Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 19

Onderwerp: Verschillende motoren Cabrio

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    07-02-13 om 10:24
    Leeftijd
    40
    Berichten
    27
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 406 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Verschillende motoren Cabrio

    Het valt me op dat er voor zowel de 1.6 1.8 en 2.0 motoren verschillende vermogens worden opgegeven.
    Dit zal met bouwjaar te makene hebben. Is hier ergens een overzicht van?
    En welke motoren hebben hydraulische kleppen?
    Alvast bedankt voor de info.

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dit is het verschil tussen de 8v varianten en de 16v varianten.

    Alle 16v motoren hebben de hydraulische kleppen.

    Hier een lijstje met alle benzine motoren die in de 306 zijn geleverd;

    Peugeot 306
    Model Motor - Code Jaar ECU Systeem Output
    306 1.1i TU1M (HDZ) 1997 - 2000 Magnetti Marelli FDG6 60 @ 6200
    306 1.4i TU3MZ (KDX) 1993 - 1997 Mono - Motronic MA3.0 75 @ 5800
    306 1.4i TU3MCZ (KDX) 1994 - 1997 Magnetti Marelli FDG6 75 @ 5800
    306 1.4i TU3JP/L3 (KFX) 1996 - 2001 Motronic MP7.3 75 @ 5500
    306 1.4i TU3JP/L3 (KFX) 1997 - 2001 Magnetti Marelli 1AP 75 @ 5500
    306 1.4i TU3JP (KFX) 1998 - 2001 Sagem SL96 75 @ 5500
    306 1.6i TU5JP/Z (NFZ) 1993 - 1997 Motronic MP5.1/7.2 90 @ 5600
    306 1.6i TU5JP/L3 (NFZ) 1997 - 2001 Motronic MP5.2 88 @ 5600
    306 1.8i cabrio XU7JP/Z (LFZ) 1993 - 1997 Magnetti Marelli 8P 103 @ 6000
    306 1.8i cabrio XU7JPL/Z (LFZ) 1993 - 1997 Motronic MP5.1 103 @ 6000
    306 1.8i XU7JP/L3 1997 - 2001 Magnetti Marelli 8P1A 103 @ 6000
    306 1.8i 16v XU7JP4/L3 1997 - 2001 Sagem SL96 112 @ 5500
    306 2.0i cabrio XU10J2CL/Z (RFX) 1993 - 1997 Magnetti Marelli 8P 121 @ 5750
    306 2.0i 16v XU10J4L/Z (RFY) 1994 - 1997 Motronic MP3.2 152 @ 6500
    306 2.0i S16 XU10J4L/Z (RFY) 1994 - 1996 Motronic MP3.2 152 @ 6500
    306 2.0i 16v XU10J4R/L3 1997 - 2001 Motronic MP5.2 132 @ 5500
    306 Rallye XU10J4RS/L3 1997 - 2001 Magnetti Marelli 1AP 167 @ 6500
    306 2.0i GTi-6 XU10J4RS/L3 1997 - 2001 Magnetti Marelli 1AP 167 @ 6500
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb er even een sticky van gemaakt Ferdinand.
    Zeer nuttige info


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    07-02-13 om 10:24
    Leeftijd
    40
    Berichten
    27
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 406 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    bedankt voor deze zeer nuttige info!
    Ik lees links en rechts over nogal wat koppakking problemen, is dit ook nog aan een specifiek motortype te koppelen?

  6. Naar Boven | #5
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nee, Als een koppeling op is, dan is die op. Er is echt niet specifiek een motor te benoemen met een zwakke koppeling.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  7. Naar Boven | #6
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.350
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Even opletten Ferdinand

    Er word hier gevraagd naar de koppakking.

    Deze is bij een 1.4 en 1.6 TU zwak, toch?
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  8. Naar Boven | #7
    Ruud Plooijer's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 20:59
    Locatie
    Zaanstad
    Leeftijd
    43
    Berichten
    3.083
    Topics
    51
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw metallic,M0GQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klopt Joep. Maar dan eigenlijk alleen bij de 1.4 en 1.6 8-kleppers.

    Er is trouwens in het begin ook nog een 1.1 geleverd in de 306 hatchbacks.

    Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 2.3.6; nl-nl; GT-I9000 Build/GINGERBREAD) AppleWebKit/533.1 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/533.1
    Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.

