Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: 208 rallye

  1. Naar Boven | #1
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:57
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    34
    Berichten
    6.620
    Topics
    229
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 208 rallye

    http://www.autoweek.nl/autonieuws/19...peugeot-208-r2

    Hopelijk komt er ook een straatversie zoals de 205 Rallye en 106 Rallye.

    Ook de oude PTS striping is weer terug
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Fun

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '95 306 cabrio 2.0 8v - Donor
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily

  2. Naar Boven | #2
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-04-18 om 02:50
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    32
    Berichten
    4.953
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    dikke shizzle

    Jammer dat het geen dimma achtig iets is geworden net als de 306 ralley

  3. Naar Boven | #3
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    22-05-18 om 16:05
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.222
    Topics
    94
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat is de 306 Maxi he Jeroen

    Ik hoop dat ze nu eindelijk wel de problemen met de THP motor onder de knie hebben...

    Beetje in de trand van de D-riem bij een RFS motor, maar dan NOG sneller defecten; ingelopen nokkenas, een D-ketting die na 35.000 km maar liefst 5 (!!!!) cm langer is als standaard. Tikkende kleppen ed.... Ik gruwel al bij de gedachte van die motor...
    Familycar; BMW 325i Touring @ 218 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-04-18 om 02:50
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    32
    Berichten
    4.953
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ohja, de maxi bijna hetzelfde, allebei dik :P

    Problemen waren opgelost? alleen citroen en bmw lossen de problemen netjes op, peugeot is weer de eikel (service van peugeot is helaas al jaren zeer slecht)

    http://www.trosradar.nl/uitzending/i...?tx_brmenu2010[year]=2012

  6. Naar Boven | #5
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    22-05-18 om 16:05
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.222
    Topics
    94
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb liever een 306 maxi als zomaar "een" Dimma

    285-315 atmosferische Pk's uit een "gewone" 2.0 16v.... Dit is echt Uber!



    ========== Post samengevoegd op 15:31 ========== De vorige post was op 15:29 ==========

    En als we echt in de Rallye gaan dan is dit natuurlijk onmisbaar met 550 Pk...

    Familycar; BMW 325i Touring @ 218 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  7. Naar Boven | #6
    marco 306xs's Schermafbeelding
    keurslager

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2011
    Laatst Online
    08-06-17 om 23:50
    Locatie
    Delfgauw
    Leeftijd
    41
    Berichten
    345
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 xs Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten

    Ik hoop dat ze nu eindelijk wel de problemen met de THP motor onder de knie hebben...

    Beetje in de trand van de D-riem bij een RFS motor, maar dan NOG sneller defecten; ingelopen nokkenas, een D-ketting die na 35.000 km maar liefst 5 (!!!!) cm langer is als standaard. Tikkende kleppen ed.... Ik gruwel al bij de gedachte van die motor...

    Lol @ die gozer met zijn ketting die 5cm is uitgerekt.

    Neem maar van mij 1 ding aan,als die ketting 5cm is uitgerekt,dan gaat hij het echt nooit meer doen hoor,dan is er echt meer kapot als alleen een uitgerekte ketting.
    Die gozer stond echt onzin te verkopen.
    5mm komt al niet voor,laat staan 5 cm (de meeste kettingen die ik vervangen heb,waren maar een mm of 2a3 uitgerekt)
    Bovendien moet je de spanner ketting spanner opmeten,en die kan
    Dit was echt een stukje onzin televisie van heb ik jou daar.
    POPULISTISCH GELUL IN DE RUIMTE DUS.

    Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat een leraar autotechniek zich zo laat lenen voor een bullshit verhaal.
    Een auto/techniek van +/- 30 jaar oud (uit de tijd dat er nog auto's gemaakt werden,waarbij het niets uitmaakte of dat ding nou 1op5 of 1op7 liter GELODE benzine liep) kan je niet vergelijken met een auto die super zuinig moet zijn,super groot moet zijn (dus een grote zware auto) en ook nog eens veel pk moet hebben en een zeer grote caravan moet trekken.
    Momenteel hebben ALLE merken met deze problemen te maken.De VAG groep (audi,Skoda,Volkswagen en Seat),hebben momenteel ook een distributie ketting probleem.Zelfde verhaal,zelfde problemen.

    Momenteel zitten alle merken/fabrikanten met het zelfde probleem:de bestaande technieken zitten gewoon op zijn einde/de rek is er gewoon uit.
    De nieuwe technieken laten gewoon nog niet zo veel toe (kwa belasting/verbruik)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk Berichten
    Problemen waren opgelost? alleen citroen en bmw lossen de problemen netjes op, peugeot is weer de eikel (service van peugeot is helaas al jaren zeer slecht)

    http://www.trosradar.nl/uitzending/i...?tx_brmenu2010[year]=2012

    Ook dit is dus gewoon onzin.
    Ver voor deze tv uitzending hebben wij (ik werk bij een Peugeot dealer) ook gewoon een aantal distributie kettingen vervangen onder garantie.
    En deze auto's waren ook al lang uit de fabrieks garantie.
    Gewoon eerst contact opnemen met de importeur,voordat je de klant laat betalen.
    Toevallig vandaag nog een ketting vervangen van een 308 uit 2007 met 100.000 km op de teller. (is de oude demo bij ons geweest) en dat alles onder volledige garantie.

    Het probleem ligt meer bij sommige dealers die niet de juiste handelingen uitvoeren (en ja ik heb meerdere ervaringen met werk van andere dealers gezien/gehoord).
    Een keer een andere dealer gebeld met de vraag of zij 1 onderdeeltje op voorraad hadden (was bij ons 1 van de tandwieltjes van de krukas op) en dan gewoon te horen krijgen uuuu,hhhhh,maar die vervangen wij al heel lang niet meer
    Er zijn namelijk al heel lang geleden nieuwe reparatie voorschriften gekomen.
    Maar als die niet uitgevoerd/opgevolgd worden houdt het een beetje op natuurlijk.............
    Daily car 306 xs 1.8 16v
    Funn car 106 rallye 1.3

  8. Naar Boven | #7
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    02-04-18 om 02:50
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    32
    Berichten
    4.953
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Niet om jouw dealer af te kraken, gelukkig doet jouw dealer/werkgever het wel netjes oplossen.

    Maar Peugeot nederland staat de laatste jaren echt bekend om zijn slechte service/garantie claims. Blijkt helaas ook uit de tevredenheids onderzoeken van de diverse autobladen.

  9. Naar Boven | #8
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    58
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Doet me denken aan 22 jaar geleden
    Mitsibushi Saporro had snaren, deze gaven nogal vaak de geest of waren zo uitgerekt dat er niets meer op tijd liep.
    Oplossing was een dubbele snaar, zelfde effect het duurde alleen wat langer
    de ketting was de ultime oplossing, mooi toch die breekt niet af alleen wat rek.
    Gevolg was wel dat de zooi in het blok afbrak.


  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    22-05-18 om 16:05
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    38
    Berichten
    7.222
    Topics
    94
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik kan me in het verhaal van Marco prima vinden; het is een algemeen probleem. En idd; een ketting die 5 cm is uitgerekt, veroorzaakt onverbiddelijk een ongewenste ontmoeting tussen een zuiger en een klep...
    Familycar; BMW 325i Touring @ 218 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Rebelish 306 Rallye update !
    Door rebelish in forum Project Showcase
    Reacties: 233
    Laatste bericht: 02-11-14, 11:49
  2. 306 rallye
    Door 306XND in forum Gespot
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 09-08-10, 15:51
  3. Herman, 306 zoekend. Nu: 106 Rallye
    Door Herman in forum Showroom
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 16-06-10, 20:10

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.