TopicStarter: 306 rally
TopicDatum: Geplaatst: 29 Okt 2008 08:32 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
zijn er die een catvervanger geplaats hebben en wat je dan gedaan met de lambdasonde
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 29 Okt 2008 08:42 pm

deze dient ook gewoon geplaatst te worden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 29 Okt 2008 08:58 pm

seBASS schreef: deze dient ook gewoon geplaatst te worden

wat bedoel je gewoon geplaats te worden weet wel over wat ik spreekt of zeg je maar iets

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 29 Okt 2008 09:50 pm

Bij de mijne (XSI 2.0 8v) zit de sonde voor de KAT, dus dan is een vervanger makkelijk te doen. Zit de sonde in de KAT, dan moet je in de vervanger een punt maken waar de sonde ingedraaid kan worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 30 Okt 2008 10:37 am

normaal gesproken zit de aansluiting voor de sonde , wanneer deze op de katvervanger moet zitten gewoon netjes voorgetapt hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JP2006
Geplaatst: 30 Okt 2008 10:57 am

306 rally schreef: seBASS schreef: deze dient ook gewoon geplaatst te worden

wat bedoel je gewoon geplaats te worden weet wel over wat ik spreekt of zeg je maar iets

Komt een beetje raar over zo, hij reageert op je vraag en dan krijg je zo n antwoord terug

Maar zoals hier boven inderdaad al genoemd is, moet je er dus voor zorgen dat de sonde gewoon weer gemonteerd kan worden / gemonteerd wordt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seBASS
Geplaatst: 30 Okt 2008 12:16 pm

306 rally schreef: seBASS schreef: deze dient ook gewoon geplaatst te worden

wat bedoel je gewoon geplaats te worden weet wel over wat ik spreekt of zeg je maar iets

jep ik weet waar ik over spreek maar dan ben ik voortaan wel stil

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 30 Okt 2008 05:05 pm

heb er mij twijfel over, kan verkeer zijn hoor
volgens mij werk een lambdasonde maar goed en juist als er een cat in zit geen vervanger. hoezit dat met de co meeting niet meer of 0.300 en lamda waarden niet hooger 1.010

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 30 Okt 2008 05:22 pm

werkt wel .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 30 Okt 2008 05:39 pm

REVpuggie schreef: werkt wel .

hoeveel heb je

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephan
Geplaatst: 30 Okt 2008 05:43 pm

306 rally schreef: heb er mij twijfel over, kan verkeer zijn hoor
volgens mij werk een lambdasonde maar goed en juist als er een cat in zit geen vervanger. hoezit dat met de co meeting niet meer of 0.300 en lamda waarden niet hooger 1.010

Het CO gehalte hangt van de bouwjaar van de auto af.
Co percentage van wagens die ingebruik zijn genomen na 31 december 1985 moet minder dan 0,5 procent zijn.
En het co gehalte van voertuigen die na 30 juni 2002 ingebruik zijn genomen moeten lager zijn dan 0,3 procent. (voor lpg wagens gelden weer iets andere regels)

Personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 doch voor 1 januari 1996, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs. Deze eis geldt niet voor personenauto's, in gebruik genomen vr 1 januari 1994 die zijn voorzien van een LPG-installatie en waarvan het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs niet de toevoeging U9 of E2 bij de typeaanduiding vermeldt.

ff terug naar het topic.
Bij de meeste 306jes zit de lambda voor de kat, als dit het geval is kan je er gewoon een rechte pijp of een kat vervanger tussen stoppen. Alleen bij de apk zal de kat er weer tussen moeten omdat je co te hoog zal zijn. aan de lambda waarde zal niks veranderen want die schommelt altijd tussen de 0.900 en de 1.010. (lambda =1)

Heb je een 2de lambda sonde na de kat dan zal je een kat vervanger moeten plaatsen die WEL de regelende werking heeft als een normale kat. Met deze katalysatoren kom je gewoon door de apk.