  9. Naar Boven | #8
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.350
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klopt. Hier in de straat staat een (primer)grijze 1.1 XN.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    de echte problemen gelden overigens alleen voor de tu motoren (1.1/1.4/1.6) maar ook niet voor alle.

    het verschil is dat de "oude" versie een vezel pakking heeft waar de "Nieuwe" versie een stalen pakking heeft.

    het vezel materiaal begint na verloop van tijd te zweten, dit gebeurt veelal links voorin de hoek (distributie zijde) dit komt omdat hier het olie kanaal (aanvoer naar kop) heel dicht langs de rand van de pakking loopt. naar verloop van tijd word de vezel iets poreus en begint deze dus op die plek te zweten.
    na mijn ervaring gebeurt dit ergens tussen de 150.000 en 200.000 km (maar kan hier natuurlijk geen exacte cijfers aan hangen).

    nu is er een simpele manier om te achterhalen welke pakking er in deze motor zit namelijk:
    bij alle "oude" tu motoren is de kleurcode van de auto op het schutbord geschilderd
    bij alle "nieuwe tu motoren staat de kleurcode vermeld op een sticker of plaatje in de deur stijl

    nu is dit zweten niet direct een groot probleem echter gaan olie en distributie riemen niet hand in hand, mocht de lekkage dus dusdanig zijn dat de olie langs de distributie riem zijde van het blok naar beneden loopt dan is actie wel gewenst om verdere problemen voor te zijn.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    07-02-13 om 10:24
    Leeftijd
    40
    Berichten
    27
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 406 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Aha, zeer handig om te weten bij mijn zoektocht naar een mooie 306 cabrio, echt goede info. Nogmaals bedankt!

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joep83 Bekijk Berichten
    Even opletten Ferdinand

    Er word hier gevraagd naar de koppakking.

    Deze is bij een 1.4 en 1.6 TU zwak, toch?
    Even te snel gelezen....

    Maar dat klopt idd. De koppakking is een item wat wel eens voorkomt, evenals de klepdekselpakking. Gelukkig is dit bij een TU in een paar uur te doen. Het is erg makkelijk sleutelen aan een TU.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    07-02-13 om 10:24
    Leeftijd
    40
    Berichten
    27
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 406 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hey allemaal, ik ben vanaf volgende week vrijdag de trotse eigenaar van een 306 cabrio uit 2001. Er moeten nog twee raam mechanieken gemaakt of vervangen worden.
    Ik heb echter een vraag mbt de distributieriem. Deze lijkt nog niet vervangen te zijn volgens de boekjes en ik kan ook geen stikker onder de kap vinden die daar op wijst.
    Wat is de vangingstermijn voor de d-riem voor het 1.8 16v blok uit 2001? (306 1.8i 16v XU7JP4/L3 1997 - 2001 Sagem SL96 112 @ 5500).
    Is er optisch ook iets te controleren of het nog verantwoord is om er mee te rijden? De Peugeot heeft nu 105.000 km gereden.

  14. Naar Boven | #13
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.350
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als de km's niet gehaald zijn, is het volgens mij 5 jaar.

    Ik heb (onbewust) een risico genomen. Ik rij al 4 jaar in deze auto en dinsdag wordt de riem vervangen... laatste keer was bij 160k. Ik kocht 'm met 195k op de teller, nu staat er 239k op...
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  15. Naar Boven | #14
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als je niet zeker bent dat het vervangen zou zijn, zeker gaan doen.
    Er is niets te vinden op papier of onder de klep (11 jaar ?)
    Optisch zou ik geen mogelijkheid weten om het te zien, dan moet je eerst alles loshalen.
    Als ik de goede voor me heb, kenteken 03-GL-** (grijs metallic) zou ik zeker even een babbeltje maken gezien de prijs.
    Laatst gewijzigd door Bengel; 19-05-12 om 22:52.


  16. Naar Boven | #15
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2012
    Laatst Online
    07-02-13 om 10:24
    Leeftijd
    40
    Berichten
    27
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 406 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Lijkt mee ook sterk dat het niet gebeurd is maar ik kan er niks van terug vinden, enkel dat het hele onderhoudsboekje keurig is afgestempeld en er bij 90.000km een grote beurt is uitgevoerd.
    Het is niet een grijze met kenteken 03-GK-**. Ik heb een donkergroene palm beach met bruin leren bekleding,airco en stoelverwarming.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Verschillende typen lampen in een Peugeot 306
    Door edwindr in forum Elektronica
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 20-06-16, 17:48
  2. Einddemper verschillende types.
    Door erik-xsi in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 02-02-10, 20:22
  3. (RicardoFayd) - verschillende versnellingsbakken
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.