Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 25

Onderwerp: zware motor problemen. Cilinder 1 en 4 11 bar, 2 en 3 3 bar.

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    42
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: zware motor problemen. Cilinder 1 en 4 11 bar, 2 en 3 3 bar.

    Heeft iemand toevallig nog een XU7JP blok liggen, ben bang dat mijn blok redelijk dood is aangezien nog maar twee van de vier cilinders de benodigde compressie hebben.

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Die is absoluut overleden... Meer als 1 bar verschil tussen de cilinders is al een reden om hem open te trekken...
    Heb je de kop er al afgehaald? Motor wisselen kan snel genoeg, maar ik zou wel willen weten waarom er zulke grote afwijkingen zijn.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hier staat een XU7JP4 1.8 16V, (1999) net nieuwe distr. en al die gein.
    Zit nog wel in een Xara, die gaat weg i.v.m. aanschaf 307


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    42
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Nee heb de kop er nog niet afgehaald, heb al redelijk veel aan het blok gedaan. Vorige eigenaar was een prutser om het kort samen te vatten. Wil dus eigenlijk niet nog meer tijd investeren in een dood blok. Wil dus eigenlijk maar gelijk het blok wisselen om er vanaf te zijn.

    ========== Post samengevoegd op 11:28 ========== De vorige post was op 11:27 ==========

    En wat wordt er gevraagd voor de Xara?? 16 klepper is natuur ook een optie om erin te leggen.

  6. Naar Boven | #5
    joop-groen's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2008
    Laatst Online
    20-05-15 om 22:10
    Locatie
    deurne
    Leeftijd
    53
    Berichten
    303
    Topics
    20
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb ook nog een 2.0 16v van bouwjaar 1999 deze is helemaal compleet
    met kabelboom assen computer de klok dashboard en hij komt uit een 306 cabriolet
    prijs 400 euro

  7. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    42
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hi Joop, dan kom ik in de problemen met mijn kenteken, staat nu op 1.8 8v. als ik er een 2 liter in ga lepelen heb ik meer dan 10 procent afwijken in het vermogen. Houd in dat ik hem daarna weer volledig rdw moet gaan laten keuren. Prijs is trouwens wel ok

  8. Naar Boven | #7
    joop-groen's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2008
    Laatst Online
    20-05-15 om 22:10
    Locatie
    deurne
    Leeftijd
    53
    Berichten
    303
    Topics
    20
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kosten op kenteken kost 50 euro bij de rdw
    ik heb het zelf gedaan met een 1.6 naar 2.0 16 en deze is van 1999
    anders bel me daar maar over
    Laatst gewijzigd door joop-groen; 05-05-13 om 15:16.

  9. Naar Boven | #8
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    30-05-13 om 18:16
    Berichten
    532
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP

    Vrouw Gebruiker komt uit: Europa

    Koprevisie is zo gedaan joh en waarschijnlijk enkel je koppakking naar de kl*te (verschil tussen 2 en 3 is doorslag tussen die 2)
    Grote kans dat het onderblok gewoon goed is, kun je achter komen door de olie af te tappen en kijken naar koperkleurige metaaldeeltjes.
    Zitten die er niet in zijn de lagerschalen nog goed.

    Als je een ander blok erin legt moet je ook de papieren hebben van het blok. Als ze gaan mieren neuken en ze gaan het motornummer nakijken dan heb je een groot probleem als het blok uit een gestolen wagen komt.
    Maar goed bij Joop heb je die kans niet gelukkig en € 400,- voor een complete 2.0 16v met alles erbij is niks en omzetten is ook zo gedaan.
    Moet wel een 4 cilinder blijven en de inhoud mag niet teveel afwijken. Vermogen is inderdaad meer als 10% maar dat is niet zo duur qua aanpassing.
    Reken met een koprevisie op 4 a 500 euro, zonder kapotte kleppen. Met komt er 15 per klep bij.
    Maar je bent dan toch bezig kun je gelijk alles meenemen zoals keerringen, waterpompje, koppeling evt enzovoorts.
    Ook dan ben je zeker van een goed gezond blok zonder gezeur.

