Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 17

Onderwerp: vragen over rem en keuringsrapport

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2012
    Laatst Online
    04-07-13 om 10:00
    Locatie
    beverwijk
    Leeftijd
    53
    Berichten
    7
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 XR 1.6 Selection Hatchback
    Motor
    1.6 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: vragen over rem en keuringsrapport

    Beste Forum lezers ,

    Wie o Wie kan deze auto leek helpen ...

    Ik heb net een 306 XR 1.6 Selection gekocht bij een handelaar ,
    deze is gekeurd en ik snap iets niet ...

    Ik heb deze auto gekocht want hij reed wel lekker maar had wel wat opmerkingen over de rem en hij zij dat dit bij het merk hoorden , en me auto kreeg een nieuwe keuring dus als dit niet goed was dan zou het vervangen of er op afgekeurd worden ..
    Hij zou op vrijdag gekeurd worden en dan zaterdag klaar zijn , maar volgens de handelaar was er iets niet goed en was de verkeerde onderdeel
    gestuurd en kon de auto niet gekeurd worden en pas maandag klaar zijn..
    En dit klopte maandag kon ik me auto op halen ..
    Na navraag aan hem wat dat dan was kon hij me niet een juist antwoord geven ???
    NU dat ik de auto in me bezit heb , blijft ik toch met deze vraag zitten ....

    Als ik rem dan moet ik de rem pedaal meer dan de helft intrappen voor hij pas echt wat gaat remmen , en bij het helemaal goed intrappen van het pedaal
    remt hij dan wel oke...
    en nu zie ik op de keuringsrapport staan : AC5 1x mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage ???
    kan en mag hij dan wel goed gekeurd worden ??

    en er staat op dat er toch ergens een lekkage moet zijn melding RA2 1x overmatige olielekkage , alleen zie ik niks onder de wagen liggen dat ik kan zien waar dan ongeveer dat moet zitten ....


    Wie kan me helpen met een beetje duidelijke uitleg , wat het misschien kan zijn en deze codes inhouden of hoe ik er achter kan komen wat er dan wel .
    of niet gedaan is aan deze auto voor hij door de keuring kwam ...
    en staat namelijk ook niks bij de melding : goed gekeurd na reparatie ?



    iedereen alvast bedankt voor de genomen moeite ,
    en alle hulp ....

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 16:54
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een handelaar die zelf aan een auto sleutelt komt niet vaak voor...

    Ben bang dat ze crappy werk geleverd hebben, als ze al werk geleverd hebben.

    Beter was de auto van te voren door een onafhankelijke garage te laten controleren.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2012
    Laatst Online
    04-07-13 om 10:00
    Locatie
    beverwijk
    Leeftijd
    53
    Berichten
    7
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 XR 1.6 Selection Hatchback
    Motor
    1.6 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    hoi Joep83 ,

    nee deze handelaar heeft er ook niet zelf aan gesleuteld vandaar dat hij me ook niet
    kan vertellen wat er dan wel of niet gedaan is aan deze auto ??
    En dat hij dat pas weet als hij de rekening eens per maand krijgt en het dan pas ziet ,
    maar dat lijkt me toch vreemd als je me wel weet te bellen dat er een onderdeel niet is of verkeerd was gehaald en dan niet weten
    wat dat dan moet zijn geweest ?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 16:54
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat is heel raar. Ik denk dat je opgelicht bent.

    Een belletje en hij weet wat er gedaan zou moeten zijn.

    Bij mijn 306 zou ook nog vanalles aangevuld/vervangen worden. M'n vader zei me al "dat doen ze toch niet" en idd, dat hadden ze dus ook niet gedaan. Maar daar was de prijs ook naar.

    Kentekenplaathouders ook meteen er af gehaald en vervangen door platen van de huidige garage.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2012
    Laatst Online
    04-07-13 om 10:00
    Locatie
    beverwijk
    Leeftijd
    53
    Berichten
    7
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 XR 1.6 Selection Hatchback
    Motor
    1.6 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    net maar even de stoute schoenen aan getrokken en de RDW gebeld en daarna het keuring bedrijf ..

