Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 20

Onderwerp: Motor loopt schokkend

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    05-09-13 om 16:10
    Locatie
    Aalten
    Leeftijd
    24
    Berichten
    39
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 16V XSI
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Motor loopt schokkend

    Mede 306jes,

    Mijn 306 loopt heel mooi, vanaf de 2000/3000 toeren, als je daaronder (bv bij 1500 toeren) het rechter pedaal onderin trapt, begint hij te schokken. Als je rustig gas geeft tijdens het opschakelen gebeurd er niets en loopt hij als een zonnetje. Ook heb ik het idee dat als je een tijd rustig opschakeld zonder het gas onderin te trappen, hij het ook minder doet (als je wel eens behoorlijk gas geeft).
    Nou denken we dat het ligt aan de bobine, kan iemand dit misschien bevestigen of heeft iemand andere ideeen?

    Ik hoop van jullie te horen,
    Wouter.
    Ps. het is een 306 die op LPG rijd, zal ook bijdragen aan het probleem.

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:33
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    699
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Doet hij dat altijd of alleen als hij koud is , dus als je begint te rijden, rij zelf ook op lpg en ken dat probleem maar dan alleen met koude motor, dus eerst een stukje op benzine zetten en pas na een paar km over op gas, probeer het maar eens hoor ik het wel.

  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    05-09-13 om 16:10
    Locatie
    Aalten
    Leeftijd
    24
    Berichten
    39
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 16V XSI
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Nee, hij doet dat niet alleen als hij koud is. Heb meer het idee dat hij het pas doet als hij warm word.
    Gr

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb je de problemen zowel op LPG als op benzine?

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    05-09-13 om 16:10
    Locatie
    Aalten
    Leeftijd
    24
    Berichten
    39
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 16V XSI
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Nee, alleenals ik op lpg rijd. Een probleem met de afstelling lijkt mij dus?

  7. Naar Boven | #6
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:33
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    699
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Denk dat je langs de gasboer moet voor de afstelling.

  8. Naar Boven | #7
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    05-09-13 om 16:10
    Locatie
    Aalten
    Leeftijd
    24
    Berichten
    39
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 16V XSI
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Gaan we dat binnenkort maar eens doen. Maar volgens mij is het ook wel een beetje lpg eigen, dat ligt schokken bij het optrekken met lage toerentallen.

  9. Naar Boven | #8
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:33
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    699
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woukk Bekijk Berichten
    Gaan we dat binnenkort maar eens doen. Maar volgens mij is het ook wel een beetje lpg eigen, dat ligt schokken bij het optrekken met lage toerentallen.
    Heb daar nog niet zoveel van gemerkt maar een 1400 op gas is dus niet zo' fel alleen in de hogere toeren wil hij goed weg maar die tijd heb ik zo ongeveer gehad alhoewel ik het zo af en toe nog wel eens leuk vind en rustig optrekken scheelt brandstof en dat begint ook aan te tikken de laatste tijd.
    Heb je trouwens het waterpijl (kvs pijl) nog gecontroleerd de laatste tijd en geen luchtbellen in de verdamper?

  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    05-09-13 om 16:10
    Locatie
    Aalten
    Leeftijd
    24
    Berichten
    39
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 16V XSI
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brumbrum Bekijk Berichten
    Heb daar nog niet zoveel van gemerkt maar een 1400 op gas is dus niet zo' fel alleen in de hogere toeren wil hij goed weg maar die tijd heb ik zo ongeveer gehad alhoewel ik het zo af en toe nog wel eens leuk vind en rustig optrekken scheelt brandstof en dat begint ook aan te tikken de laatste tijd.
    Heb je trouwens het waterpijl (kvs pijl) nog gecontroleerd de laatste tijd en geen luchtbellen in de verdamper?
    Mijne wil hoog in toeren ook als een malle, 2.0 135 PK....

    Nee, niet gecheckt.

  11. Naar Boven | #10
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als de problemen alleen voordoen op LPG, dan moet je het toch daarin zoeken. Ik zo daarvoor gewoon even naar een lokale gasboer gaan. Die kan je er ongetwijfeld mee helpen. LPG is me (ondanks dat het een makkelijk systeem is) even de pet te boven. Ik heb er nog nooit aan gesleuteld.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.6; nl-nl; SonyEricssonU20i Build/1.1.A.0.8) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  12. Naar Boven | #11
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Verdamper niet lekker meer.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  13. Naar Boven | #12
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    05-09-13 om 16:10
    Locatie
    Aalten
    Leeftijd
    24
    Berichten
    39
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 16V XSI
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    Verdamper niet lekker meer.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30
    Te verklaren omdat hij alleen laag in toeren schokt?

  14. Naar Boven | #13
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Jazeker,

    Dat komt door de onderdruk/vacuum. Hoger in toeren heb je daar veel minder last van, temeer omdat er dan een aantal sensoren niet meer mee doen die de stationair regeling in toom houden. Hoger in toeren praat je over deellast of vollast stand, en daar heeft de ECU een mapsetting voor die bepaald hoeveel er wordt ingespoten. That's all, een vacuum komt er dan veel minder aan te pas.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  15. Naar Boven | #14
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    +1.

    Komt wel vaker voor bij oudere gas installaties.

    Heb het ooit meegemaakt met een gas bak die ruim over de 2ton zat. Liep onderin beroerd nieuwe verdamper er op en klaar.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; nl-nl; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  16. Naar Boven | #15
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2013
    Laatst Online
    05-09-13 om 16:10
    Locatie
    Aalten
    Leeftijd
    24
    Berichten
    39
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 16V XSI
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    Jazeker,

    Dat komt door de onderdruk/vacuum. Hoger in toeren heb je daar veel minder last van, temeer omdat er dan een aantal sensoren niet meer mee doen die de stationair regeling in toom houden. Hoger in toeren praat je over deellast of vollast stand, en daar heeft de ECU een mapsetting voor die bepaald hoeveel er wordt ingespoten. That's all, een vacuum komt er dan veel minder aan te pas.
    Wat moet dat kosten? Paar tientjes?


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. HELP! Motor temp loopt op tot +/- 120C!
    Door Joep in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 32
    Laatste bericht: 31-12-12, 13:24
  2. Motor loopt haperend
    Door mr.dark in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 07-03-11, 12:10
  3. Motor loopt slecht ( 3 cilinders )
    Door Pindaaa in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 21-01-11, 13:39
  4. motor loopt niet lekker
    Door ADB-CIF in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 13-11-10, 15:56
  5. (fransGTI-6) - motor loopt slecht
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.