Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 22

Onderwerp: peugeot 306 1.6 rook uit ventilator

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    17-02-13 om 14:58
    Leeftijd
    26
    Berichten
    3
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: peugeot 306 1.6 rook uit ventilator

    Hallo Autoliefhebbers

    Ik heb momenteel nu al 2 jaar een peugeot 306 in mijn bezit en vanaf het begin dat ik hem kocht , lekte als de motor warm werd olie op het spuitstuk, omdat de pakking venieuwd moest worden , ik heb mij laten vertellen dat dit geen kwaad kon, ik moest alleen vaker me olie bijvullen en pakking had ik zo kunne vervangen is niet zo duur was mij verteld . ook had ik dus door mijn ventilatoren een brandende olie lucht ,maar dit werd minder naar mate je hem langer aan had staan .

    Nu opeens heb ik rook uit mijn ventilatoren , op warme stand veel en op koude stand een beetje , ik heb geen airco.

    ik heb ook last van veel vocht in de auto in verband met een lek dakraam , altijd al last van gehad , maar nu opeens heb ik beslagen ruiten aan de binnezijde van mijn auto , die gewoon niet meer weg te krijgen zijn .misschien is het toeval.

    maar ik zet het er gewoon voor de zekerheid bij .

    ik ben gewoon door blijven rijden met ventilator dicht en dan heb ik geen last van de rook , wel de beslagen ruiten nog wel , en wat ik in die tussentijd gemerkt heb, waren 2 dingen .

    1x starte ik me auto , zette hem in mijn achteruit , en liet te koppeling per ongeluk schieten waardoor die uitviel. toen ik hem weer aan wou zetten
    startte de auto niet gelijk , ik draaide de sleutel 2 keer om en hoorde dat het een beetje stroef ging , bij de derde keer ging die aan gelukkig
    maar klonk het nog beetje stroef de eerst 5 a 10 seconden .

    en toen daarna had ik nog 1 keer bij het starte dat ik hem wel gewoon aankreeg in 1 keer maar dat het wel 5 / 10 seconden beetje stroef klonk allemaal .

    ik heb echt geen idee wat het is ,
    ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

    alvast bedankt , ik hoor het graag tegemoet
    met vriendelijke groet,



    Ronald van Berk

  2. Naar Boven | #2
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik neem aan de pakking van de kleppendeksel ?
    Om er na constatering lekken nog 300km naar huis rijden kan op zich geen kwaad.
    Wel had je dan gelijk die pakking moeten vernieuwen, die zit er niet alleen tegen het lekken, ook om de druk binnen het deksel te houden.

    Gevolg hiervan zal je interieur-filter verzadigd zijn en de nodige walmen doorlaten.
    Die zit onder je parafaan aan de bijrijderskant, vervang die en gelijk even alle troep wat daar onder zit uitzuigen (2 torxjes los)

    De beslagen ruiten komt natuurlijk doordat je de aanjager niet aan hebt en een dak wat alleen maar vocht door laat.
    Simpel, dak open en in de hoeken de afvoer doorprikken, of met luchtdruk doorblazen, rubbers invetten.

    Het moeilijk starten kan ik nog niet thuis brengen.
    "stroef" kan natuurlijk ook een halfdode startmotor en/of accu zijn.


  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:52
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hoi Ronald,

    Hier ga je veel handige tips vinden!

    Hopelijk is het niet je kachel.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 17:38
    Berichten
    3.653
    Topics
    43
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zoals Bengel al benoemd. Die rook komt via de kleppendeksel naar buiten door hoge druk. Aanbeveling is om de kleppendekselpakking te vervangen, want die lucht is ook niet gezond. En het is ook niet gezond om in een ongeventileerde ruimte te zitten. Zorg er ook voor dat de carterontluchtingslangen vrij zijn van sludge. Dit ziet er uit als mayo, en onstaat door menging van vocht en olie. Dit probleem doet zich voornamelijk voor door veelal rijden van korte afstanden.

  6. Naar Boven | #5
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kachel ga ik niet van uit Joep
    Kun je zelf vrij snel checken, is de condens op de ruiten vettig, zakt het pijl van de KVS, is de bijrijderskant nat (en vettig).


  7. Naar Boven | #6
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:52
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Rook was toch meestal kapotte kachel?

    Heb ik het denk ik verkeerd begrepen
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    17-02-13 om 14:58
    Leeftijd
    26
    Berichten
    3
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: reactie

    ja korte afstanden rijden klopt wel !
    ik ga gelijk een kleppen deksel pakking vervangen , want die lekt ja .

    ik hoor me kleppen ook tikken misschien is dat ook wat info?

    en me condens lijkt wat vettig inderdaad ik haal het nu aan de binnenzijde steeds weg met een trekker
    en dan na een tijdje is het vettiog dus wazig zelf na de trekker , en dan die ik heel klein spraytje glasreiniger en dan kan ik weer ff 3 min normaal zien ,
    is echt levens gevaarlijk !

    ik ga ff kijken of ik die paar handelingen voor elkaar krijg

    voor me dakraam gewoon doorblazen? en dan rubbers invetten ? want een nrieuwe rubber is ook moeilijk te krijgen .

    alvast bedankt

    ========== Post samengevoegd op 19:03 ========== De vorige post was op 19:02 ==========

    maar me bijrijders kant is niet nat ,en kvs zakt ook niet , plus ik heb nu me ventilators nu helemaal dicht staan ,