    Antwoord RDW .. geen melding van afkeuring eerste keer , dus maar een keer gekeurd of afgemeld ..
    Antwoord Keuring bedrijf ... melding van het remsysteem is waarschijnlijk dat de remblokken enz aan vervanging toe zijn , en de lekkage zijn ze verplicht als je motor waar dan ook maar ergens lekt , ivm milieu eisen die er gelden .. en kan dus overal zijn hoeft niet speciaal ernstig te zijn .. geen idee wat er dan aan gedaan is , maar iedere geval niks door hun vervangen of wat dan ook ?

    Tja daar kan je dan wat mee he , NOT

  7. Naar Boven | #6
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    en nu zie ik op de keuringsrapport staan : AC5 1x mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage ???
    kan en mag hij dan wel goed gekeurd worden ??


    Die lekkage code kan van alles zijn in het systeem, van inwendige lekkage in de bekrachtiger tot de cylinder achter.
    Als de remproef door de keuring komt vul je gewoon "aandachtspunt slijtage aan ....." in.

    De fout van niet goedgekeurd.
    Er word geen auto meer herkeurd, het is elke keer een keuring tot hij goed is gekeurd en afgemeld word.
    Dus het is niet even de remmen of wat vervangen en terug naar de garage voor je stempel.
    Elke keer word de hele bolide op elk punt gekeurd, let op dat je niet ongekeurd=onverzekerd rondrijdt.

    Zoals ik je probleem lees moet je een revisie setje halen, nieuwe remolie en flink ontluchten.
    Kijk met name linksachter op evt. lekkage bij de cylinder, komt daar vaker voor.


  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    +1 ik heb het gevoel dat er een lekke remcilinder is, en dat ze die misschien al wel hebben vervangen, om vervolgens slecht te gaan ontluchten. Wel moet je dan een remverschil achter hebben. Ik zou toch de auto naar een KUNDIG persoon brengen om dit te laten controleren. Het is onzin dat een Peugeot bekend staat om slechte remmen. Goede remmen zijn van levensbelang. Bezuinig daar niet op, en laat het goed controleren.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  9. Naar Boven | #8
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2012
    Laatst Online
    17-11-14 om 12:18
    Leeftijd
    35
    Berichten
    105
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / DW10TD

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Helemaal mee eens!

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 2.3.6; nl-nl; LG-E400 Build/GRK39F) AppleWebKit/533.1 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/533.1 MMS/LG-Android-MMS-V1.2

  10. Naar Boven | #9
    marco 306xs's Schermafbeelding
    keurslager

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    08-06-17 om 23:50
    Locatie
    Delfgauw
    Leeftijd
    42
    Berichten
    345
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heel simpel die ac code's (advies punt)

    Ac5 staat voor een advies punt,en houdt in dat er een ver gevorderde slijtage is aan een onderdeel van het rem systeem.
    Dat kan bijv. inhouden dat de remblokken zo ver versleten zijn,dat het verstandig is om de remblokken spoedig te vervangen,maar dat ze voor de apk nog net aan goed zijn. (theoretisch hoeft er maar 1mm voering op een remblok te zitten voor de apk)
    Maar het kan ook betekenen dat de remschijven sterk verroest zijn,maar dat 50% van de remschijf nog goed is,of dat de rem schijven zo danig dun zijn dat ze eigenlijk vervangen moeten worden,maar dat ze nog net aan de apk eis voldoen.
    Ook kan het betekenen dat er rem slangen sterk verdroogd zijn,maar dat er nog geen canvas zichtbaar is,en dat het nog net aan goed is voor de apk.

    Het zijn dus advies punten aan de klant,zodat deze weet dat er een aantal onderdelen aan het remsysteem aan vervanging toe zijn,maar dat het voor de apk NET AAN goed is.

    RA2 staat voor een olie lekkage.
    Ook dit is een ADVIES PUNT, en geen apk afkeur.
    Het is een melding aan de klant,dat er een overmatige olie lekkage aan de auto aanwezig is,en dat er dus een reparatie aan KAN komen.
    Deze regel/adviespunt wordt eigenlijk een beetje te vaak verkeerd ge´nterpreteerd.
    Je moet dit advies punt eigenlijk pas vermelden,als de auto een paar minuten op een plek geparkeerd staat,en er vervolgens een paar druppels op de grond zijn gevallen.
    Vaak gaan monteurs (ik ook vaak) op zeker en vermelden ze dit al snel op het rapport,zodat ze bij een mogelijke steekproef zeker geen problemen of discussies met de steekproef controleur hebben.