Als de lambda sonde in je katalysator zit zal je deze bij een rechte pijp of een katvervanger ook terug moeten plaatsen anders treed de computer instoring en gaat de motor in noodloop

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 30 Okt 2008 06:04 pm

ligt er ook aan wat je tankt ... scheelt best veel eigenlijk ...
je lamdasonde zal waarschijnlijk zonder je emissies niet onder de voorgeschreven maxima houden , al ben ik wel 3 keer zo door de keuring gekomen ....(met een beetje hulp van octaanbooster en hele goede benzine )

doel van de katvervanger is dan ook tegendruk verlagen , en dat zou in combinatie met andere aanpassingen moeten leiden tot meer vermogen .
je lamba sonde zorgt er vervolgens samen met je ecu voor dat er genoeg benzine in de cilinders gespoten word door je injectors ,
dus wie zeurt er dan nog over CO , wil je het milieu onzien ,koop een andere auto

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 30 Okt 2008 07:22 pm

katvervanger ken je je lambda gewoon in draaien en je zal er nie mee door de keuring kome denk ik.
ik iig niet vorig jaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 30 Okt 2008 09:36 pm

stephan schreef: 306 rally schreef: heb er mij twijfel over, kan verkeer zijn hoor
volgens mij werk een lambdasonde maar goed en juist als er een cat in zit geen vervanger. hoezit dat met de co meeting niet meer of 0.300 en lamda waarden niet hooger 1.010

Het CO gehalte hangt van de bouwjaar van de auto af.
Co percentage van wagens die ingebruik zijn genomen na 31 december 1985 moet minder dan 0,5 procent zijn.
En het co gehalte van voertuigen die na 30 juni 2002 ingebruik zijn genomen moeten lager zijn dan 0,3 procent. (voor lpg wagens gelden weer iets andere regels)

Personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 doch voor 1 januari 1996, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs. Deze eis geldt niet voor personenauto's, in gebruik genomen vr 1 januari 1994 die zijn voorzien van een LPG-installatie en waarvan het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs niet de toevoeging U9 of E2 bij de typeaanduiding vermeldt.

ff terug naar het topic.
Bij de meeste 306jes zit de lambda voor de kat, als dit het geval is kan je er gewoon een rechte pijp of een kat vervanger tussen stoppen. Alleen bij de apk zal de kat er weer tussen moeten omdat je co te hoog zal zijn. aan de lambda waarde zal niks veranderen want die schommelt altijd tussen de 0.900 en de 1.010. (lambda =1)

Heb je een 2de lambda sonde na de kat dan zal je een kat vervanger moeten plaatsen die WEL de regelende werking heeft als een normale kat. Met deze katalysatoren kom je gewoon door de apk.

Als de lambda sonde in je katalysator zit zal je deze bij een rechte pijp of een katvervanger ook terug moeten plaatsen anders treed de computer instoring en gaat de motor in noodloop

eindelijk iemandt die er iets van kent thanks

en die idioot met zijn milieu onzien bakt er duidelijk niets van ben ik niet voor milieu ventje. maar als je iets van auto's kent moet je weten dat via co kan zien dat je motor met goede of slechte verbranding zit dom oor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 30 Okt 2008 10:09 pm

REVpuggie schreef: ...wil je het milieu onzien ,koop geen auto
Ik ben even zo vrij geweest om je zin iets te veranderen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 30 Okt 2008 11:39 pm

@306 rally ,
schelden kan ik ook .... gti is gewoon geen milieuvriendelijke bak ... en geen enkele kat vervanger gaat dat beter maken ...dus zeuren over je co heeft geen zin ...


@ soundboy , je doet maar !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 31 Okt 2008 12:16 am

ik moet dit gewoon even kwijt:

@ 306 rally

Jij stelt een vraag, mensen willen behulpzaam zijn en geven een antwoord. niet iedereen is een expert maar daar is een forum voor want uiteindelijk kom je er toch wel uit en heeft iedereen die het gevolgd heeft weer wat geleerd.
Als mensen dan een antwoord geven op jou vraag dat niet 100% klopt hoef je niet te gaan schelden of mensen uitmaken voor domoor, ze proberen JOU alleen maar te helpen

sorry hoor maar doe ff normaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 31 Okt 2008 12:51 am

no offence ,maar wat klopt er dan niet aan wat ik gepost heb ? ik haal mijn bevindingen uit de praktijk en heb mn peugje al bijna 5 jaar


en je heb gelijk yuri .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 31 Okt 2008 12:36 pm

