Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 24

Onderwerp: Koppelingskabel of hydrauliek

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    05-04-13 om 14:12
    Leeftijd
    50
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 break
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Koppelingskabel of hydrauliek

    Hallo, mannen,

    Heeft een 1.8i 16v break uit '99 een kopelingskabel of is dat hydraulisch?

    Ik heb overal gelezen hier over de kabel ook meteen vervangen, maar ik vind dit model toch redelijk "modern". Zou verwachten dat die dus hydraulisch is..?

    De kopeling schuurt en komt heel snel op, zodat die ook meteen af wil slaan , als je niet goed oplet. Maar hij slipt niet.

    Nog ideeën over, of maar gewoon setje bestellen en ....kabel of...?

    En wat word er bedoeld met de hevel?

    Grt,Kees

  2. Naar Boven | #2
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hij heeft een ouderwetse kabel
    Je hebt wel een zelfstellende of 1tje die je handmatig moet afstellen.

    Zo te lezen is je drukgroep + lager einde oefening, beste is dan een setje compleet met plaat vervangen.

    De hevel is de vork die het lager tegen de drukgroep aantrekt/duwt.
    Nr2 op het plaatje



  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    306 heeft altijd kabel. Bepaalde modellen hebben een zelf stellende variant en ander modellen weer een handmatig te stellen variant. Ik vermoed dat jij een zelf stellende kabel hebt.

    Gezien de omschrijving vermoed ik ook dat de drukgroep aan zn eind is.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 22:44
    Berichten
    3.653
    Topics
    43
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Serieus? Mijn vorige XSi was van het snelle oppakken, ook na vervanging van de koppeling en kabel. Die ik nu heb pakt later op ook na vervanging van koppeling en kabel. Ik kan er nog steeds niet aan wennen

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    05-04-13 om 14:12
    Leeftijd
    50
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 break
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt voor de snelle reactie,mannen..

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    05-04-13 om 14:12
    Leeftijd
    50
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 break
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Nou, zo makkelijk gat dat dus blijkbaar niet.

    Hij is nu helemaal aan zn einde, heb m gisteren af moeten slepen.

    Nu wil ik die koppelingsset bestellen, maar bij Heuts zeggen ze dus dat er 2 verschillende voor zijn.

    Bij winparts hebben ze alleen van valeo al 4 verschillende...voor die bouwjaren.
    Dus, welke moet ik hebben???

    En wie kent Kawe?
    Valeo beste keuze qua prijs/kwaliteit?

  8. Naar Boven | #7
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    06-03-19 om 18:45
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Sowieso is Valeo de beste kwaliteits keuze Vergeet niet het druklager te vervangen. En de keerring van de versnellingsbak.
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Valeo is de beste inderdaad. En voor een XU is er naar mijn idee maar 1 soort. Kun je de verschillen ook zien tussen die 4 sets?

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1

  10. Naar Boven | #9
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Sachs is ook goed, betrouwbaar en betaalbaar.
    Scheelt 25% met Valeo

    ========== Post samengevoegd op 12:22 ========== De vorige post was op 12:14 ==========

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    Kun je de verschillen ook zien tussen die 4 sets?
    2 vallen af = tm '98
    2 hebben verschil in de spiebaan, als je dat een verschil mag noemen.

    spiebaan : 18,2 x 20,8
    spiebaan : 18,2 x 20,97


  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    05-04-13 om 14:12
    Leeftijd
    50
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 break
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ok, nou, ik heb ff gebeld en maar ene bestel. Zullen zien..

    Nou, dan nog iets aanvullends..

    Men zegt dat ik de versnellingsbakolie maoet vervangen...en de keerring.

    Nu ben ik meer van motoren en dan is het gewoon n kwestie van wat dot4 vervangen. Ook geen kabel..

    Hoe zit dat hier dan.
    Die versnellingsbakolie, waar moet je die (bij) vullen? Is iets anders dan de gewone motorolie, neem ik aan,he?! Ja, lijkt n beetje onnozele vraag, ik weet, maar aangezien deze met een kabel werkt, is er dan geen dot of iets dergelijk nodig?

    En die keerring, waar zit die zo ongeveer? Hebben jullie daar een afbeelding of een nummer van?

    Tx..

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Officieel is het 1,8 liter bakolie speciaal voor Peugeot en Citroen 75W80.

    Aftappen kan via de plug aan de onderzijde van de bak, en bijvullen moet officieel aan de zijkant. Ik vul altijd bij vanaf de bovenkan bij de ontluchtingsplug. Deze zit vlak bij de koppelingshevel. Op die manier weet ik zeker dat er de juiste hoeveelheid in komt.

    De keerringen waar over gesproken wordt zijn de andrijfaskeerringen. Deze kun je met een grote schroevendraaier verwijderen, en dan met een grote passende dop en/of een kunststof hamer zo weer voorzichtig intikken. Zorg er wel voor dat dit absoluut voorzichtig en recht gebeurd.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    05-04-13 om 14:12
    Leeftijd
    50
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 break
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ok, dus de bak moet zowiezo leeg..moet dat omdat t niet anders kan of omdat het beter is?

    IK had hier gelezen dat de linkeras eruit moet. Dat betekent dat ik aan die kant de keerring moet vervangen?

  14. Naar Boven | #13
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Waarom zou je alleen bijvullen, je moet die handeling toch al verrichten.
    Gewoon vers, weet je zeker dat je het goed hebt gedaan
    Bak aftappen > koppeling gaan doen > bak afvullen.

    i.d.d. de keerring van de korte as.


  15. Naar Boven | #14
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2013
    Laatst Online
    05-04-13 om 14:12
    Leeftijd
    50
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 break
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ja ok, ik wilde alleen weten of t ook kan zonder de olie af te tappen, maar niet dus.

    Zit er niet ook nog een filter in dan? Wss niet, anders hadden jullie dat wel vermeld , he..

    Ohja, die olie...75W80. merk zal eigen keuze zijn, neem ik aan....

    Bedankt weer....

  16. Naar Boven | #15
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    06-03-19 om 18:45
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Waar woon je ergens? Als het in de buurt van Amsterdam is, dan kunnen we je wellicht hier mee helpen.
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Hydrauliek olie cabriokap
    Door Bert 306 in forum Cabrio
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11-04-11, 21:45
  2. Borgveertje koppelingskabel aan pedaal
    Door Balmerino in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 17-04-10, 20:45
  3. (Blue Lagoon Cabrio) - 306 cabrio hydrauliek leidingen
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.