    Maar goed,ik zal je 1 advies geven (en dan zonder AC punt)
    Laat je auto door een kundig monteur na kijken.
    Remmen zijn namelijk geen onzin dingen,en wat betreft die olie lekkage/advies punt,daar zou ik me niet meteen zorgen om maken.
    Als je de auto door een kundig monteur na laat kijken,kan je hem eventueel vragen om er even na te laten kijken.

    Deze auto is duidelijk door een apk keur station na gekeken,zonder dat het iets mocht kosten.
    Het is dus allemaal minimaal wat betreft de technische staat van de auto.
    Leuk voor de verkopende partij (handelaar),maar minder voor jou.

    Wat betreft je rem probleem nu, ik zou er niet te lang mee wachten.
    Het kan lucht in je rem systeem zijn,maar er kan ook meer aan de hand zijn,en daar zit je niet op te wachten.
    Daily car 306 xs 1.8 16v
    Funn car 106 rallye 1.3

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2012
    Laatst Online
    04-07-13 om 10:00
    Locatie
    beverwijk
    Leeftijd
    53
    Berichten
    7
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 XR 1.6 Selection Hatchback
    Motor
    1.6 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    ja ik zal er zeker spoed mee maken met de remmen ...
    maar nu zit ik nog met de vraag , is het een normaal iets dat je de rempedaal voor de helft al moet intrappen voor deze remt ?
    mijn vorige wagen was dit dus niet zo , die tikte je maar even aan en je remde al ....
    Of heeft dit ook duidelijk te maken dat misschien de remblokken en schijven op zijn ??
    of is dit toch echt een ander duidelijk probleem ...

    en ik kan maar geen lekkage vinden onder de auto dus denk ik ook wel dat dit mee zal vallen ...

    maar iedereen vast bedankt voor alle info en genomen moeite

  12. Naar Boven | #11
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik zou haast zeggen
    Maak eens een afspraak met Ruud Plooyer of Fedor over de remmen, die zitten vlak bij je.


  13. Naar Boven | #12
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een rempedaal voor de helft moeten intrappen voor je iets gaat voelen, duidt op lucht in je remleidingen...
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  14. Naar Boven | #13
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2012
    Laatst Online
    04-07-13 om 10:00
    Locatie
    beverwijk
    Leeftijd
    53
    Berichten
    7
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 XR 1.6 Selection Hatchback
    Motor
    1.6 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    @Muschkie , maar als er lucht in je remleidingen zit , en je gaat pompen met remmen dan komt je rempedaal toch wel onder druk te staan of zie ik dit verkeerd ?

  15. Naar Boven | #14
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klopt
    MAAR, zakt hij daarna weer in ?

    Geloof me, op de helft pas pakken is maar een klein stukje tot helemaal niet meer remmen.


  16. Naar Boven | #15
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De eerste slag komt hij echt niet onder druk te staan; Dat doe jij met het intrappen van het pedaal. Daarmee pers je het lucht in elkaar. Op het moment dat jij het lucht maximaal hebt gecomprimeerd, ben je bij de olie, en dan voel je de remdruk. De olie activeerd de remzuiger, en dan remt je auto. Niet eerder. Dus als er veel lucht in zit rem je eigenlijk een stuk later. Ook je maximale remdruk is volledig weg. Het eind van je pedaal is dan het eind van je rembeweging. In theorie kunnen de remmen nog veel verder, maar het lucht in de leiding verlegd de remslag. Dit is totaal onveilig om mee te rijden. Stel dat er een remnippel niet helemaal is aangebracht, dan zuigt de leiding nog veel meer lucht aan. Dit met alle gevolgen van dien. Erg gevaarlijk dus.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Stuurhuiskap en remlichtschakelaar vragen
    Door Fritsy in forum Interieur
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 28-08-12, 18:41
  2. 406 Coupe, aantal vragen
    Door TimmeyNL in forum Algemene Discussie
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 10-07-12, 11:43
  3. Vragen over mijn airco
    Door mslik in forum Interieur
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 09-09-11, 09:55
  4. (blacky306) - div vragen
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.