Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 49

Onderwerp: Rammel" in het koppelingspedaal

  1. Naar Boven | #1
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: "Rammel" in de motor bij koud starten [update]

    Ik heb een raar probleempje in mijn koppelingspedaal, als ik de auto start doe ik dat altijd met de koppeling ingedrukt.
    Wanneer ik dat nu doe als de motor koud is, dan "rammelt" er iets in/door mijn koppelingspedaal. Zowel voelbaar als hoorbaar.
    Als de motor warm is, dan hoor/voel je dit niet.
    Ook heb ik geen problemen bij het schakelen of ontkoppelen.

    Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

    (mijn koppelingskabel is enkele maanden geleden vervangen)

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Misschien zit er in koude toestand iets speling op de kabel. Ik denk dat het komt door de nieuwe kabel. Die is zelfspannend, dus kun je er ook weinig aan veranderen vrees ik. Wellicht even goed/extra invetten? Hoe is de staat van je koppeling/drukgroep?
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    hmm oke, bedankt.

    geen idee wat de staat is van mijn koppeling/drukgroep... zal het eens navragen bij de garage.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Echt goed bekijken kun je dat ook niet. Ik bedoel meer hoe oud of de koppeling is in km-stand. Misschien kun je de uiteinden van de kabel eens bekijken bij je pedaal, en bij je koppelinghevel. Misschien is de kabel er iets te los op gelegd, waardoor de koppelinghevel op de bak wat ruimte heeft, voordat de kabel hem aantrekt.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Oh zo bedoel je.
    geen idee hoe oud de koppeling is, in ieder geval meer dan 80.000km want hij is nog niet vervangen sinds ik de auto heb..

    ========== Post samengevoegd op 14:07 ========== De vorige post was op 13:55 ==========

    Wel vond mijn garagist dat de koppeling zwaar ging bij de kleine beurt in juni dit jaar.. Ik kan me niks anders herinneren bij de auto dus heb gezegd dat het altijd al zo was.

  7. Naar Boven | #6
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kan, zelfde gevoel in de rempedaal als je schijf krom is.

    Is het het lager van de hevel die droog staat, en als die al zwaar gaat moet je toch gaan vervangen voordat de tanden van je hevel afbreken.


  8. Naar Boven | #7
    marco 306xs's Schermafbeelding
    keurslager

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    08-06-17 om 23:50
    Locatie
    Delfgauw
    Leeftijd
    42
    Berichten
    345
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Spuit eerst je hevel maar eens goed in met een teflon spray.
    Dit kan je het beste met 2 personen doen.
    1 spuit de hevel in,en de ander bedient de koppeling.
    Je hoeft hier niet de motor voor laten te draaien.
    Bij het bedienen van de koppeling moet je deze blijven bedienen (dus minimaal 10x of meerdere keren intrappen en weer op laten komen).
    Daily car 306 xs 1.8 16v
    Funn car 106 rallye 1.3

  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    +1 Dat staat bij mij ook al een heeeeeele poos op het program; als het geregend heeft, dan gaat het pedaal ook een stuk soepeler.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  10. Naar Boven | #9
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hevel is goed, koppelingsplaten zijn ook niet versleten (want slaat af bij optrekken in zijn 3 met de handrem erop. )
    Rammeltje is inmiddels ook te horen zonder koppelingspedaal indrukken. .. slechts 1 sec. dan houdt het weer op.
    Garage zegt misschien een hydraulische klepstoter die bij koude (dikke) olie een beetje moeite heeft om op te starten, maar dat ie er nu nog niks aan zou kunnen zien...

  11. Naar Boven | #10
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Peugeot Dealer heeft er naar geluisterd en zegt Hydraulische klepstoters...
    Misschien toch maar een additief toevoegen om te zorgen dat ze beter met de koude olie om kunnen gaan.

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welk merk en type olie gebruik je David?
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    Welk merk en type olie gebruik je David?
    Merk weet ik niet zo wat er in is gegaan bij de vorige grote beurt (via de garage) weet wel dat het vol synthetische is, 5W40

  14. Naar Boven | #13
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zeker met de naderende winter zou dat echt wel een goede olie moeten zijn. Hebben ze de motor wel goed gespoeld met een reiniger voordat de volsyntheet erin is gekieperd? If not, kun je daar het probleem wellicht al in vinden. Ik speol altijd met engine flush, en gooi dan verse 5W40 Castrol Magnatex (C3) erin. Uiteraard met een nieuw oliefilter. Nergens last van, en olie is van topkwaliteit.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  15. Naar Boven | #14
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Nou dat raadde de dealert ook aan, voor de volgende beurt even Forté Motor Flush erin, en dan bij de nieuwe olie Forté Top end Treatment erin.

    Alleen volgende beurt duurt nog 7000km, dus ik denk dat ik olie + filter toch maar wat eerder ga doen.. voor de zekerheid.

    ========== Post samengevoegd op 14:40 ========== De vorige post was op 14:14 ==========

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dharting Bekijk Berichten

    En zo loopt de motor nu, eventueel een spruitstuk probleem?
    Dit was dus het geluid van de 3 bougies die los zaten, en eventueel de hydraulische klepstoters..

  16. Naar Boven | #15
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    11-04-19 om 11:08
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.329
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zo... das net een knikkerbus. Ben je uiteindelijk nog goed mee weggekomen.....

    Goede keus om voor de winter even oliewissel in te plannen. Gebruik gewoon goede olie. Ik heb zo onderhand met 40K per jaar echt wel mijn persoonlijke voorkeuren gekregen. En die blijken zeer degelijk. Ik rij van beurt tot beurt zonder een druppel bij te vullen. Sterker nog; bij al mijn RFS motoren heb ik nog nooit een druppel olie bij hoeven vullen. Zelfs niet met circuitgebruik...
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. "Licht gekietelde" Gallardo, 400+ km/h
    Door Rouge-Gti6 in forum De Film Hoek
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 12-06-12, 13:07
  2. Motor "problemen" 306-1.6, axiaal lagers hoorbaar.
    Door Zodiac in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18-04-12, 08:54
  3. "snelle" diesel onderdelen in 12-voud...
    Door Muschkie in forum Huiskamer
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22-03-12, 16:33

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.