R schreef: ik moet dit gewoon even kwijt:

@ 306 rally

Jij stelt een vraag, mensen willen behulpzaam zijn en geven een antwoord. niet iedereen is een expert maar daar is een forum voor want uiteindelijk kom je er toch wel uit en heeft iedereen die het gevolgd heeft weer wat geleerd.
Als mensen dan een antwoord geven op jou vraag dat niet 100% klopt hoef je niet te gaan schelden of mensen uitmaken voor domoor, ze proberen JOU alleen maar te helpen

sorry hoor maar doe ff normaal

als ik iets niet zeker weet zwijg ik
gaat geen valse info geven om mijn berichten omhoog te laten gaan hoeveel tropic dat ik gezien met dome en slechte diagone's tis voor kwaad van te worden

REVpuggie ik rijd al 9 jaar met peugeot en werk al twee maanden (zonder de stage) in de garages als mekanieker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R
Geplaatst: 31 Okt 2008 12:45 pm

306 rally schreef: R schreef: ik moet dit gewoon even kwijt:

@ 306 rally

Jij stelt een vraag, mensen willen behulpzaam zijn en geven een antwoord. niet iedereen is een expert maar daar is een forum voor want uiteindelijk kom je er toch wel uit en heeft iedereen die het gevolgd heeft weer wat geleerd.
Als mensen dan een antwoord geven op jou vraag dat niet 100% klopt hoef je niet te gaan schelden of mensen uitmaken voor domoor, ze proberen JOU alleen maar te helpen

sorry hoor maar doe ff normaal

gaat geen valse info geven om mijn berichten omhoog te laten gaan

ik denk dat niemand dat hier doet eigelijk..

volgens mij snap je m'n punt niet dus ik hou m'n mond wel weer..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 31 Okt 2008 11:13 pm

is er miss iemand die een foto van een kat vervanger heeft zodat onze volleerde monteur die het tog beter weet
kanzien dat er een gat voor de lambda sonde inzit.
op simpele vragen kun je een simpel antwoord verwachten
mja

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVpuggie
Geplaatst: 01 Nov 2008 10:05 am

http://team306tuning.forumup.nl/view...=team306tuning

maar daar gaat t al lang niet meer over geloof ik .....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 01 Nov 2008 03:23 pm

REVpuggie schreef: http://team306tuning.forumup.nl/viewtopic.php?t=4684&highlight=&mforum=tea m306tuning

maar daar gaat t al lang niet meer over geloof ik .....
neej weet ik mja
volgens mij weet ie nie hoe een kat vervanger er uit ziet anders snap ie zelf wel dat de lambda erin moet. wat wou je anders in dat gat draaien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 01 Nov 2008 07:04 pm

denk dat jullie mijn niet snappen. lol.

kweet wel hoe katververvanger er uit zien en lambda ook. lol

maar wat van nut heeft dat als met slechte verbranding zit tis al vermogen verlies en ton nog niet gezegt over APK

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 03 Nov 2008 01:51 pm

typ nou eerst eens fatsoenlijk wat je bedoelt, kan nie egt wijs uit je zinnen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart-Jan
Geplaatst: 03 Nov 2008 02:28 pm

ja snap dr niks van..

ik kan het volgende uit je vragen halen.

die lambda moet er in, anders kun je je ECU er ook wel uithalen . je ecu zal dan in de veilige modus gaan.


als je een andere downpipe hebt waar heen lamda in kan moet je er even een draadbusje op lassen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 03 Nov 2008 06:17 pm

hoekske451 schreef: typ nou eerst eens fatsoenlijk wat je bedoelt, kan nie egt wijs uit je zinnen.

ja man lezen ist toch moeilijk e'

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mars306Xsi
Geplaatst: 03 Nov 2008 06:59 pm

als ge voor ruzie komt ga lekker erges anders de boel verzieken!!!!

sjonge jonge wat een zielig gedoe!

gr mars

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonT
Geplaatst: 03 Nov 2008 07:29 pm

hoekske451 schreef: typ nou eerst eens fatsoenlijk wat je bedoelt, kan nie egt wijs uit je zinnen.