    ========== Post samengevoegd op 19:07 ========== De vorige post was op 19:03 ==========

    en of de rook door hoge druk naar nbuiten komt weet ik ook niet want in mijn motorkap komt niet veel rook ,misschien heel klein beetje van de afgedropen olie gelekt bij kleppendeksel die op het spruitstuk komt maar , uit ventilator meer , en nog nooit last van gehad terwijl olie al langer op spruitstuk komt , en me dakraam lekte ook al lang en , volgens mijbegon het beslaan van me ruiten al een week voor dat mn ventilaot ging roken , dat was voor heen meer 1 pluimje ofzo

  9. Naar Boven | #8
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronoo1992 Bekijk Berichten
    en me condens lijkt wat vettig inderdaad ik haal het nu aan de binnenzijde steeds weg met een trekker
    en dan na een tijdje is het vettiog dus wazig zelf na de trekker , en dan die ik heel klein spraytje glasreiniger en dan kan ik weer ff 3 min normaal zien ,
    is echt levens gevaarlijk !
    Dit is echt niet normaal. Klinkt toch enigszins als een lekke kachelradiateur.
    Heb je de roostertjes aan de zijkant van de middenconsole ook al losgehaald en bekeken? Als hier witte aanslag zit je weet genoeg.

  10. Naar Boven | #9
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    "klinkt" als.
    Dan zou het vettige vocht ergens vandaan moeten komen, als er nergens vochtverlies is kun je dat al uitsluiten.
    Dan, alle kleppen staan dicht dan zou alle vocht naar beneden moeten, daar is ook niets nat.

    Daarvoor, met druppelende olie de walmen naar binnen, voeg daar de vocht uit het dak bij.
    Die kan geen kant op nu er niet geventileerd word, glas is nu eenmaal een materiaal waar vocht graag verblijft
    en hinderlijk omdat je er nu eenmaal doorheen wil kijken.

    Oh ja, van het dak de afvoerkanalen schoonblazen/doorprikken, ff testen met een plantengieter.
    Alg en andere troep van het rubber soppen, dan met zuurvrije vaseline het rubber weer fit maken.


  11. Naar Boven | #10
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    26-02-19 om 19:43
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.953
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    306 ruimen en een andere 306 kopen

    Ik heb vandaag gezien dat je voor 600 euro een prima 306 kan kopen

    Maar ff serieus, ik vermoed ook de kachelradiator.
    Dat is wel een vervelende klus, want je dashboard moet er helemaal uit.

    En dat je auto slecht start nadat jeje koppeling hebt laten schieten is redelijk normaal. Ik zou me daar niet al te druk om maken.

  12. Naar Boven | #11
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    06-03-19 om 18:45
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Vocht op het raam is vettig door de oliewalmen.

    Maak na het vervangen van je kleppendekselpakking ook je spruitstuk goed schoon met remmenreimiger. De oude gelekte olie blijft er anders nog een hele tijd liggen en de walmen blijven naar binnen komen.

    Succes.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 2.3.3; nl-nl; GT-I9000 Build/GINGERBREAD) AppleWebKit/533.1 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/533.1

  13. Naar Boven | #12
    Thijssie306's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    19-06-13 om 20:04
    Berichten
    14
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / dw8

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat ik zelf meestal doe is de kleppendeksel pakking vervangen door vloeibare pakking eerst goed ontvetten en daarna de pakking aanbrengen. Werkt 9 vd 10x beter dan de originele pakking :-)

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.0.3; nl-nl; GT-P3110 Build/IML74K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Safari/534.30

  14. Naar Boven | #13
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:52
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie306 Bekijk Berichten
    Wat ik zelf meestal doe is de kleppendeksel pakking vervangen door vloeibare pakking eerst goed ontvetten en daarna de pakking aanbrengen. Werkt 9 vd 10x beter dan de originele pakking :-)

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.0.3; nl-nl; GT-P3110 Build/IML74K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Safari/534.30
    Is dat wel goed?

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.0.4; nl-nl; SonyEricssonLT26i Build/6.1.A.2.55) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  15. Naar Boven | #14
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Of het goed is geen idee.
    Kan ze ook die beiden doen, dus EN de pakking EN de vloeibare.

    Lijkt me iets als een fietsband, is die lek dan plak je die
    Zwakste punt van die band blijft/word waar de band geplakt is, net als bij een las die altijd naast de las gaat scheuren.

    Meer een noodoplossing als je ergens onderweg bent.


  16. Naar Boven | #15
    Thijssie306's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2012
    Laatst Online
    19-06-13 om 20:04
    Berichten
    14
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / dw8

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    het probleem is vaak dat de kleppendeksel na een x kilometers niet helemaal recht meer is, een klein laagje vloeibare pakking op een nieuwe (originele) pakking is dan een stuk goedkoper dan een nieuwe kleppendeksel


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Stoom/rook?? ditributiekant motorblok
    Door Sannies77 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 03-07-12, 19:39
  2. Zwarte Rook, Motorcontrole lampje
    Door Skate1992 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 23-06-11, 07:48
  3. Beetje Blauwe Rook
    Door Skate1992 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 11-03-11, 10:58
  4. rook uit uitlaat
    Door rikkie in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 03-05-10, 19:25
  5. (wjr306) - rook ventilatiegaten
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.