Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 41

Onderwerp: diagnose, 3 cilinders?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    13-05-13 om 13:21
    Leeftijd
    39
    Berichten
    12
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: diagnose, 3 cilinders?

    Mensen ik heb een probleem!

    Mijn s16 heeft een jaar min of meer probleemloos gereden, op wat kleine dingen na.
    Al vanaf het begin suist het onder de motorkap, ik stoor me hier niet echt aan, dus zo gelaten.
    Nu is het echter zo dat met kerst de auto vanuit het niets op de snelweg ermee ophield.
    Geen power meer, bij het opnieuw starten sloeg je wel aan maar liep zeer beroerd.
    Gevoelsmatig op 3 pitten, als ik gas gaf viel de auto helemaal weg.
    Soms kwam is wel lekker op, maar viel in uit als de 3500 toeren bereikt waren.
    Nog steeds geen power, de auto maar laten staan en de volgende ochtend terug.
    De auto startte gewoon en reed weer prima, bijna een maand geen problemen gehad totdat ie weer dezelfde kuren kreeg.
    Een vriend heeft me afgesleept en tijdens het afslepen heb ik de auto in z'n 6 gezet en koppeling op laten komen, de auto sloeg wel aan maar bij intrappen koppeling viel ie weer weg naar 500 toeren.
    Na een paar km pakte de auto hem toch weer op en kon ik weer zelf rijden.
    De volgende dag geprobeerd om een stukje door de buurt te rijden, wederom dezelfde problemen.
    Nu start de auto soms wel soms niet, durf er natuurlijk niet meer mee te rijden.
    Als ie wel goed loopt hoor ik een licht fluitend geluid.

    Iemand een idee?

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Mensen ik heb een probleem! Mijn s16 heeft een jaar min of meer probleemloos gereden, op wat kleine dingen na. al vanaf het begin suist het onder de motorkap, ik stoor me hier niet echt aan, dus zo gelaten. nu is het echter zo dat met kerst de auto vanuit het niets op de snelweg ermee ophield. geen power meer. Bij het opnieuw starten, sloeg je wel aan, maar liep zeer beroerd, gevoelsmatig op 3 pitten. als ik gas gaf, viel de auto helemaal weg. soms kwam is wel lekker op, maar viel in uit als de 3500 toeren bereikt waren. nog steeds geen power. de auto maar laten staan en de volgende ochtend terug. De auto startte gewoon en reed weer prima. Bijna een maand geen problemen gehad, totdat ie weer dezelfde kuren kreeg. Een vriend heeft me afgesleept en tijdens het afslepen heb ik de auto in z'n 6 gezet en koppeling op laten komen, de auto sloeg wel aan, maar bij intrappen koppeling viel ie weer weg naar 500 toeren. na een paar km pakte de auto hem toch weer op en kon ik weer zelf rijden. de volgende dag geprobeerd om een stukje door de buurt te rijden, wederom dezelfde problemen. nu start de auto soms wel, soms niet, durf er natuurlijk niet meer mee te rijden. als ie wel goed loopt hoor ik een licht fluitend geluid. iemand een idee?
    Laatst gewijzigd door Bengel; 01-02-13 om 16:31. Reden: leesbaar gemaakt

  2. Naar Boven | #2
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het op 3 cilinders lopen klinkt als een slechte/kapotte bobine. Toevallig heb ik een tijd geleden eenzelfde probleem gehad.
    Het fluitende geluid is zo niet te beoordelen, dat zul je toch wat specifieker moeten omschrijven. En wat bedoel je met suizen onder de motorkap?
    Je schrijft dat het om een S16 gaat, als ik het goed begrijp gewoon een geïmporteerde GTi? Die zijn in landen als Duitsland en Frankrijk als S16 verkocht.

  3. Naar Boven | #3
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het sissen kan van een (lek?) vacuümpotje komen. Voor de rest weet ik het niet. De bobines zijn een zwak punt, dat is bekend.
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Volgens mij heeft hij een (geïmporteerde)GTi aan het bouwjaar en zijn opmerking over de "6" te zien.
    Dus (de niet aanwezige) vacuümpotjes zijn dan natuurlijk uit te sluiten. Ik zet mijn geld op een kapotte bobine.

