Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 25

Onderwerp: tuning?????

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    09-06-11 om 11:11
    Leeftijd
    30
    Berichten
    51
    Topics
    7

    Topic: tuning?????

    heej,

    wat kan je nog betaalbaar bijv(inlaatspruitstuk enzzz) de 2.0 16v (97kw) opkrikken in het vermogen?

    ik heb nu:

    race kat
    midden demper
    sebring einddemper
    2.0 16v RFS nokkenassen
    green powerfilter

  2. Naar Boven | #2
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zul je niet heel veel mee gaan pakken waarschijnlijk.
    Als je serieuze vermogensstijging wil zul je toch echt aan een turbo/kompressor/heel rfs blok moeten denken.
    Dus betaalbaar, waarschijnlijk lastig

  3. Naar Boven | #3
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    08-07-19 om 23:54
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.703
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    inlaatpoort flowen, uitlaatspruitstuk met turbo erop of een compressor inbouwen (Let wel op dat je bij een turbo een hogere compressie nodig hebt dus ook andere koppakking e.d.)

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    09-06-11 om 11:11
    Leeftijd
    30
    Berichten
    51
    Topics
    7

    Topic Starter

    zal een gti inlaatspruitstuk passen/sensoren/gasklephuis??
    heb nu een plastic spruitstuk(standaard spruitstuk) .
    en compressor hoe?
    ik was niet vanplan om er een andere motor in te hangen.

  6. Naar Boven | #5
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Volgens mij zijn spruitstuk en gasklephuis wel aan te passen.
    Denk alleen dat het meer geld/tijd kost dan het in vermogen op zal leveren.
    Als je idd een kompressor of turbo in wil bouwen, komt er wel heel veel bij kijken. Zowel qua tijd als geld.
    Dan mag je namelijk wel veel meer gaan aanpassen dan alleen een spruitstuk.
    Er zijn wel jongens die een turbo hebben ingebouwd op het forum, misschien dat zij je verder kunnen helpen.

  7. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    09-06-11 om 11:11
    Leeftijd
    30
    Berichten
    51
    Topics
    7

    Topic Starter

    ja de pktjes vind ik wel goed zo meer mag ook!!:P:P
    maar koppel heb ik het over en meschien dat ik dan het metalenspruitstuk kan uit frezen/honen??

  8. Naar Boven | #7
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    08-07-19 om 23:54
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.703
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Neem bijv. een Eaton M45 Supercharger :

    https://www.eaton.com/EatonCom/ProductsServices/PerformanceProducts/Products/Superchargers/M45/

    Zoek @ Youtube @ Eaton M45 voor meer info enzo.

  9. Naar Boven | #8
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    09-06-11 om 11:11
    Leeftijd
    30
    Berichten
    51
    Topics
    7

    Topic Starter

    okeej

    zijn der ook andere mogelijk heden?
    want wat zou zo'n compressor koste??
    ik was niet vanplan om er 1000den euro in te stoppen want dan kan ik net zo goed een andere versie auto\motor kopen.
    ik dacht grotere inlaat al zou helpen.

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    idd voor echt vermogens winst zul je toch gouw in de dure ingrepen komen...

    je zou inlaat + feulrail van een gti kunnen pakken en dan ook direct het uitlaatspruitstuk + voorpijp, daarna ff laten chippen en dan zul je wel een aantal pktjes meer hebben...

  11. Naar Boven | #10
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    09-06-11 om 11:11
    Leeftijd
    30
    Berichten
    51
    Topics
    7

    Topic Starter

    en dat past gewoon op de rfv motor?
    past me orginele luchtschuif/sensoren op het inlaatspruitstuk?
    en hoeveel pk ga ik ongeveer vooruit?

  12. Naar Boven | #11
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nouja in combi met de rfs nokkenassen zou je denk ik richting de 150 pk gaan
    denk dat als je de rfs kop er op kunt krijgen (weet niet of dat past) je uiteindelijk wel dicht bij de 160 pk zult komen...
    maarja is al het geld dat uiteindelijk waard?????

    maarja dan moet je wel de gehele inlaat + complete feulrail + uitlaatlijn + kop hebben incl herschreven chip...

  13. Naar Boven | #12
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    08-07-19 om 23:54
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.703
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    daar heb je het natuurlijk ook alweer over een oplossing van richting de 1000 euro.

    Goed tunen kost nou eenmaal geld.

    Kennis van me heeft ook zijn motorblokje onder handen genomen, een 1.8T welliswaar, maar ook hij heeft zowat ALLES aangepakt zoals drijfstangenlagers / drijfstangen / zuigers / spruitstukken / nokkenas / chip op maat enz. en dat alles kost nou eenmaal geld (Maar het gaat wel als de brandweer)

  14. Naar Boven | #13
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    09-06-11 om 11:11
    Leeftijd
    30
    Berichten
    51
    Topics
    7

    Topic Starter

    okeej

    ik had bullpower(chiptuning) gebelt hij zei dat ik nu hem zou laten chippen dat ik ongeveer 148pk zou gaan krijgen.
    met testbank was ik dan 299euro kwijt.

  15. Naar Boven | #14
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    26-04-14 om 21:36
    Locatie
    Lelystad
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.549
    Topics
    82

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Klopt ook volgens de site idd. Wel goeie aanbieding die ze je doen want op de site kost het 448 zonder rollerbank test.

  16. Naar Boven | #15
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Misschien niet geheel onbelangrijk, als je meer motorvermogen wil, dat je ook wat aan je remvermogen zou moeten doen?


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. tuning
    Door erik306 in forum De Film Hoek
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 22-12-11, 18:15
  2. Tuning 2.0 HDi
    Door arievdvliet in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15-12-08, 23:23
  3. tuning
    Door erik306 in forum De Film Hoek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 06-03-07, 11:32
  4. (Wise Tuning) - Wise tuning stelt zich voor
    Door Team306Tuning in forum Voorstellen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (World and Tuning) - World and Tuning Magazine
    Door Team306Tuning in forum Voorstellen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.