    Als je het blok gaat wisselen wil ik de oude wel overnemen met alles erbij voor een leuke prijs

  10. Naar Boven | #9
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 21:02
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.469
    Topics
    258
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nou ik wist het al. Joop is een betrouwbare bron en die prijs is net. Mocht er iets zijn dan doet Joop ook niet moeilijk.
    En als Cabbie306 je nog 'statiegeld' geeft voor je oude blok kom je erg goed weg.
    En RDW die zijn niet zo moeilijk hoor. Ik vond (heb div auto's ingevoerd) de douaniers in het zelfde pand grotere lastpakken (die had de productiegegevens van mn auto opgehoest (wel knap trouwens) en stond erop een radio die af-fabriek in een Arosa die ik importeerde inzat maar natuurlijk allang weg was, mee te tellen. En dan alles in de wij-vorm vertellen en vragen. )
    Peugeot 306 cabrio 1.6 8v 1998 / CitroŽn Xsara Picasso 1.6 8v 2003

  11. Naar Boven | #10
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik schreef Xara, is een Xantia

    500 euries.

    Met alle papieren wat aan het blok gedaan is + NAP stand.
    Kan rijdend naar je toe komen, kan je er nog mee proefdraaien ook.
    Je oude blok stuur je naar Cabbie.
    Hoef je ook geen remmen aan te passen, of een uitlaat aan te schaffen
    De rest van de auto verkoop je door, met werkende airco, hou je nog geld over ook.

    DSC01394.jpgDSC01393.jpgDSC01395.jpg


  12. Naar Boven | #11
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    42
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Keuzes keuzes keuzes Heb via vos demontage een zelfde blok als ik nu heb gestuurd gekregen. Kosten 450 euro. Ga nog ff een nachtje slapen, ff goed nadenken of wat ik ga doen. een ding is zeker, dit blok haal ik eruit. Wordt vervolgd

    ========== Post samengevoegd op 19:26 ========== De vorige post was op 18:43 ==========

    Hebben jullie hier ervaring mee, motorflush. Las ergens dat de kleppen eventueel ook vast kunnen blijven plakken waardoor ik weinig compressie op cilinder 2 en 3 heb. Eerst de auto lekker warm rijden, een half uurtje lekker doorrijden.
    Daarna de flush in de motor gooien en de wagen een kwartier tot een half
    uur stationair laten draaien, niet gaan rijden want de motor word niet
    lekker meer gesmeerd omdat de olie net water word.
    Daarna de olie aftappen, die inmiddels pik en pik zwart is, stinkt
    waarschijnlijk ook en oliefilter verwijderen.
    Ik wacht meestal een paar uur tot een hele nacht om de olie goed af te
    laten lopen, en dan verse olie met een nieuw filterje erin, en als het
    goed is is de motor van binnen weer als nieuw en zijn alle oliekanaaltjes
    weer open en brandschoon.
    Ik heb het de eerste keer zelfs 2 keer gedaan, tweede keer was de olie
    redelijk schoon, en geen last meer van plakkende kleppen.

  13. Naar Boven | #12
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    30-05-13 om 18:16
    Berichten
    532
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP

    Vrouw Gebruiker komt uit: Europa

    Zijn zeker niet de kleppen, bij zoveel verschil is het 100% de koppakking die tussen de 2 cilinders door is.
    Motor flush gebruik ik na een koprevisie om eventuele kvs en mayo resten te verwijderen. Goedkope olie erin en wat atf erbij werkt ook goed. Daarna olie verversen en oude zooi inleveren, dan zou het goed moeten zijn.
    Ander blok kan zeker goed maar ook dan heb je het risico dat je de ellende van een ander koopt.

    Heb gisteren bijvoorbeeld een andere rad gehaald, uit een 2.0 16v met garantie dat die goed is maar deze is zo lek als een mandje. Dit was een rad maar een blok breng je niet zomaar terug. Sloper kan heel goed zeggen dat ze goed zijn maar bij binnenkomst gaat een wagen gelijk naar de demontage en uit elkaar. Die gaan echt die blokken niet testen en openhalen of ze goed zijn.

