Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: 306 break storing massa 2-3 injector

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2012
    Laatst Online
    22-08-12 om 21:38
    Leeftijd
    38
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 306 break storing massa 2-3 injector

    Goededag mijn naam is jeffrey, en ik heb sinds 1.5 jr een 306 break 1.6 uit '98 met 150.000km op de teller.
    ik ben hartstikke tevreden met mijn auto, alleen sinds kort begon het met af en toe te hikken en dat is steeds erger geworden, tot ie laatst op 3 cil begon te lopen.
    Volgende dag reed ie weer normaal en sindsdien gaat ie telkens sputteren en op 3cil lopen.
    Het motormanachment lampje gaat ook steeds branden
    Heb nu de comp laten uitlezen bij mijn zwager (citoen dealer trouwens) hahaha en hij geeft aan
    kortsluiting massa 2-3 injector!!!!!

    Voor ik nou de dealers kassa gaat spekken wilde ik graag weten als iemand hier ervaring mee heeft en hoe dit te verhelpen eventueel?????

    recentelijk bougies vervangen, en alle stekkers rondom injectie reeds losgehaald en schoongemaakt en teruggezet maar hij blijft sputteren.
    Het vervelende is dat hij het niet altijd en constant doet, ook niet alleen bij warme motor ofzo waardoor ik het heel moeilijk vind om de vinger ergens op te plaatsen wat het eventueel kan zijn!!!!

    hoor het graag

    MVG jeffrey

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    als ik jou goed begrijp geeft hij op 2 of 3 injectoren een massa fout?

    Zitten die injectoren nog goed gemonteerd, als er bijvoorbeeld een boutje iets los zit zou hij af en toe een slechte massa kunnen hebben.

    Daarnaast valt het aan te raden om de massa tussen accu en motor door te meten, het kan ook zijn dat deze slecht is (kwaaltje).

    Het kan ook zijn dat er een injector deels is door gebrand en dus door slaat naar massa.

    En als laatste optie kan het zijn dat er een breuk in de bedrading zit die af en toe sluiting maakt naar massa.

    Mozilla/5.0 (Symbian/3; Series60/5.3 NokiaN8-00/111.030.0609; Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) NokiaBrowser/7.4.2.6 Mobile Safari/533.4 3gpp-gba

    ========== Post samengevoegd op 09:49 ========== De vorige post was op 09:46 ==========

    citroen en peugeot zijn in grote lijnen gelijk dus niks om je voor te schamen.
    Zowel een peugeot als citroen garage kunnen jou de gewenste onderdelen leveren.
    Staat ook altijd peugeot en citroen op de onderdelen zakjes.

    Mozilla/5.0 (Symbian/3; Series60/5.3 NokiaN8-00/111.030.0609; Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) NokiaBrowser/7.4.2.6 Mobile Safari/533.4 3gpp-gba

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2012
    Laatst Online
    22-08-12 om 21:38
    Leeftijd
    38
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    we hebben de injectoren eruitgehaald en doorgemeten(allemaal 16,6 ohm!!) en na terugplaatsen deed hij het weer dus denk niet dat ze verkeerd zaten.
    Kan die injector nog doorgebrand zijn als hij 16ohm aangeeft?????
    en die massa kabel van motor naar batterij ga ik s nakijken..

    Neem aan dat die bedrading vervangen een hels karwei is????

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nee als de ohmse weerstand goed is dan zijn de injectoren ok.
    Massa kabel is een koud kunstje.
    Hij zit vast bij de startmotor, achter een M8 moer. Haal alle kabels los. Pak een nieuwe kabel (massa tbv versterker in zo'n standaard kabel pakketje) neem een M8 en een M6 las oog (bij elke bouw winkel, miet zo'n gamma ding) doe alle oude kabels (excl oude kabel naar accu) en klem die in de M8 las oog (laar naderhand nog even vol lopen met tin) doen je nieuwe massa punt incl oude kabel weer onder die bout van je startmotor. Pers vervolgens die M6 las oog aan de andere kant van de kabel en doe die onder de bout van je accu klem en je hebt een extra kabel naar je motor. Voorkom je veel storingen mee.

    Het is het makkelijkste op een brug maar met de voorkant op as steunen is het ook wel te doen.

    Mozilla/5.0 (Symbian/3; Series60/5.3 NokiaN8-00/111.030.0609; Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) NokiaBrowser/7.4.2.6 Mobile Safari/533.4 3gpp-gba

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2012
    Laatst Online
    22-08-12 om 21:38
    Leeftijd
    38
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    nou die massakabel van mijn accu gaat naar de versnellingsbak en die heb ik nou vervangen maar hij blijft af en toe hikken en motorlampje gaat telkens branden.

    @ TVH die bedrading van mijn injectie systeem is dat makkelijk te vervangen?? waar zou ik eraan kunnen komen??

    mvg jeffrey

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    bedrading is los niet echt simpel te vervangen.
    Weet je zeker dat de injectoren hikken?
    Als je dat al wilt doen moet je de hele kabelboom open halen. Meet het eens door tussen ecu en injector om te kijken wat de weerstand is...

    Hoe zien je bougie kabels er uit?

    Probeer anders eens de slechte injector te achterhalen en zet daar een andere in ik zou het anders ook zo even niet weten.

    Je hebt trouwens toch geen ngk bougies? Mijn 1.6 wou ook niet op ngk liep wel goed op bosch of champion..

    Mozilla/5.0 (Symbian/3; Series60/5.3 NokiaN8-00/111.030.0609; Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) NokiaBrowser/7.4.2.6 Mobile Safari/533.4 3gpp-gba

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  8. Naar Boven | #7
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    06-03-19 om 18:45
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Onze 1.6 automaat had dezelfde symptomen. We verdachten de automaatbak. Uitlaten lezen, storing in de injector(s).

    Bleek het kabelboompje dat op de injectorrail zit, een draadbreukje te hebben. Soms deed ie het goed (contact) en soms niet (geen contact). Na het monteren van een ander kabelboompje (van een sloper, wel eerst goed doorgemeten) doet ie het al meer dan een half jaar goed.

    Het kabelboompje is relatief goed te bereiken en makkelijk te vervangen.

    Succes!
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. massa probleem
    Door puertoriko in forum Electronica
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 09-07-12, 15:14
  2. Cilinder 2 werkt niet mee, waarschijnlijk injector
    Door FearlessRacing in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 07-11-11, 11:44
  3. Blower varieert --> massa?
    Door SuperGrover in forum Electronica
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 28-06-08, 12:53
  4. Massa probleem in achterlicht
    Door eelco75 in forum Electronica
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 20-01-08, 18:08
  5. (ernst) - Wynn´s Injector +Plus+ Cleaner
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.