  6. Naar Boven | #5
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Waar gaat het over ?
    Ik zie alleen een heel zwart vlak.


  7. Naar Boven | #6
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel Bekijk Berichten
    Waar gaat het over ?
    Ik zie alleen een heel zwart vlak.
    Quote van topicstarter:
    Laatst gewijzigd door Rouge-Gti6; 01-02-13 om 16:23.

  8. Naar Boven | #7
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rouge-Gti6 Bekijk Berichten
    Volgens mij heeft hij een (geïmporteerde)GTi aan het bouwjaar en zijn opmerking over de "6" te zien.
    Dus (de niet aanwezige) vacuümpotjes zijn dan natuurlijk uit te sluiten. Ik zet mijn geld op een kapotte bobine.
    Oeps, niet goed gelezen
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  9. Naar Boven | #8
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik moest ook twee keer lezen voor ik het begreep. Hij heeft het ook niet echt duidelijk gemaakt om welk type het ging.

  10. Naar Boven | #9
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nog steeds Rouge.

    Ik bedoel daar mee.
    Maak in je vraag duidelijk wat je bedoeld, (zie voorwaarden bij lid worden)
    Daar hoort ook duidelijk leesbaar bij.
    Een komma is vervolg van een zin, een punt is einde zin nieuwe regel.

    Niet om dit topic nu af te zeiken, je moest eens weten hoeveel beginposten ik leesbaar heb zitten maken.


  11. Naar Boven | #10
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat geloof ik graag, een paar leestekens doen vaak wonderen.
    Een heel duidelijk verhaal is het inderdaad niet bepaald

  12. Naar Boven | #11
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zo duidelijker

    Beetje erg lang gewacht om een probleem op te willen lossen zo te lezen,
    Dan af laten slepen en evengoed toch proberen te starten, nu maar hopen dat er niet meer naar z'n grootje is gegaan.

    Suc6


  13. Naar Boven | #12
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    07-07-15 om 14:11
    Locatie
    Medemblik
    Berichten
    155
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 S16 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1994 / XU10J4

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb zelf 2 blokken in me s16 gehad met soortgelijke problemen.
    Mocht het wel een S16 zijn dan zijn het meestal de bobine's zoals al eerder genoemd is,
    of zoals ik zelf ook mee gemaakt heb verkeerde bougie's.
    Als je ff verder zoekt op internet zul je meerdere topics en forums vinden waarbij word verteld welke bougie's wel en niet werken.
    Ik had er eerst Bosch Super + dingen in zitten, ruim 8 maanden nergens last van gehad en toen precies de zelfde klachten.
    Nieuwe Bosch in gedaan weer eerste tijd geen last en vervolgens weer klachten. Nu NGK er in en geen klachten meer,
    word overigens ook vaak aangeraden om in een S16 alleen NGK te doen.

  14. Naar Boven | #13
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:33
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.347
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    NGK wordt toch meestal afgeraden?

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.0.4; nl-nl; SonyEricssonLT26i Build/6.1.A.2.55) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  15. Naar Boven | #14
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bij de XU motoren niet doen, worden te heet en brand een gat in je zuiger(s)
    De TU kan ze wel hebben.

    XU is Bosch of Originele dealer bougies.


  16. Naar Boven | #15
    peuspeter's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2011
    Laatst Online
    24-03-14 om 19:35
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    38
    Berichten
    566
    Topics
    16
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4R

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel Bekijk Berichten
    XU is Bosch of Originele dealer bougies.
    Dit zijn champions, heb deze bougie's vorig jaar gekocht.
    Ik krijg al airmiles bij het cjib.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Diagnose gevraagd
    Door Bengel in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 40
    Laatste bericht: 24-11-12, 01:02
  2. Motor loopt slecht ( 3 cilinders )
    Door Pindaaa in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 21-01-11, 13:39
  3. 1.8 16v lpg-g3 loopt op 2 cilinders
    Door rachid in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 11-01-11, 19:47
  4. 1.4 loopt soms op 3 cilinders
    Door Duncan in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 11-08-08, 16:29
  5. zelf diagnose lampje
    Door vdehond in forum Electronica
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 19-01-07, 18:52

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.