Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 12 van 12

Onderwerp: Stuurbekrachtiging mogelijk?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2012
    Laatst Online
    12-02-14 om 21:51
    Leeftijd
    25
    Berichten
    13
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1994

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Stuurbekrachtiging mogelijk?

    Hallo.

    Ik vroeg me af of het mogelijk is om het stuurhuis etc van eenzelfde model 306 met stuurbekrachtiging over te zetten in mijn 306 zonder stuurbekrachtiging.

    Betreft een 306 xn uit 94.

    Wie kan dit bevestigen? En wat is er dan allemaal nodig qua onderdelen?

    Jeroen.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) CriOS/25.0.1364.124 Mobile/10B329 Safari/8536.25
    UA   

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het us inprincipe mogelijk.

    Echter moet je er wel opletten dat de stuurpomp van de donor van het zelfde motortype af komt als jou eigen auto (tu/xu)

    Dan heb je nodig:
    Stuurpomp
    Stuurhuis
    Leidingen
    Reservoir
    Electronica

    De 306 is voor zover ik weet uitgerust met een stuurbekrachtigingssysteem die pas inschakeld op het moment dat de auto 30km/h of lager rijd.

    Hoe dit precies geregeld word en hoe alles in elkaar zit weet ik niet dus daar zul je wel wat onderzoek naar moeten doen.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2012
    Laatst Online
    12-02-14 om 21:51
    Leeftijd
    25
    Berichten
    13
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1994

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt voor je reactie!

    Ik heb een TU motor.

    Ik heb een phase 1, dus neem aan dat ik dan ook heel het gebeuren uit een andere phase 1 moet trekken?

    Over dat inschakelen onder 30km/u moet ik even wat onderzoek naar gaan doen ja.
    Of iemand die hier meer vanaf weet?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) CriOS/25.0.1364.124 Mobile/10B329 Safari/8536.25
    Laatst gewijzigd door Sjaroe; 10-04-13 om 10:14.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nee het is belangrijk dat het dan van een 306 met tu motor komt.
    En dan maakt het volgens mij nog wel uit of het een nieuw of oud type tu motor is.

    Dus als jij een oud type tu motor hebt mag de stuurbekrachtiging best van een phase 2 komen zolang het maar een oud type tu motor is.

    Let daar wel goed op want de laatste serie phase 1 zijn soms al uitgerust met nieuw type blok terwijl de phase 2 soms een oud type blok heeft (franse logica)

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  6. Naar Boven | #5
    Sander Swinkels's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2008
    Laatst Online
    18-10-18 om 10:43
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.106
    Topics
    67
    Auto
    Ford Mondeo ST220 Station
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar
    2002
    Kleur
    Zilver

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat betreft die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging..

    Nou, volgens mij is dat de grootste onzin moet ik eerlijk zeggen.. Want stuurbekrachtiging is namelijk eigenlijk alleen maar echt nodig op lage snelheden of met inparkeren.. Op hogere snelheden (50+ zeg maar) merk je niet meer echt of je wel of geen stuurbekrachtiging hebt.. Omdat je op die snelheden je stuur niet ineens ff helemaal rond hoeft te gooien..

    Lijkt me dat dat dus absoluut niet zo is.. Ik heb er ook nog nooit van gehoord..

  7. Naar Boven | #6
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 16:54
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Swinkels Bekijk Berichten
    Wat betreft die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging..

    Nou, volgens mij is dat de grootste onzin moet ik eerlijk zeggen.. Want stuurbekrachtiging is namelijk eigenlijk alleen maar echt nodig op lage snelheden of met inparkeren.. Op hogere snelheden (50+ zeg maar) merk je niet meer echt of je wel of geen stuurbekrachtiging hebt.. Omdat je op die snelheden je stuur niet ineens ff helemaal rond hoeft te gooien..

    Lijkt me dat dat dus absoluut niet zo is.. Ik heb er ook nog nooit van gehoord..
    De 607 is volgens mij de eerste Peugeot die dit wel had (snelheidsafhankelijke SB). Was toen iets nieuws, dus denk niet dat de 306 dit ook heeft

    Stuurbekrachtiging is inderdaad alleen nodig bij inparkeren. Op de weg heb ik liever geen bekrachtiging of weinig i.v.m. het gevoel.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2012
    Laatst Online
    12-02-14 om 21:51
    Leeftijd
    25
    Berichten
    13
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1994

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt voor de reacties.

    Ik ga binnekort maar eens rondbellen naar autosloperijen of ze nog een mooi 306je hebben staan met tu motor waar ik dat allemaal uit kan plukken !

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) CriOS/25.0.1364.124 Mobile/10B329 Safari/8536.25

  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Das inderdaad de grootste onzin die er is.

    STB van een TU is TU. Enige wat je moet hebben is de juiste motorsteun waar de pomp ook op komt, daar zit bij de verschillende fases nog wel eens verschil in. Verder is het een volledig mechanisch systeem, met een aantal sensoren voor niveau ed.

    Dus de juiste motorsteun is het belangerijkste. Verder is het allemaal goed uitwisselbaar, maar wel een grote klus. Ook heb je een ander multiriem en klein grut nodig.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heren ik schrijf ook alleen maar wat ik ooit eens gelezen/gehoord heb. Dat niet altijd alle info klopt zal best. Alleen iets subtieler mensen op hun fouten wijzen zou prettig zijn.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  11. Naar Boven | #10
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 09:47
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.579
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Swinkels Bekijk Berichten
    Wat betreft die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging..

    Nou, volgens mij is dat de grootste onzin moet ik eerlijk zeggen.. Want stuurbekrachtiging is namelijk eigenlijk alleen maar echt nodig op lage snelheden of met inparkeren.. Op hogere snelheden (50+ zeg maar) merk je niet meer echt of je wel of geen stuurbekrachtiging hebt.. Omdat je op die snelheden je stuur niet ineens ff helemaal rond hoeft te gooien..


    Lijkt me dat dat dus absoluut niet zo is.. Ik heb er ook nog nooit van gehoord..
    Het bestaat wel maar zeker niet bij de 306.

  12. Naar Boven | #11
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kees is het (bijna) helemaal eens met Theo


    Maarruh komt dit nu niet op hetzelfde neer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    pas inschakeld op het moment dat de auto 30km/h of lager rijd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Swinkels Bekijk Berichten
    Op hogere snelheden (50+ zeg maar) merk je niet meer echt of je wel of geen stuurbekrachtiging hebt..


  13. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De wonderen zij de wereld nog niet uit

    Achja nico, lijkt wel aardig op hetzelfde neer te komen. Alleen dacht ik dus (of nouja had ik ergens begrepen) dat de stuurbekrachtiging dan pas in werking komt.

    Maar hoe dan oom is dit systeem een geregelde stuurbekrachtiging (je kunt wel zegge van niet maar dan sla je de spijker mis) de pomp word electronisch geregeld (of door kleppen) om een zo gelijk mogelihke druk te houden. Daarnaast word de mate van bekrachtiging bepaald door de stuur aktie (dit systeem werd al op oude honda's toegepast.)

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease
    Reply With Quote Registreer Om Te Antwoorden UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA   


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Stuurbekrachtiging?
    Door FCS in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22-11-08, 10:38
  2. Olie Stuurbekrachtiging...
    Door jecepede in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 06-06-08, 13:22
  3. (cel4hir) - is dit mogelijk?
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  4. (Nakkie040) - stuurbekrachtiging
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (mark j) - stuurbekrachtiging
    Door Team306Tuning in forum Ophanging / Remmen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.