Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 30

Onderwerp: temparatuur 306

  1. Naar Boven | #1
    rolocop's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    07-02-13 om 12:23
    Locatie
    woudrichem
    Leeftijd
    53
    Berichten
    11
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: temparatuur 306

    Hallo , inmiddels zeer tevreden over mijn 306 break uit 2000
    echter kom ik nu achter iets raars mijn motortemp komt bijna niet hoger als 90 graden .. schommeld tussen 80 en 90 graden .ok normaal ? .
    maar als ik de motor lang laat lopen (Stationair ) wordt hij gewoon niet warmer dan die 90 graden zelfs na 10 a 15 min , zie zelfs dat de meter iets terug loopt
    dan weer naar de 90 graden . bij de aankoop had ik dit ook gedaan , warm laten worden, en toen sloeg de fan aan bij de 98 /100 ? graden en sloeg ook weer af ,


    zelf heb ik het sys nagelopen maar zie niets raars niets staat onder druk , de slangen worden warm radiateur ook ,,kachel werkt goed , wel merk ik op dat de koelslangen zacht blijven bij een warme motor
    net alsof er lucht in zit .. maar zitten toch vol water . normaal moeten de slangen wat harder aanvoelen .en als de motor afkoelt weer zachter worden .
    verder rijd de auto gewoon goed . of is dit normaal bij wat kouder weer .? lijkt mij een termo probleem,,, maar heeft wel gewerkt bij aanschaf .
    Laatst gewijzigd door rolocop; 10-11-12 om 15:45.

  2. Naar Boven | #2
    Jens's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2012
    Laatst Online
    05-03-18 om 15:57
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    54
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / XU7JP4

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De mijne (1.8 16v uit 2000) wordt op dit moment ook niet warmer dan 80 graden, lijkt mij met het huidige weer te maken te hebben.

  3. Naar Boven | #3
    rolocop's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    07-02-13 om 12:23
    Locatie
    woudrichem
    Leeftijd
    53
    Berichten
    11
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    hallo Jens .. ok de temp van 80 -90 graden is normaal ,, maar als je stil staat moet de meter na 15 min toch hoger komen en dat de fan aanslaat ,
    mmmmm

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 09:47
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.579
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jens Bekijk Berichten
    De mijne (1.8 16v uit 2000) wordt op dit moment ook niet warmer dan 80 graden, lijkt mij met het huidige weer te maken te hebben.
    De motortemperatuur wordt bepaald door de thermostaat.
    Alleen onder extreme buitentemperaturen zou de invloed daarvan merkbaar kunnen worden.
    Het huidige weer (10 graden) heeft bij een normaal werkend koelsysteem geen invloed op de motortemperatuur.

  6. Naar Boven | #5
    rolocop's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    07-02-13 om 12:23
    Locatie
    woudrichem
    Leeftijd
    53
    Berichten
    11
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    klopt dacht ook al dat het niet mag uitmaken alleen misschien bij -20 maar bij mij vindt ik het wel wat raar dat de meter niet verder wil 15 min wachten (na een rid op de 80 km wegen) lijkt mij wel lang genoeg
    om de temp naar de aanslag te brengen van de fan .. ook al is de thermostaat stuk of open blijft staan ...niet rijden geen koeling ....
    misschien nog langer wachten hoop niet dat er iets gebeurd met het blok zelf .

  7. Naar Boven | #6
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 09:47
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.579
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het koelsysteem heeft kennelijk zonder rijwind genoeg capaciteit om de warmte kwijt te raken, dat is toch mooi?
    Hoeft absoluut geen probleem te betekenen, integendeel....

  8. Naar Boven | #7
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kan het even niet terug vinden Keezx

    Je had een mooi stukje geschreven over de tolerantie in de Peug-temp-meter.
    Iets van waardes die de naald "vast" hielden en bij andere merken heerlijk variabel stonden te dansen.


  9. Naar Boven | #8
    Jens's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2012
    Laatst Online
    05-03-18 om 15:57
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    54
    Topics
    8
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / XU7JP4

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keezx Bekijk Berichten
    De motortemperatuur wordt bepaald door de thermostaat.
    Alleen onder extreme buitentemperaturen zou de invloed daarvan merkbaar kunnen worden.
    Het huidige weer (10 graden) heeft bij een normaal werkend koelsysteem geen invloed op de motortemperatuur.
    Ok, weer wat geleerd...

