Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: 306 Breack uit 1998 met 1.6 8 kleppen motor

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2012
    Laatst Online
    05-11-12 om 19:06
    Leeftijd
    54
    Berichten
    2
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1996 / VF37ENFZE32395766

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 306 Breack uit 1998 met 1.6 8 kleppen motor

    Hallo allemaal

    Het oudje stopt gisteren een kilometer van huis met draaien.
    Er was niets aan de hand
    Tot dat hij begon in te houden .
    En na een 3 seconden stopte.
    Kon hierna starten wat ik wilde , maar hij sloeg niet meer aan.
    Heb toen de motorkap geopend.
    En aan wat stekkers gerommeld en heb ook de bots schakelaar even ingedrukt
    Ben weer in de auto gaan zitten en hup hij starte weer.
    Weet absoluut niet of hij starte omdat ik wat gerommeld had.
    Of dat hij anders misschien ook wel had gestart.
    Vraag mij nu af wat kan dit zijn .
    Ben huiverig om er nu afstand mee te rijden.
    Is deze storing ook evt uit te lezen ?
    Of kan dit met deze auto niet. ?

    vr Groet

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Jawel,

    Zeker kan uitlezen. Het kan echter wel zo zijn dat er een storing in zit die niet te lezen is. Een versleten lambdasensor is er zo eentje... Sommige sensoren geven ook geen foutcode. Een onstekingsmodule kan bijvoorbeeld ook kapot zijn en geen foutcode geven. Uit lezen is echter wel het eerste waar ik altijd mee begin. Het stuurt je altijd in de goede richting.

    Had je al wat langer gereden? Of was de motor nog wat koud?
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2012
    Laatst Online
    05-11-12 om 19:06
    Leeftijd
    54
    Berichten
    2
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1996 / VF37ENFZE32395766

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hallo

    Was nog koud.
    Liep een 5 seconden zonder power
    Gaf toen een paar hikken , en stopte


    vr Groet

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    Gisteren om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan kan het de Lambdasonde zijn. Die Begint pas te werken als je uitlaatgassen zo een 800 graden zijn. Dat is zo ongeveer op het punt wanneer de motor op bedrijstemperatuur begint te komen, en de choke (koudloopregeling) over genomen wordt door de lambdasonde. Een Lambdasonde is geen eeuwige werkende sensor en heeft een vervangingsinterval van 100K of 160K. Dit KAN de veroozaker zijn, en als je met uitlezen niets gaat vinden aan foutcodes, dan zou dit het eerste zijn wat ik zou vervangen. Zeker als je km-stand op de 100K of 160K ligt of een veelvoud daarvan. Nu is het overigens zo dat een Peugeotdealer of een specialist met het betere uitleessoftware de lambdawaarde wel kan meten, en daaruit kan opmaken of die nog goed zijn werk doet.

    Mocht nu blijken dat het inderdaad de lambdasonde is, neem dan altijd een orginele Bosch, en geen universele. De draden zijn weerstandsafhankelijk, en elke beschadiging of lengte wijziging kan storingen opleveren. tis even slikken voor de prijs (tussen de 120 en 180 euro), en dan kun je er weer een hele tijd tegen. Tip; zoek een Bosch Car Centre op in jou buurt/regio. Daar zijn ze aanmerkelijk goedkoper dan de dealer (soms tot wel 80 euro...)
    Laatst gewijzigd door Muschkie; 23-10-12 om 09:59.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mee eens bosch car service punten zijn vaak goedkoper met de bosch onderdelen en hebben alle apperatuur in huis om je 306 goed te kunnen uitlezen.
    Heb er zelf hele goeie ervaring mee, mijn vorige 306 heb ik altijd daar in onderhoud gehad en echt nooit ellende gehad.

    Mozilla/5.0 (Symbian/3; Series60/5.3 NokiaN8-00/111.040.1511; Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/535.1 (KHTML, like Gecko) NokiaBrowser/8.3.1.4 Mobile Safari/535.1 3gpp-gba

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  7. Naar Boven | #6
    Tim
    Tim's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    28-12-15 om 23:05
    Locatie
    Tilburg
    Leeftijd
    27
    Berichten
    224
    Topics
    11
    Auto
    Peugeot 106 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1995 / TU3JP

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Eigenlijk zou je als zoiets gebeurt gelijk moeten kijken of je nog brandstof krijgt, kan het dubbele startrelais zijn achter de accubak.
    Komt ook wel is voor dat deze het half om half aan het begeven zijn.
    -Peugeot 306 2.0 16V Gti 167pk Wiseco Exit
    -Peugeot 106 1.6 8v XSi 100pk


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. 2.0 16v riem en kleppen
    Door lecar in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 25-04-10, 20:42
  2. kleppen stellen
    Door tun306 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 12-04-08, 12:58
  3. tikkende kleppen
    Door lamerstim in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 13-12-07, 20:19
  4. Kleppen stellen
    Door BG in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28-03-07, 18:51
  5. (G.i.s.n.) - Kleppen?
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.