    Wat het verhaal van die flush gebruikt gaat dat meer over hydraulische stoters. 8v's hebben die niet en worden zoiezo door de nokkenstok naar beneden geduwd. Of je klepveer is rot of de kleppen zijn krom maar dan krijg je meer over druk in het cartergedeelte en dat zijn hele andere problemen.
    Klepseals zou nog kunnen maar ook dan heb je overdruk in de carterontluchting en zou eventueel de peilstok eruit geduwd worden. Dit is te testen met een cilinderlektest.
    De auto hoeft echter ook geen olie of kvs te verbruiken of de wel bekende mayo resten, niet bij een doorslag tussen de 2 cilinders van de pakking.

    Ik zou echt de kop reviseren, wat dingen nog laten testen en gewoon goed onderhoud te plegen. Die blokken zijn ook oersterk maar enkel veel koppakking problemen. Misschien is die koppakking gewoon een keer hergebruikt of de motor te warm geworden.

    Blok voor 450 ?? Wat zijn de kosten voor het overzetten ?
    Pak je gelijk de ditributieriem mee en waterpomp ?
    Olie moet ververst worden, nieuwe kvs en evt keerringen van de krukas en versnellingsbak erin, koppeling vervangen of in ieder geval de drukgroep/lager.
    Kom je toch weer op een 900 a 1000 euro uit. Is toch een flink bedrag en met een koprevisie en goede beurt ben je waarschijnlijk goedkoper uit en ken je de algemene staat van de motor.

    Succes met het overdenken !

  14. Naar Boven | #13
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    16-08-13 om 12:08
    Locatie
    Heerlen
    Leeftijd
    42
    Berichten
    53
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU7JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Cabbie306 Thanxs voor alle info, ik ga vanavond starten met het demontere van de kop. Heb hier en daar nog wat info ingewonnen en het is waarschijnlijk de pakking die doorgeslagen is. Lets hope. Ben ik goedkoper uit en veel minder werk. Blok kan ik altijd nog vervangen. Eerst maar eens ff bij het begin beginnen Wordt vervolgd.

  15. Naar Boven | #14
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Edwin, Hoe lang zit de oude d-riem erop? Overweeg voor je zelf hoelang dat geleden is, en wellicht is het verstandig om riemset en waterpomp ook even mee te nemen. Het spul moet er toch af, en wil je het goed doen, dan moet je de riemset vervangen.

    Koppakking kun je snel genoeg testen; trek de peilstok eruit, en hou er een aansteker bij. Als het begint te knetteren, zit er water bij de olie, en dat kan maar 1 ding betekenen.. Ook kun je met koude draaiende motor je radiatordop eraf draaien, als het borrelt in het reservoir, dan is dat ook foute boel..
    Laatst gewijzigd door Muschkie; 06-05-13 om 10:39.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  16. Naar Boven | #15
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    30-05-13 om 18:16
    Berichten
    532
    Topics
    17
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP

    Vrouw Gebruiker komt uit: Europa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    Koppakking kun je snel genoeg testen; trek de peilstok eruit, en hou er een aansteker bij. Als het begint te knetteren, zit er water bij de olie, en dat kan maar 1 ding betekenen.. Ook kun je met koude draaiende motor je radiatordop eraf draaien, als het borrelt in het reservoir, dan is dat ook foute boel..
    Is alleen niet zo als de koppakking is doorgeslagen tussen de cilinders (rechte oversteek gemaakt waar de pakking het dunst is tussen de cilinders). Hoef je geen kvs bij de olie of andersom te hebben. Meestal is het echter wel zo maar dat ligt aan de plek waar die is doorgeslagen. Zie ze vaak genoeg dat het net tussen alle kanalen doorgescheurd is en hierdoor niet lekt. Daarom ben ik ook niet gek van die papieren pakkingen. Gebruik liever staal of koper maar dat is wat anders


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Motor "problemen" 306-1.6, axiaal lagers hoorbaar.
    Door Zodiac in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18-04-12, 08:54
  2. Stuurhuis cilinder 306 2.0 XSI 8v
    Door Renaud in forum Onderstel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 13-03-12, 10:26
  3. bougie uit cilinder 2 geblazen
    Door brommie in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 31-12-11, 07:12
  4. Zware koppeling, airco ratelt, km-stand half beeld
    Door ktmod in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 25-06-10, 20:04
  5. Motor problemen - help!
    Door berend in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 24-01-07, 01:27

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.