  10. Naar Boven | #9
    rolocop's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    07-02-13 om 12:23
    Locatie
    woudrichem
    Leeftijd
    53
    Berichten
    11
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jens Bekijk Berichten
    Ok, weer wat geleerd...
    Ok merk dat dit een onderwerp is wat bijna niet voorkomt. -))

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 2.3.5; nl-nl; GT-I9001 Build/GINGERBREAD) AppleWebKit/533.1 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/533.1

  11. Naar Boven | #10
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 09:47
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.579
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel Bekijk Berichten
    Kan het even niet terug vinden Keezx

    Je had een mooi stukje geschreven over de tolerantie in de Peug-temp-meter.
    Iets van waardes die de naald "vast" hielden en bij andere merken heerlijk variabel stonden te dansen.
    Volgens mij is het andersom....
    Bij Peugeot/PSA zie je vrij snel fluctuaties in wat de meter aanwijst, andere merken kiezen ervoor om sterk te bufferen zodat de bestuurder niet ongerust wordt.
    Is en kwestie van ontwerpfilosofie.
    In Juni in de Pyreneen was ik wel blij met die filosofie toen m'n temperatuur op een col snel opliep op de meter en ik op tijd in kon grijpen ....

    PS, ooit had ik een Renault met een lek koelsysteem en die bleek op luchtkoeling te kunnen rijden (lichtmetalen blok direct in de rijwind)
    Laatst gewijzigd door Keezx; 11-11-12 om 21:33.

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Haha Mooi verhaal . Over het algemeen heeft PSA de zaakjes qua koeling goed voor elkaar hoor. De snellere 306 varianten houden echter wel van een beetje warmte.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:52
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Afgelopen meeting bij de ANWB (voor meeting bezoekers wel bekend ):

    "Laat de auto maar 10 tot 15 minuutjes stationair draaien, dan gaat de temp. wel over de 100C heen en gaat de fan aan."

    Na 15 min.: Niks, nada, noppes. Temp = 90C.

    "Zal ik dan de ventilatie op koud zetten en dicht doen?" vroeg ik.

    "Oh, ja, dan gaat het sneller." zei de beste man.

    Na nog eens 10 min: Temp is netjes iets boven 90C, maar nog geen fan.

    Even flink gas geven en temp. gaat omhoog naar 100C en ja de fan slaat aan.

    Efficint blokje!

    Maar ik had me al ergens (hier?) laten vertellen dat het 2.0 8v blok goed is qua temp. regeling van zichzelf.

    Fan heeft nu 3 keer aan gestaan. Een keer na lang stuk snelweg jagen (had haast) waarbij deze pas bij stilstand aan ging, en twee keer op een bloedhete dag.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  14. Naar Boven | #13
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Yes Keezx, die uitleg bedoelde ik, niet gelijk paniek omdat je metertje nerveus doet
    ----------------------------------------------------------------------------------

    Kijk, zo komen we ergens.

    De "eis" om gelijk mee te vervangen.
    D-riem vervangen = ook Waterpomp vervangen (hij kan niet soepel genoeg doorpompen)
    Of "moet" dat omdat de boel toch open ligt.

    Snijdt dit hout ?

    ----------------------------------------------------------------------------------
    Ferdinand heeft weinig gemerkt van e.o.a.ANWB, die gaf een masterclass interieurwissel verderop.


  15. Naar Boven | #14
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:52
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    En ik kreeg een crash course in provisorisch doch beter dan origineel het koelvloeistof circuit afdoppen

    Ik vind het prettig dat bij PSA de naald lekker danst, dan weet ik meteen wat de temp. doet. Liever dan zo'n naald die van 90C ineens, plop naar 120C gaat omdat er iets mis is.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  16. Naar Boven | #15
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mijn GTi gaat in de stad vrolijk op en neer van 80 tot 100 graden. Geen centje pijn. Fan gaat bij mij ook pas bij 98/100 graden los.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.