Boven | #9
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    het nummer er van weet ik zo even niet. Ik weet wel dat de pomp die erin zit van ...maker of waker is en de vervanging die ik heb liggen is van VDO.

    Zie op de foto:

    foto (32).jpgfoto (33).jpg

  11. Naar Boven | #10
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    sorry voor de brakke kwaliteit foto's, zoals wel op de 2e foto te zien is, is het aanvoer tuutje van de pomp dikker dan de retour tuut, terwijl die op de huidige pomp even groot zijn (daar is de aanvoer tuut net zo smal als de retourtuut).

    Edit, dit was de titel van de Ad op ebay:




    Edit 2: deze is precies het zelfde qua hoe hij eruit ziet:

    https://www.eurocarparts.com/ecp/c/P...8ff5511&000148

    ========== Post samengevoegd 07-08-13 op 00:07 ========== De vorige post was 06-08-13 op 23:39 ==========

    ik heb het donkerbruine vermoeden dat de pomp die ik in de reserve had een diesel pomp is. Nu is de grootte van de tank van beide modellen gelijk en vermoed ik dus ook wel dat het past. Als ik hem aansluit op de stekker gaat hij ook gewoon vrolijk pompen als ik het contact aan zet op de zelfde manier als de oude pomp dat doet. Zou dat een groot probleem zijn als ik een slang connector bestel die op de pomp past?
    Laatst gewijzigd door 1nsane; 06-08-13 om 23:53.

  12. Naar Boven | #11
    marco 306xs's Schermafbeelding
    keurslager

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    08-06-17 om 23:50
    Locatie
    Delfgauw
    Leeftijd
    42
    Berichten
    345
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik ben er inmiddels wel achter dat je een fase2/3 pomp hebt gekocht (aangezien er een vlotter/niveau meter op zit,en een fase 1 heeft een losse pomp en een losse meter) . Ook ben ik er achter dat er bij een 135pk 2.0 (er zijn 2 type pompen,cabrio versie wel of niet),maar daar zijn 2 type retour slangen mogelijk. Bij de 180 pk 2.0 versie is de pomp ( verschillende onderdeel nummers,wel of geen cabrio) wel anders,maar is de retour slang het zelfde. Ook heb ik nog even gekeken welke pomp er nu in je auto zit (ik heb ook een 1.8 16v,ongeveer even oud). Deze pomp zit ook in de 135pk en de 180 pk versie (de niet cabrio versie). Dus is het duidelijk dat je nu een cabrio pomp gekocht hebt van een 135 pk of een 180 pk. Maar ga ik nog even verder zoeken,blijkt dus weer dat een retour slang van een 180 pk versie de zelfde is als de slang die je nu op je 1.8 16v zit. En die past dus niet. Conclusie,je moet haast wel een 135pk 2.0 cabrio pomp gekocht hebben,en daar is de retour slang niet meer leverbaar van. Kort samen gevat,een hoop zoek werk,zonder resultaat. Ik lees nu dat je vermoed dat je een diesel pomp gekocht hebt,niet aansluiten/gebruiken. Op een gegeven moment kan je wel van alles aan gaan proberen te sluiten,maar ga je de problemen alleen maar groter maken. Als je niet de juiste gegevens van de donor auto hebt (dus kenteken,chassis nr,benzine motor,diesel enz enz) ga je alleen maar problemen zoeken.
    Laatst gewijzigd door marco 306xs; 07-08-13 om 00:39.
    Daily car 306 xs 1.8 16v
    Funn car 106 rallye 1.3

  13. Naar Boven | #12
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    achja, ik ben meer van de macgyver generatie, als het werkt, waarom niet?

    Ik denk trouwens niet dat het een cabrio pomp is aangezien hij optisch gelijk is aan de diesel pomp.

    Het probleem is niet zozeer de retourslang of wat voor slang dan ook. het enige probleem in mijn optiek is dat de aanvoer aansluiting op de "nieuwe" pomp wat groter is van diameter, in principe zou ik dus met een koppelingetje van de dieselvariant klaar moeten zijn theoretisch gesproken.

    Mocht ik dat niet kunnen bestellen, dan ga ik wel naar opdam en ruil ik de dieselpomp om voor een benzine versie, scheelt een hoop ge-etter natuurlijk maar ik dacht voor een temporary fix dat het wel kan om ff deze pomp in te bouwen. Ik bedoel, als het past, pompt, werkt en m'n motor van voldoende peut voorziet dan zie ik het probleem niet :P

  14. Naar Boven | #13
    marco 306xs's Schermafbeelding
    keurslager

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    08-06-17 om 23:50
    Locatie
    Delfgauw
    Leeftijd
    42
    Berichten
    345
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ook bij de diesel variant zijn er meerder versie mogelijk. (meerdere onderdeel nummers beschikbaar)
    Waarom zou dat zijn...........................iets met pomp druk/opbrengst misschien!!!!!!!!!!!!!
    Opties misschien allemaal het zelfde,maar daar houdt het dan bij op.

    Je hebt nu iets gekocht waar je totaal niet van weet waar het uit komt (eerst denk je dat het een pomp van een benzine motor is,om er laten een diesel pomp van te maken),en is het dan wel van een 2.0 en niet van een 1.4 (en ja die dingen zien er allemaal het zelfde uit,heb ze al vaak zat vervangen/gezien).


    Maar goed,doe er mee wat je wilt (met mijn gegeven tips),het is jouw auto/geld.....
    Laatst gewijzigd door marco 306xs; 07-08-13 om 01:43.
    Daily car 306 xs 1.8 16v
    Funn car 106 rallye 1.3

  15. Naar Boven | #14
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Heb je ook gelijk in, Diesel is sowieso ook visceuzer dan benzine dus het lijkt me inderdaad beter om de pomp gewoon te wisselen voor een benzine versie, achja, van de week maar even langs Opdam, ik heb ze gebeld en hebben een pomp liggen van een 1.8 16v multipoint en die heb ik laten reserveren. Kijken of ze de Dieselpomp willen ruilen zou wel mooi zijn!

  16. Naar Boven | #15
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Zo, pompje is besteld en komt als het goed is morgen binnen . wel even een vraag, die fixatie ring om de pomp heen, is die makkelijk te verwijderen? ik had gezien dat een vorige eigenaar waarschijnlijk deze of al een keer heeft verwijderd of een poging heeft gedaan tot afgaande op de sporen op de ring. Ik probeerde hem al even los te krijgen maar dat ging niet zo eenvoudig. Is er nog een truc voor? Bijvoorbeeld WD40 ertussen spuiten?


 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.