Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 13 van 13

Onderwerp: einddemper pasvorm

  1. Naar Boven | #1
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    11-12-18 om 15:41
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: einddemper pasvorm

    beste mede 306 ers.

    Ik heb sinds een aardige tijd een 306 1.8 16v xs uit 2000 en sinds een tijdje lekt de uitlaat bij de koppeling van de einddemper op de middenpijp.

    Nu dacht ik dat alleen de middenpijp rot was alleen een week geleden ongeveer reed ik de garage uit en viel de uitlaat er onder uit (of nouja, hij viel bij de einddemper los). Gelukkig kon ik als een ware mc gyver met mijn busje wd40, een leeg fris flesje en wat ijzerdraad wat ik had liggen alles weer aan elkaar flansen, waarschijnlijk zat het al langer los maar was het ophangrubber van de middenpijp losgeschoten waardoor de boel over het asfalt schuurde.

    Toen ik de boel even professorisch aan elkaar maakte zag ik ook wat gaatjes in de einddemper dus bedacht ik dat het handiger is om zowel de middenpijp als de einddemper te vervangen.

    Na wat fact finding op het web kwam ik er achter bij hbase dat er 2 types einddemper zijn die zouden moeten passen:

    uitlaat.png

    Na wat rondzoeken heb ik bijvoorbeeld bij Winparts de middenpijp gevonden voor een schappelijke prijs alleen de einddemper modellen verschillen verschrikkelijk in prijs. Het "vierkante model" is over het algemeen rond de 160 euro terwijl het ronde model bijvoorbeeld hier meer dan 100 euro goedkoper is:

    http://www.beparts.nl/a-28358582/1-8...ugeot-306-1-8/

    Mijn vraag is, maakt het erg veel uit als ik dat model monteer? Het lijkt me dat als H base en ook andere websites op basis van kenteken aangeven dat het zou moeten passen dat het gewoon goed is maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee?

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 06:56
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Voor mijn GTi had Bosal niet de boxed uitlaat, dus bij mij steekt er nu ook een ronde onder.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  3. Naar Boven | #3
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    11-12-18 om 15:41
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    oke, ik kwam er trouwens net achter dat de uitlaat waarvan ik het linkje had meegestuurd de 103pk versie is en niet de 110pk versie zoals de mijne (ik heb de 16v en niet de 8v).

    Op het oog is het enige verschil dat de einddemper van de link wel de zelfde ophangpunten heeft maar alleen 1 minder (die bij de flens naar de middenpijp).

    Zou dat een probleem zijn?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 06:56
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Oeh, dat weet ik niet.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  6. Naar Boven | #5
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    11-12-18 om 15:41
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    oke, ik heb op de site van Bosal gekeken en als je bij de 1.8 kijkt, dan zie je dat ze inderdaad voor de 1.8 en 1.8 16v twee verschillende dempers hebben, nu zie ik wel dat de middenpijp van beide types gelijk is, aannemende dat de carrosserie ook gelijk is, zou het denk ik wel moeten passen of zit ik er dan echt naast?

    Valt me trouwens op dat als je een einddemper voor de diesel besteld, je de zelfde krijgt :+

    uitlaat2.png

  7. Naar Boven | #6
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    11-12-18 om 15:41
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hop, zojuist een hele set besteld voor 110 euro bij Beparts. Bedrijf even gebeld en hij kon voor de zelfde prijs als de 1.8 8v demper ook een 1.8 16v demper bestellen dus prima de middenpijp was het zelfde dus als het goed is geen gedonder met pasvorm.

    Nu nog even de binnenstad garage bellen om een brug te huren voor een uurtje

  8. Naar Boven | #7
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    11-12-18 om 15:41
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Zojuist even de middenpijp en einddemper gemonteerd. Ik was vooraf een beetje bevreesd dat het misschien niet optimaal zou passen omdat het een of ander aftermarket merk is wat ik niet kende (Ferroz) maar ik kan het aanraden! Past als gegoten! Zeker voor die prijs prima spul!

  9. Naar Boven | #8
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 06:56
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    En hopen dat het materiaal dik genoeg is en dus niet snel door roest door het Nederlandse strooizout...
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  10. Naar Boven | #9
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    11-12-18 om 15:41
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    tja, nou moet ik wel zeggen dat de dikte van het staal voor zover ik het kon zien wat dikker was dan het originele spul wat er onder vandaan kwam dus met wat geluk zit dat wel goed, en ach, al gaat het een jaar minder lang mee dan origineel, dan nog weegt dat niet op tegen het prijsverschil.
    Deze set kostte me 110 euro en een set van bosal had me in totaal ongeveer 250 gekost. Dan heb je twee van deze setjes en hou je nog geld over ;-)

  11. Naar Boven | #10
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    30-05-13 om 18:16
    Berichten
    532
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP

    Vrouw Gebruiker komt uit: Europa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1nsane Bekijk Berichten
    Dan heb je twee van deze setjes en hou je nog geld over ;-)
    I like the way you think

    Kun je ook een nette dubbele uitlaat maken als je de oude (niet geroeste) uitlaatbuis gebruikt

  12. Naar Boven | #11
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    11-12-18 om 15:41
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    zo is dat! Ik heb overigens de middenpijp bij de garage weg gegooid want die was zowel bij de flens aan de einddemper kant als bij de middendemper aardig krokant, de einddemper echter is bij nadere inspectie niet eens zo slecht dus die bewaar ik voor het geval dat, die is nog wel te redden met wat minimaal laswerk en een vriend van me heeft nog een profi las installatie die ik mag gebruiken als ik dat wil

  13. Naar Boven | #12
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    30-05-13 om 18:16
    Berichten
    532
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP

    Vrouw Gebruiker komt uit: Europa

    Dat is altijd meegenomen. Altijd handig om een reserve demper te hebben

  14. Naar Boven | #13
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    11-12-18 om 15:41
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    inderdaad zo heb ik ook nog een reserve benzinepomp ingepakt liggen in de achterbak, je weet maar nooit


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. einddemper gti-6 / s16
    Door jurjenvduijn in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30-01-13, 09:16
  2. Einddemper 1.4i '96 op 1.6 '93?
    Door Flatser in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21-10-11, 10:13
  3. einddemper xsi
    Door Thijmen306 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22-06-09, 21:14
  4. (Koen306) - Gti/S16 einddemper op XSi
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.