Helemaal mee eens. Ik snap er geen reet van..

Zo kunnen we je toch nooit valse informatie geven??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 03 Nov 2008 08:38 pm

306 rally schreef: R schreef: ik moet dit gewoon even kwijt:

@ 306 rally

Jij stelt een vraag, mensen willen behulpzaam zijn en geven een antwoord. niet iedereen is een expert maar daar is een forum voor want uiteindelijk kom je er toch wel uit en heeft iedereen die het gevolgd heeft weer wat geleerd.
Als mensen dan een antwoord geven op jou vraag dat niet 100% klopt hoef je niet te gaan schelden of mensen uitmaken voor domoor, ze proberen JOU alleen maar te helpen

sorry hoor maar doe ff normaal

als ik iets niet zeker weet zwijg ik
gaat geen valse info geven om mijn berichten omhoog te laten gaan hoeveel tropic dat ik gezien met dome en slechte diagone's tis voor kwaad van te worden

REVpuggie ik rijd al 9 jaar met peugeot en werk al twee maanden (zonder de stage) in de garages als mekanieker

Dude, als jij info wil, dan stel je op normale manier een vraag en als je dan antwoord krijgt dan reageer je daar NORMAAL op zonder iedereen af te zeiken, denk je nou echt dat iemand je nu nog wil helpe?


REVPuggie heeft meer kennis in huis dan jij hoor, en als iemand hier veel postte dan was ik dat wel.

Ik ga dus ook geen antwoord meer geven op je vraag, het juiste antwoord staat er al een paar keer, maar als jij te koppig bent om iemand hier te geloven dan zit je hier echt fout

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maykel306xsi
Geplaatst: 03 Nov 2008 09:49 pm

ug hij heeft gesproken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 03 Nov 2008 11:06 pm

En ik vroeg me al af wie er z'n bek ging los trekken Haha! Volg dit topic al vanaf het begin Maar zie nu een hele rits antwoorden waarin iedereen duidelijk maakt dat niet alleen z'n taalgebruik mateloos irritant is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoekske451
Geplaatst: 04 Nov 2008 10:17 am

306 rally schreef: hoekske451 schreef: typ nou eerst eens fatsoenlijk wat je bedoelt, kan nie egt wijs uit je zinnen.

ja man lezen ist toch moeilijk e'

mja kan wel lezen wat je typt maar begrijpen is iets anders.
maar of dat aan mijn begrijpend lezen ligt of aan jou type kunsten....

is er miss een andere belg opt het forum die als tolk voor deze flapdrol wil dienen? hij heeft het nodig.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 04 Nov 2008 12:11 pm

Ik zoek geen ruzie of zit niks uit te dagen, maar GAST er is serieus niks te maken van je zinnen! Gewoon af een toe een puntje zetten en een keer doorlezen wat je post (zie je misschien zelf je rare zinsbouw) scheelt een hoop ergenis.

Ik zie je reacties op meerdere plekken en het is heel fijn dat je reageerd want je helpt er mensen mee vooruit, maar dan moet diegene het wel kunnen ontcijferen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arkie453
Geplaatst: 04 Nov 2008 06:50 pm

306 rally schreef: stephan schreef: 306 rally schreef: heb er mij twijfel over, kan verkeer zijn hoor
volgens mij werk een lambdasonde maar goed en juist als er een cat in zit geen vervanger. hoezit dat met de co meeting niet meer of 0.300 en lamda waarden niet hooger 1.010

Het CO gehalte hangt van de bouwjaar van de auto af.
Co percentage van wagens die ingebruik zijn genomen na 31 december 1985 moet minder dan 0,5 procent zijn.
En het co gehalte van voertuigen die na 30 juni 2002 ingebruik zijn genomen moeten lager zijn dan 0,3 procent. (voor lpg wagens gelden weer iets andere regels)

Personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 doch voor 1 januari 1996, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs. Deze eis geldt niet voor personenauto's, in gebruik genomen vr 1 januari 1994 die zijn voorzien van een LPG-installatie en waarvan het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs niet de toevoeging U9 of E2 bij de typeaanduiding vermeldt.

ff terug naar het topic.
Bij de meeste 306jes zit de lambda voor de kat, als dit het geval is kan je er gewoon een rechte pijp of een kat vervanger tussen stoppen. Alleen bij de apk zal de kat er weer tussen moeten omdat je co te hoog zal zijn. aan de lambda waarde zal niks veranderen want die schommelt altijd tussen de 0.900 en de 1.010. (lambda =1)

Heb je een 2de lambda sonde na de kat dan zal je een kat vervanger moeten plaatsen die WEL de regelende werking heeft als een normale kat. Met deze katalysatoren kom je gewoon door de apk.

Als de lambda sonde in je katalysator zit zal je deze bij een rechte pijp of een katvervanger ook terug moeten plaatsen anders treed de computer instoring en gaat de motor in noodloop

eindelijk iemandt die er iets van kent thanks

en die idioot met zijn milieu onzien bakt er duidelijk niets van ben ik niet voor milieu ventje. maar als je iets van auto's kent moet je weten dat via co kan zien dat je motor met goede of slechte verbranding zit dom oor

Je zou ook iemand kunnen bedanken omdat die je probeert verder te helpen met je vraag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 04 Nov 2008 07:10 pm

hier zie ! ze hebben alle afsproken aan de kerk. de kenner's

vraag is al lang gezegt geweest maar dan toch nog cofftopi commentaar geven voor jullie berichten omhoog te houden zeker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 306 rally
Geplaatst: 04 Nov 2008 07:20 pm

MasterOfSpeed408 schreef:

REVPuggie heeft meer kennis in huis dan jij hoor, en als iemand hier veel postte dan was ik dat wel.

Ik ga dus ook geen antwoord meer geven op je vraag, het juiste antwoord staat er al een paar keer, maar als jij te koppig bent om iemand hier te geloven dan zit je hier echt fout

ja tis juist jij kent mijn persoonlijk e'. masterofslow408

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan
Geplaatst: 04 Nov 2008 07:35 pm

Ik zal mijn mond maar houden over deze opmerking..anders krijg ik weer een dreig berichtje in me inbox zeker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster
Geplaatst: 04 Nov 2008 08:12 pm

Daar het antwoord gegeven/duidelijk is, draai de sleutel maar om voor deze topic.

Wat betreft taalgebruik, zinsopbouw en schrijfwijzen... Internetforums geven een duidelijk beeld van hoe het gesteld is de huidige maatschappij: laks en slordig!

Kortom: blijven schoppen, of meehuilen met de wolven in het bos.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maykel306xsi
Geplaatst: 04 Nov 2008 08:49 pm

ik wil mij er ook niet mee bemoeien.
Maar laten we het alsjeblieft gezellig houden.
Aan ruzie hebt je niks en al hellemaal niet hier.
Las elders op het forum dat het een erg gezellige forum was maar dat is hier momenteel ver te zoeken.
Schei daar mee uit elkaar aftekraken je schiet er tog niks mee op.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterOfSpeed408
Geplaatst: 05 Nov 2008 11:58 pm

306 rally schreef: MasterOfSpeed408 schreef:

REVPuggie heeft meer kennis in huis dan jij hoor, en als iemand hier veel postte dan was ik dat wel.

Ik ga dus ook geen antwoord meer geven op je vraag, het juiste antwoord staat er al een paar keer, maar als jij te koppig bent om iemand hier te geloven dan zit je hier echt fout

ja tis juist jij kent mijn persoonlijk e'. masterofslow408

Jouw kennis blijkt gewoon uit jouw opmerkingen, en is dus blijkbaar weinig.
REVPuggie ken ik persoonlijk, dus ja dan kan ik oordelen
Met mn nickname verdraaien heb je mij niet hoor

Moderators: tijd voor een slotje? De vraag is meerdere malen beantwoord

Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft